Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo Komnata najviac potrebuje

14. kapitola

Čo Komnata najviac potrebuje
Vložené: Jimmi - 18.07. 2011 Téma: Čo Komnata najviac potrebuje
Jimmi nám napísal:

Čo Komnata najviac potrebuje

Autor: Alydia Rackham  

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/6532581/14/What_the_Room_Requires

Čo Komnata najviac potrebuje

Preklad: Jimmi

Beta-read: Rapidez, Doda357

 „Len potrebujem trochu viacej času...“ V tejto poviedke je Hermiona tou, ktorá nachádza Draca plakať v kúpeľni. Utečie od nej. Naháňa ho do Komnaty najvyššej potreby, kde čas nič neznamená – a Komnata ich prinúti spoločne čeliť ich najväčším obavám, aby našli dvere von.

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Alydia Rackham, ktorá napísala túto fanfiction.

Upozornenie: Kapitola obsahuje zvukovú nahrávku.   

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

V kapitole je použitá pieseň od p. Brahmsa (s pokusom o preklad) a  ten príbeh je z knihy Rozprávky Barda Beedleyho od JKR.   http://www.youtube.com/watch?v=g8hItcjQZVM

 

Kapitola 14

VVVVVV

DRACO

"Kde bolo, tam bolo..."

"Vážne?"

"Čože?" posadil som sa a priložil ruku k búšiacemu srdcu - jej zapišťanie ma k smrti vydesilo. Hermiona odklonila tých zopár stebiel jačmeňa medzi nami z cesty, potom ich pritisla k zemi a vyhľadala moje oči.

"Vážne začínate príbehy s ´kde bolo, tam bolo´?"

Venoval som jej podivný pohľad.

"A...?"

Chvíľu na mňa hľadela, potom sa usmiala a potom si znova ľahla na chrbát. Prižmúril som na ňu oči.

"Čo?"

"Nič," stále sa zľahka usmievala na tú jasne modrú oblohu. "Aj muklovia začínajú svoje príbehy rovnako."

"Ech. Dobré vedieť," zamrmlal som, znova sa otočil na kučeravé mraky a snažil sa upokojiť svoj srdečný tep. Všade vôkol nás šelestil vietor, hoci medzi mnou a Hermionou bolo len niekoľko stebiel, keď sme ležali na chrbte uprostred poľa. Odkašľal som si.

"Tak či tak... Kde bolo, tam bolo, v ďalekej krajine žil jeden veľmi bohatý  černokňažník, ktorý mal veľa priateľov a usporadúval veľa večierkov. Bol celkom spokojný, až kým sa všetci jeho priatelia nezamilovali a nezačali byť úplne nemožní."

"Čo myslíš tým nemožní?" prerušila Hermiona.

"Nemožní. Neznesiteľní. Nanervylezúci," povedal som.

"Ach," odvetila. "Všetko slová na ´N´."

"Presne. V každom prípade," začal som. "Uvedomil si, že všetci okolo neho, ktorí sa zamilovali, sa začali chovať ako idioti a robili zo seba bláznov. Takže sa ten černokňažník rozhodol, že vybabre s láskou a použil k tomu čiernu mágiu."

"Ach, jéj," mrmlala Hermiona. "Toto nedopadne dobre..."

"Áno, no tak - prestaň hádať," durdil som sa na ňu. "Predbehneš ma."

"Takže to skončí zle."

"Ten príbeh rozprávam ja!"

"Fajn."

"Takže," zafrflal som. "Všetci jeho priatelia sa oženili a mali tucty detí, ktoré sa plietli pod nohy a ten bohatý černokňažník sa len uškŕňal, pretože si bol istý, že všetkých prechytračil. A potom, o niekoľko rokov neskôr, začul, ako o ňom hovoria niektorí jeho sluhovia - a vraveli dosť nečakané veci. Jeden toho černokňažníka ľutoval, ale ďalší si z neho robil srandu, zvedavý, prečo si taký bohatý muž ako on vôbec nedokáže nájsť ženu. Takže sa ten černokňažník v tom okamihu rozhodol, že sa ožení s tou najbohatšou, najkrajšou ženou na svete. Našťastie pre neho presne taká dáma prišla hneď na druhý deň zo susedného kráľovstva na návštevu."

"Aké príhodné," vyhlásila Hermiona. Pozrel som na ňu a všimol si, ako sa cynicky zaksichtila na oblohu. Krivo som sa usmial.

"Ten černokňažník jej začal dvoriť a všetkých prekvapilo, že sa konečne zamiloval. Ale on k nej nič necítil - nič - kvôli kúzlu, ktoré použil. Len to predstieral. Nakoniec tú dámu pri večeri vo svojom dome požiadal, aby sa za neho vydala. Súhlasila, pod podmienkou, že sa uistí, že má srdce - pretože hoci dokázal oklamať všetkých ostatných, ju sa mu oklamať nepodarilo. Takže jej ten černokňažník povedal, že jej musí niečo ukázať a vzal ju do tajnej komnaty pod svojím hradom. A tam, v truhle v strede miestnosti, bolo jeho srdce.

"Jeho srdce?" zhíkla Hermiona. "Čo - to nie je možné!"

"No a?" Rozhodil som rukami. "Je to rozprávka!"

"Ach. Správne."

"Tak teda..."

"Áno, určite pokračuj."

"Ďakujem ti. Takže tam ležalo jeho srdce - z toho, že bolo vonku z hrude, kam patrilo a mimo ľudskosti a emócii, úplne zdivočelo a zarástlo. A tak ho tá dáma poprosila, aby si ho vložil nazad. Keď si uvedomil, že to musí urobiť kvôli tomu, aby ona súhlasila, že si ho vezme, ten černokňažník vytiahol svoj prútik, odkryl svoju hruď a vložil si srdce nazad."

"Blééé."

"Pred tým príbehom som ťa varoval..."

"Áno, áno, viem," Hermiona sa zaksichtila. "Hovor ďalej."

"Si si istá? Nezlepší sa to..."

"Teraz som už napätá! Musíš pokračovať!"

"V poriadku..." Vzdychol som si. "Takže si dal srdce nazad, ale keďže to srdce medzitým zdivočilo, tak keď sa tá dáma hodila černokňažníkovi okolo krku, premenilo ho na šialenca a naplnilo ho vražednými a zvrhlými myšlienkami..."

"Ach, počkaj, stoj," Hermiona rýchlo pohla rukou a chytila ma za moju. Stuhol som. Moje oči preleteli k nej. Mala silne zatvorené oči. Jej teplé prsty obkľúčili moje zápästie.

"Zabije ju, však?" Pokožka okolo jej očí sa stiahla. Prehltol som, snažil sa vymyslieť niečo súvislé, čo poviem, keď elektrina uháňala nahor mojou rukou.

"Hm... áno," koktal som. Ruka jej ochabla a padla vedľa mňa, ale nestiahla ju nazad.

"Myslím, že už viacej  nepotrebujem počuť," povedala. 

"Nuž, on... zle dopadne, ak sa budeš vďaka tomu cítiť lepšie," prehovoril som, čiastočne som sa už zotavil.

"Nebudem."

"Prepáč."

"Nie je to tvoja chyba," povedala. "Ja som to chcela."

"Áno, chcela."

Nakrivo sa usmiala, ale jej smutný pohľad stále hľadel dohora. Pozrel som na naše ruky, tak blízko pri sebe. Zahryzol som si do líca, preklial samého seba. Znova som to urobil. A - zrazu – zrazu som pocítil nové nutkanie - ako keď malá kvetinka prerazí cez trhlinu v betóne - nutkanie napraviť to, čo som spôsobil. Krátko, posilňujúco som sa nadýchol. A potom posunul ruku nižšie a zovrel jej prsty.

Otočila hlavu a jej oči sa na mňa rozžiarili. Ale ja som nečakal. Postavil som sa a vytiahol ju nahor so mnou. Stála tam, ohromená, len chvíľu. Potom som ju pustil a kývol hlavou smerom k vŕbe.

"Poďme sa pozrieť, čo pre nás dnes tie dvere majú, dobre?"

Hermionine ústa pracovali, ale nedokázala nič povedať. Pousmial som sa, potom rýchlo prešiel okolo nej s vedomím, že ma bude nasledovať. Nasledovala. A potom začala kráčať vedľa mňa. Rozbehol som sa. Ona tiež. A potom sme bežali, tak rýchlo, ako sme vládali, vietor švihal cez naše oblečenie a vlasy. Zasmial som sa.  A potom, ako zvon z kostola, som začul na oplátku jej smiech.

VVVV

HERMIONA

"Drž to dohora. Hrot, nie rukoväť. Áno. Počkať - nie. Dočerta, Grangerka, držala si ty niekedy prútik?"

"Toto nie je prútik - je to meč!" Namietala som, keď mi nový nápor vetra zachytil vlasy a fúkol mi ich do tváre. Slnko, na zostupe, ožiarilo pole a Draca nádherným, žiarivým svetlom, v ktorom jeho modré oči vyzerali akosi živšie.

"Skôr je to patyk, vďakabohu - inak by bol môj život v nebezpečenstve," povedal Draco, keď ku mne napochodoval skrz zvlášť vysoký jačmeň, prehodil si svoju drevenú šabľu z pravej ruky do ľavej a potom zovrel môj drevený meč. Nebola som si istá, čo si Miestnosť myslela, keď nám dodala tieto dva drevené meče - možno som bola ja na rade, aby som si zlomila kosť alebo padla na tvár...

"Takto dohora," zdvihol Draco môj meč. "Teraz natoč plecia takto... Nie, takto." Obišiel ma, chytil ma za plecia a stočil ma. Poriadne som sa začervenala - čo bolo hlúpe, ale nemohla som si pomôcť. Nepustil ma, sústredil sa na svoje pokyny.

"Teraz zaujmi postoj, inak ťa budem môcť zvaliť. Presuň túto nohu viacej von," zľahka mi kopol do päty pravej nohy. Urobila som, ako povedal. Prešiel predo mňa a zdvihol svoj meč. Vyľakala má tá náruživosť v jeho očiach.

"Ehm..." mykla som sa dozadu. "Neublížiš mi, že nie?"

"Samozrejme, že ublížim," odpovedal Draco. "Keď nebudeš ten meč držať dohora."

Rýchlo som vystrčila hrot meča dohora, pretože som ho na sekundu nechala klesnúť.

"Takže, existuje sedem obranných postojov," povedal. "Prvý - vonkajší kryt kolena. Druhý - vnútorný kryt kolena. Tretí - vonkajší kryt pleca. Štvrtý - vnútorný kryt pleca. Piaty - vonkajší kryt  nad hlavou. Šiesty - vnútorný kryt nad hlavou. Siedmy - kryt zozadu. Tieto kryty odrazia útoky, ktoré vrhnem na každú pozíciu. Pripravená?"

"Ehm..."

"Pokoj, Hermiona - pôjdem pomaly." Oči mu nebezpečne zaiskrili. "Spočiatku."

Zažmurkala som, potom zízala. Práve ma oslovil krstným  menom?

"Okej, tu je prvý," povedal a švihol mečom na moje koleno skôr, než som mala šancu o tom premýšľať. Rýchlo som vystrčila svoj meč, aby som zablokovala ten jeho. Klep.

"Dobre. Teraz druhý." To isté urobil z druhej strany. Drevo sa mi zachvelo v rukách, keď som zablokovala aj tento. Viedla som si dobre, zablokovala tretí, štvrtý, piaty a šiesty, ale siedmy mi robil trochu problém - musela som sa zložito stočiť, keď sa zvrtol a takmer ma udrel do chrbta.

"Myslela som, že si povedal, že pôjdeme pomaly!" protestovala som. Rozosmial sa.

"Keby sme šli ešte pomalšie, zapustíme korene," odpovedal, prehrabol si rukou rozlietané svetlé vlasy. "Skús to znova."   

Zaťala som zuby a zdvihla meč. Znova sa na mňa vrhol, zahnal sa presne na tie isté miesta ako predtým. Zahryzla som si do pery a podarilo sa mi dať meč na každé miesto len okamih predtým než on.

"To bolo rýchlejšie než predtým," povedal a veselo sa na mňa pozrel. "Vidíš? Rýchlo sa učíš. Poďme znova - a keď to zvládneš, môžem ťa naučiť to, čo robím, keď blokujem ja."

Musela som sa v úžase zasmiať a pokrútila som hlavou.

"Ako toto všetko vieš, Draco? Kto ťa to naučil?"

"Ach, nebuď hlúpa," posmieval sa Draco. "Všetci bohatí, namyslení, snobskí ľudia, ktorí žijú v panských sídlach vedia, ako robiť takéto neužitočné sofistikované veci."

Vybuchla som smiechom, potom som sa okamžite pokúsila vyhladiť svoj výraz, keď si pripravil meč.

"Ideme na to?" vyzval ma, so zdvihnutým obočím sledoval moju tvár. Zahryzla som si do pery, aby som sa nezachichotala a prikývla.

"Dobre." Zahnal sa. "Jeden, dva, tri, štyri, päť, šesť, sedem. Skvelé, Hermiona. Ešte raz!"

VVVVV

HERMIONA

"Ach. Do čerta."

"Bez fňukania," zdvihla som prst. "Nezabudni, že si sa sám dostal do šachu."

"Nedostal - pohol som kráľovnou na toto políčko..."

"Presne," uškrnula som a zdvihla bradu. Zízal na šachovnicu, potom zazrel na mňa.

"Fajn. Ale kráľa mi nevezmeš. To nedovolím."

"Chápem," povedala som. "A čo s tým urobíš?"

Draco, ktorý ležal na boku, si oprel prst o bradu a študoval svoje značne preriedené rady čierneho vojska - z ktorého jeden či dve figúrky stále mali kľúčové pozície. Ale nemala som obavy. Sledovala som ho v tom mäkkom modrom svetle, pozastavila som sa na chvíľu, aby som hľadela na jeho ostré črty, svetlé obočie a dlhé mihalnice. Pohodlnejšie som si zastrčila pod hruď jeho slizolinský vankúš, ktorý som používala ako podložku, keď som ležala na bruchu.   

Draco sa pomaly načiahol svojou štíhlou rukou a pohol svojím posledným pešiakom. Pustil ho. Rýchlo som zdvihla svoju kráľovnú a postavila ju rovno pred jeho kráľa.

"Šach mat."

"Dočerta s tebou," vykríkol Draco, keď zvalil svojho kráľa. Rozosmiala som sa.

"Sľubujem, že ťa zajtra nechám vyhrať."

"Nič také neurobíš," zdvihol ruku, potom sa posadil, aby schmatol deku pri svojich nohách. "Horenoska," zamrmlal som.

"Ja nie som horenoska," tvrdila som.

"Áno, si," odsekol nazad, znova sa zvalil na zem.  "Len pretože si ma porazila posledných dvanásťkrát..."

Oprela som si bradu o vankúš, hľadela na zostávajúce šachové figúrky. Pri premýšľaní som si vzdychla. Stále som v tom jeho vankúši mohla cítiť jeho kolínsku...

"Tá farba musí prinášať smolu," povedala som. "Mali by sme si ich prehodiť."

"Smolu? Nikdy," Dracove modré oči našli moje, keď si zastrkal biely vankúš pod hlavu. "Aby si vedela, Black je naše staré rodinné meno. Nemôžem sa mu otočiť chrbtom."

"Black?" Zamračila som sa. "Vážne?"

Pozrel na mňa, potom raz prikývol.

"Matka sa za slobodna volala Blacková."

Ohromilo ma to.

"Potom... Sirius...?" Koktala som, snažila sa vytvoriť súvislú vetu. Draco stuhol, potom sa nadvihol, aby sa podoprel na lakti. Nadvihol obočie, vzal svojho čierneho kráľa a prevracal ho v ruke.

"Áno, jeho matka a môj starý otec boli súrodenci."

"Takže by sa dalo povedať, že on... je tvoj bratanec... Teda bol..." dostala som zo seba, zrazu som v hrdle cítila bolesť. Draco na chvíľu stuhol, potom prikývol.

"Áno. Bratanec mojej matky."

"Mňa... mňa to nikdy nenapadlo..." povedala som a zostalo mi zima. Všetky svaly mi stuhli, ale pomaly som naklonila hlavu a pozrela na neho. "Bolo to... pre teba ťažké, keď on... ?"

"Nikdy som ho nepoznal." Draco odhodil figúrku na šachovnicu. Zarachotila. Zvalil sa na chrbát a hľadel do koruny stromu. Zhlboka sa nadýchol a prehltol.

"Možno zmením farbu."

Slzy mi vbehli do očí. Nadýchla som sa pri pokuse prehovoriť, ale hruď sa mi triasla. Pozastavila som sa, potom vyrovnala hlas.

"Čierna nie je vôbec taká zlá," zašepkala som. Pozrel na mňa, potom mi venoval polovičný úsmev, ale neodpovedal. Na to sa vrátil k zízaniu na tie vysoké vetvy. Ale mohla som povedať, že bol teraz úplne hore, premýšľal o tom, čo som povedala. Zdvihla som jeho čierneho jazdca a dotýkala sa ho prstami. Potom som sa znova nadýchla.

"Ružičky dobrú noc šepkajú
Strieborným svetlom zaliate

V slzičkách rosy spinkajú
Pred naším zrakom ukryté

Keď svitanie medzi ne prekukne

Pánbožko s nimi aj teba prebudí
Keď svitanie medzi ne prekukne
Pánbožko s nimi aj teba prebudí"

Sledovala som tie malé zlaté svetielka, pomalšie a opatrnejšie než zvyčajne, zdvihnúť sa a usadiť sa na jeho hrudi. Nepozrel sa na ne, hoci ja som si myslela, že sa pozrie. Viečka sa mu zatrepotali a napätie v jeho čeľusti sa uvoľnilo. Stlmila som hlas, ale pokračovala som.

"Sladko spinkaj, môj milý
Pretože ťa anjeli navštívili
Aby na teba v tichej noci
Dobrý pozor dávali
Aby ťa do výšav vyniesli
Do vysnenej krajiny lásky
Aby ťa do výšav vyniesli
Do vysnenej krajiny lásky"

Zaspal. Stalo sa to v jedinom okamihu. Videla som, ako tie zlaté svetlá do neho prenikli a potom si vzdychol a zaspal. A ja som si rukou zakryla ústa a bojovala s nevysvetliteľnými slzami.

Sirius Black bol Dracovým príbuzným. Ten skvelý, vznešený muž, ktorý zomrel kvôli nám všetkým, mal tú istú krv ako Draco Malfoy. A predsa ho nikdy nepoznal. Pripravili ho o spoločnosť jednej z najskvelejších duší, ktorú som kedy poznala. A predsa, dajako, kúsok tej skvelosti prešiel aj do neho.  

Pred troma dňami by som sa nad tou myšlienkou zasmiala. Ale práve teraz, keď som tu ležala, hľadela na Draca a utierala si oči, verila som tomu. Draco sa zmenil. Netušila som, čo sa mu počas tej búrky stalo, ale jeden pohľad do jeho očí mi povedal, že by som nezvládla spýtať sa. Zážitky poznačia ľudské tváre - to som vedela dosť dobre, aby som rozoznala tie jazvy; jazvy spôsobené emocionálnymi zraneniami, nie fyzickými. A maximálna bolesť, maximálne utrpenie zanecháva špeciálnu stopu. Videla som ju v Harryho tvári, v Lupinovej - dokonca v tvári profesora Snapa, keby som bola k sebe úprimná. A v to ráno po búrke, keď som tam sedela pri východe slnka a ohliadla sa po Dracovi Malfoyovi, videla som ju aj v jeho tvári - vpísanú v jeho ohromujúcich modrých očiach. A neodvážila som sa spýtať prečo.

Ešte nie.

Ale čoskoro.

Pretočila som sa nabok, ľahla si pozdĺž neho, šachovnica medzi nami a oprela som si hlavu o jeho vankúš. Schúlila som sa do klbka tvárou k nemu a oboma rukami držala jeho jazdca.

"Navštívili ťa anjeli," zašepkala som, silnejšie toho koňa zovrela. " Aby na teba v tichej noci dobrý pozor dávali..."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 17.03. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 14. kapitola Od: kometa - 13.11. 2011
Melodii téhle ukolébavky hrával mým holkám natahovací měsíček pověšený na kolíbce a pak na postýlce, když byly malinký mimča a milovaly ji ... jejda, to to uteklo "Kde bolo, tam bolo..." Jé, to je krásný „bylo, nebylo“ to se mi líbí Dracova pohádka byla poněkud drsná, ale vyprávěl ji úžasně Šermířský trénink byl taky moc fajn a pak se dozvíme, že jí šachy opravdu jdou Jen by mě nenapadlo, že by Dracovi mohl připadat Sirius tak úžasný jako Hermioně, aby měl proč litovat, že ho nepoznal. Vždyť od koho by se o něm dozvěděl něco pozitivního? Ale Hermiona zase přivolala zlaté světlušky a ty přinesly ukonejšení. „Blééé“ "Pred tým príbehom som ťa varoval..." "Áno, áno, viem," Hermiona sa zaksichtila. "Hovor ďalej." "Si si istá? Nezlepší sa to..." "Teraz som už napätá! Musíš pokračovať!" "Pripravená?" "Ehm..." "Pokoj, Hermiona - pôjdem pomaly." Oči mu nebezpečne zaiskrili. "Spočiatku." "Myslela som, že si povedal, že pôjdeme pomaly!" protestovala som. Rozosmial sa. "Keby sme šli ešte pomalšie, zapustíme korene," odpovedal, prehrabol si rukou rozlietané svetlé vlasy. "Skús to znova."    Ach, nebuď hlúpa," posmieval sa Draco. "Všetci bohatí, namyslení, snobskí ľudia, ktorí žijú v panských sídlach vedia, ako robiť takéto neužitočné sofistikované veci." "Sľubujem, že ťa zajtra nechám vyhrať." "Nič také neurobíš,Horenoska."

Re: 14. kapitola Od: bbarka - 29.10. 2011
Zbožňujem tie malé zlaté svetielka, ktoré sa tam zjavili... viem si ich úplne presne predstaviť A strašne sa mi páčila tá lekcia boja s mečom... naozaj mi to k Dracovi sedí, že by mohol vedieť niečo takéto... ako povedal, všetci snobi také veci vedia Kiež by takáto pekná atmosféra vydržala čo najdlhšie A mám kód 000

Re: 14. kapitola Od: ulli - 27.10. 2011
Bajky Barda Beedleyho vůbec nepoznám. Ten příběh byl vlastně velmi smutný, asi jsem i ráda, že to pořádně nedokončil. Spíš mi to připomělo film Piráti z Karibiku, kde Davy Jones měl taky srdce v truhle. Příjemně oddychová kapitola, hezky se četlo, jak učil Hermionu bránit se mečem, zase v poklidu hrát šachy. Možná, že kdyby se stýkal se Siriusem, mohlo to být jinak? Mohl být jiný? To je bohužel jedna z otázek, na které nikdy nezjistíme odpověď. Děkuju za kapitolu, i ta píseň je nádherná, uklidňující. A tato věta je nádherná: "Navštívili ťa anjeli," zašepkala som, silnejšie toho koňa zovrela. " Aby na teba v tichej noci dobrý pozor dávali..."
Re: 14. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Zase nádherný komentár. Tie bájky nepoznám ani ja, našťastie Doda ich má. Presne, na Davy Jonesa som si spomenula aj ja. Ďakujem

Re: 14. kapitola Od: Zuzana - 13.08. 2011
Ten Dracov príbeh bol hrozný, som rada, že nepokračoval a hlavne som rada, že pochopil, že ho ona nechce počuť. A potom som znovu čakala, že ju pobozká, ale zrejme je na tom podobne ako pán Darcy Dúfam, že v tomto príbehu to bude ako v tej verzii filmu od BBC... Pieseň je zase úplne úžasná a ten záver... znova mám chuť Draca objať a utešiť.
Re: 14. kapitola Od: Jimmi - 14.08. 2011
Ďakujem, tvoje komentáre mi už chýbali... :D

Re: Kapitola 14 Od: Emilyen - 22.07. 2011
Je to vážně super povídka. Už se moc těším na pokračování!

Re: Kapitola 14 Od: teriisek - 19.07. 2011
Já už fakt nevím, co na to psát, abych se pořád neopakovala... že je mi smutno a zároveň krásně? Že je v tom řečených a nevyřčených tolik věcí, že nevím, co vnímat dřív? Že se nemůžu dočkat, až si přečtu další kousek? Že zadržuju dech, abych to kouzlo nezničila? Tohle je jedna z povídek, které musím nechat doznít, a jedna z mála, která je schopná naprosto rozházet moji dosavadní náladu, a to je v poslední době vzácnost. Děkuju za překlad. Víc, než můžu vyjádřit slovy.
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 22.07. 2011
Myslím, že viem, čo myslíš. Takže aj ja len: ďakujem. PS. Vrchol tejto nálady je v 16. kapitole, takže si to ešte môžeme vychutnať. Potom sa začneme  báť.

Re: Kapitola 14 Od: cyrus - 19.07. 2011
 ta rozpravka zo zaciatku... Rozmyslam odkial ju poznam a tak si hovorim, ved ona ju skopirovala z nejakej inej ff, ja som to uz citala, neni mozne ze si to vymyslela (samozrejme ze som si najprv neprecitala tvoju poznamku)... ale potom som sa vratila na zaciatok a hned mi svitlo, ja mam totiz doma rozpravky barda beedla, dostala som na narodky, vedela som ze som to uz pocula ale nepamatam si ako to skonci, musim si precitat ked pridem domov...    Krasna kapitola, uz sa tak strasne obavam toho, kedy a ako sa to pokazi...    dakujem velmi pekne, a ta poviedka o ktorej si pisala pri poslednom mojom komentari je co zac? nepoznam to... 
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 22.07. 2011
GOTL - jedna z najslávnejších Dramione, bohužiaľ nedokončená. Autorka je stále aktívna, takže snáď... možno. http://www.fanfiction.net/s/1352741/1/ Ďakujem

Re: Kapitola 14 Od: larkinh - 18.07. 2011
Tohle byla vážně povedená kapitola. Díky za překlad.
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 22.07. 2011
Aj ja ďakujem

Re: Kapitola 14 Od: iway - 18.07. 2011
odlehčená kapitola.. moc pěkné.. pro zasmání :)
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 29.10. 2011
Díky

Re: Kapitola 14 Od: Monie - 18.07. 2011
Moc hezká a jemná kapitolka, příjemné počteníčko...děkuji
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 29.10. 2011
Aj ja dodatočne ďakujem

Re: Kapitola 14 Od: leni - 18.07. 2011
už dlho som neplakala tak môžem teraz..bola to úžasná kapitola ďakujem za skvelý preklad
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 22.07. 2011
Aj ja ďakujem

Re: Kapitola 14 Od: denice - 18.07. 2011
Draco povídá Hermioně jednu z Bajek barda Beedla - velmi dobře vybrané. Hermiona jako posluchačka je naprosto příšerná, obdivuji Dracovu trpělivost. Celá kapitola vyzněla velice hravě, to šermování slovy i meči. Draco prohrává v šachu? A Sirius Black připomenutý jako Dracův strýc, ten motiv se ve ff moc nezdůrazňuje, myslím. Jsem zvědavá, jestli bude nějak rozvinutý.  Děkuji.
Re: Kapitola 14 Od: denice - 18.07. 2011
Už nějakou chvíli překládáš Komnatu, můžu se těšit na další povídku, zmiňovala jsi tuším něco od autorky Potkaníka?
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 18.07. 2011
Dve kapitoly sú už u bety... ale LadyF sa moc nechce :D  Díky moc

Re: Kapitola 14 Od: Kallia - 18.07. 2011
nevím, co víc k tomu říct, než jen to, že je to opravdu krásná povídka :))
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 29.10. 2011
Dodatočne ďakujem za komentár

Re: Kapitola 14 Od: doda357 - 18.07. 2011
Kapitola ako vždy krásna Som zvedavá, kedy sa to pokazí, pretože som si istá, že to takéto dobré stále nebude. Uvidíme, čia chyba bude, že sa to obráti na zlé. Vďaka tomu príbehu, čo hovoril Draco Hermione, som si ho prečítala aj v knižke, ktorú mám doma.... Naozaj zvláštna rozprávka, keďže rozprávať to malému dieťaťu a nevystrašiť ho tým, to by asi dalo zabrať. Nazývajú sa krstnými menami, skvelé Aj mňa prekvapili tie meče, ktovie prečo im ich Miestnosť dala... Ale vyzerá to tak, že to Hermione ide Koniec bol krásny, ako Herm uspala Draca, ale aj smutný kvôli tým jej myšlienkam.... Zabudla som na šach, je zaujímavé, že Hermi ho porazila až 12krát Ďakujem za skvelý preklad
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 18.07. 2011
Dúfam, že si práve užívaš tú ďalšiu :D Díky moc za všetko.

Re: Kapitola 14 Od: 3lucky - 18.07. 2011
Moc příjemná kapitola... Dobře se mi čte, že spolu vycházejí, že se Draco konečně vzpamatoval  a nestydí se za to... Uvidíme jak to bude dál... Díky za úžasný překlad :)
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 18.07. 2011
Niet za čo, som rada, že sa páčilo. Díky

Re: Kapitola 14 Od: Jacomo - 18.07. 2011
Kruci, tahle povídka mě dostává. Už zase mám knedlík v krku a nevidím dobře na písmenka... Díky za další fascinující překlad, myslím, že Komnata se mi fakt zaryla pod kůži. Díky.
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 18.07. 2011
Hm, a to je nič oproti blížiacim sa dvom kapitolám (pozitívnym, aby si sa neplašila) . Len počkaj. Ďakujem za komentár. 

Re: Kapitola 14 Od: Leannka - 18.07. 2011
nádherné. Táto kapitola mala pre mňa rovnakú melódiu ako uspávanka. Nič príliš ťažké alebo akčné. Ďakujem
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 18.07. 2011
Myslím, že o pár kapitol ďalej ti to autorka vynahradí... Trochu romantiky nezaškodi. Díky

Re: Kapitola 14 Od: marci - 18.07. 2011
Krásná část. "Bajky" jsem četla a nikdy by mě nenapadlo dávat tuhle pohádku do souvislosti s Dracem. Přeci jen - má srdce hluboko ukryté, ale jen vůči někomu. V kánonu dokázal milovat minimálně své rodiče a tady - no, tady už mu ledy okolo srdce začínají natávat Ale byl to úžasný nápad. I když tedy Hermioně bych nic vyprávět nechtěla :-/ Takovéhle přerušování je děs Poslední část mě skoro vehnala slzy do očí. Tuhle ukolébavku jsem už léta neslyšela - zpívávala mě jí maminka, když jsem byla malá. Slova byla: "Dobrou noc, sladce spi, ty poupátko mý, už anděl tvůj slét, ten zlíbá tě hned. S ním se směj, s ním si hraj, on ti ukáže ráj, s ním se směj, s ním si hraj, on ti ukáže ráj...."
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 18.07. 2011
Že sú to u vás Bajky? Našťastie Doda mala slovenské vydanie, u nás sú to Rozprávky, hoci bájky sa mi zdá výstižnejšie, minimálne podľa tohto príbehu. Ale zas na druhej strane Dobšinského rozprávky sú tiež miestami hororove čítanie (sranda, že mi to ako dieťaťu nevadilo). Keby si vedela, čo som sa nahľadala vhodnej uspávanky, už mi z nich švihalo, našťastie Rapidez povedala, že tá, čo som si vybrala, je naspievaná hrozne (ja som hudobný antitalent), tak som sa rozhodla ponechať orihinál a pokúsila sa to preložiť. Vôbec ma nenapadlo, že existuje česká verzia. Ďakujem strašne moc za ten text, aj som zvažovala, že to vymením, ale to poupátko by bolo na Draca moc   A kto vie, či tám land of love nemá nejaký postranný význam, že? Neskutočné... fakt díky

Re: Kapitola 14 Od: myska111 - 18.07. 2011
Krásná kapitola, je roztomilé, jak si k sobě Draco s Hermionou pomalu hledají cestu. Předpokládám, že komnata se pomocí svých zkoušek snaží aby se Draco s Hermionou poznali a sblížili se. To jak Draco učil Hermionu zacházet s mečem bylo fakt milé. Těším se na další kapitolu. Díky
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 18.07. 2011
Draco sa po tom zážitku z minula snaží skamarátiť :D Myslím, že na to ide správne. Díky.

Re: Kapitola 14 Od: solace - 18.07. 2011
Krásna poetická kapitolka s nádhernými dialógmi. Dúfam, že im toto vzájomné porozumenie dlho vydrží. Posledné dve vety som nepochopila: najskôr drží v rukách jazdca (čo je jazdec v šachu?) a potom zovrela koňa? Spojenie "svoj srdečný tep" by som vymenila za "tep svojho srdca". Čo znamená "patyk" som si musela vyhľadať v slovníku; je to nárečové slovo. Nevymeníš ho? A a ešte "slnko, na zostupe" by možno vyznelo lepšie ako "zostupujúce slnko" alebo "zapadajúce slnko". Sú to len moje štylistické návrhy... Nemusíš sa nimi riadiť.
Re: Kapitola 14 Od: solace - 18.07. 2011
Doplnila som si vedomosti z oblasti šachu - kôň je hovorové označenie jazdca. Už chápem ;-)
Re: Kapitola 14 Od: solace - 18.07. 2011Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 18.07. 2011
Díky. Ad poznámky: - kôň a jazdec je fakt to isté, menila som dodatočne koňa na jazdca, asi som to len niekde zabudla nahradiť, my používame kôň, ale v prekladoch Rowly sú jazdci. Jazdci sú spisovne. - slnko, na zostupe : v originále:  The sun, at a slant, lit up the field ... to je presne to, kedy sa snažím zachovať autorkin štýl, aj ona mohla použiť prídavné meno, ale neurobila to, úmyselne seká vety na menšie časti... - patyk - pôvodné slovo palica mi beta vyhodila s náhradou na klacek, čo je fakt patyk. Nachádza sa v Synonymickom slovníku k slovu palica. - srdečný tep - to spojenie sa používa bežne (častejší výskyt ako tep srdca, to už skôr tlkot) Tep srdca znie cudzo, nie príliš "srdečne", to už skôr to, ako mi bilo srdce. Predtým sú kučeravé mraky, zhoda podobného opisu tam sedí. Pocitovo. Inak by to tú vetu rozbilo.  Ale fakt díky za snahu, musela som premýšľať
Re: Kapitola 14 Od: solace - 18.07. 2011
srdečný - príd. m. - prejavujúci láskavosť, milý, prívetivý, priateľský, ochotný, úprimný (človek, smiech, vťah, rozhovor, pozdrav) prídavné meno utvorené od slova srdce je srdcový, preto mi spojenie "srdečný tep" nesedí; znie to česky  
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 18.07. 2011
Aha, tak to súhlas :D Holt, Čechoslovák.
Re: Kapitola 14 Od: Jimmi - 18.07. 2011
srdečný, 2. st. srdečnejší príd. - 4. zastar. týkajúci sa srdca, srdcový: s-á neuróza (Jégé); - nechávam srdečný, to slovo je síce zastaralé, ale spýtala som sa troch ľudí v práci aj manžela a od všetkých som dostala odpoveď srdečný. Áno, správne je srdcový, ale toto sa používa tiež.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.10. 2011Poďakovanie
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )14.10. 201125. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )19.09. 201123. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.09. 201122. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201121. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201120. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.08. 201119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.08. 201118. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.08. 201118. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )20.08. 201117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )09.08. 201116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.07. 201115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )18.07. 201114. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )11.07. 201113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )07.07. 201112. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.06. 201112. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.06. 201111. kapitola
. Video k poviedke: ( Mel )12.06. 2011Trailer k poviedke
Alydia Rackham: ( Jimmi )30.05. 201110. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )28.05. 20119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.05. 20118. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.05. 20117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.05. 20116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )10.04. 20115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.03. 20114. kapitola - II. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.03. 20114. kapitola - I. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.03. 20113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20112. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20111. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )12.03. 2011Úvod k poviedke + trailer
. Video k poviedke: ( Jimmi )08.03. 2011Dramione video