Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

MargaritaVille

5. kapitola

MargaritaVille
Vložené: Jimmi - 04.05. 2011 Téma: MargaritaVille
Jimmi nám napísal:
Ako poďakovanie za komentáre...
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

MargaritaVille

napísala: Kyra4

preložila: Jimmi

Originál:   http://www.fanfiction.net/s/4306188/5/MargaritaVille

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Kyra4,ktorá napísala túto fanfiction.

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Prístupnosť: M (18. rokov) – kvôli slovníku

 

5. kapitola

Draco vykukol do vestibulu na piatom poschodí, srdce mu búšilo v ušiach.

Konfrontácia bola takmer okamžitá a bola intenzívna. Vo vestibule boli len dvaja ľudia a on ich oboch poznal.

A ani na jednom mu príliš nezáležalo.

Ach áno, v poriadku, niečo s tými dvoma už zažil. Na Rokforte počas celého štúdia silnú nenávisť a nedôveru. Krátke, neisté prímerie ku koncu vojny, keď konečne začali veriť informáciám - a potom sa ne spoliehať - ktoré im prinášal z tábora smrťožrútov. A potom to maximálne pozvoľné otepľovanie, keď sa najprv vyvinul a potom postupoval jeho vzťah s Hermionou. Pretože jej "Jednotka osobnej ochrany" - ako ich s obľubou nazýval - pomaly dospela k uvedomeniu si, že nie, nemá v úmysle ju využiť alebo jej ublížiť; že mu na nej skutočne záležalo a že to bola dlhodobá záležitosť.

A potom tomu ona priškrtila kohútik.

Iróniou bolo, že jej priateľom trvalo tak - prekliato - dlho, kým uverili, že on nakoniec neurobí presne to isté jej. Potter s Weasleym boli presvedčení, že on bude ten, kto jej vytrhne srdce z hrude a rozdrví ho svojim podpätkom... a potom, nie skôr než sa konečne začali uvoľňovať a veriť mu s ich drahocennou Hermionou, ona to urobila jemu.

Samozrejme, Potter a Weasley to asi takto nevideli. Potterove malé post-scriptum ohľadne Weasleyho vražedných sklonov bolo poriadne veľavravné.

Takže Draco predpokladal, že oni traja - Potter, Weasley a on sám - sa vrátia presne tam, kde začali... a jeho prvý letmý pohľad na tých dvoch mužov v pomenšej, skôr úbohej čakárni na piatom poschodí to potvrdil.

A to dokonca ani nevidel Weasleymu do tváre.

Samotný postoj toho ryšavca povedal všetko Dracovi, čo potreboval vedieť.

Ron stál chrbtom k Dracovi, podľa všetkého hľadel von z jediného okna v miestnosti. Stál tam rovný ako pravítko, maximálne vytiahnutý. Vyzeral dosť napätý, aby praskol, ako keď sa príliš natiahne tetiva. Ruky mal pri bokoch zovreté v päsť, hánky biele.

Neobzrel sa, ale Dracovi bolo jasné, že Ron vedel, že prišiel.

Na druhej strane Harry sedel v ošumelo vyzerajúcom kresle vedľa veľkej, ale smutnej a povädnutej kvetiny. Lakte mal opreté o kolená, hlavu schovanú v dlaniach. Draco nedokázal povedať, či jeho zelené oči boli otvorené alebo zatvorené; ak boli otvorené, jediné, na čo sa Potter mohol pozerať, boli jeho vlastné topánky alebo ešte tá škaredá ošúchaná podlaha.

Postoj ani jedného z mužov neveštil nič dobré pre túto situáciu... pre Hermionu.

Obaja vyzerali ako keby sa - každý svojím vlastným spôsobom - pripravovali na tú najhoršiu správu.

A keď si to uvedomil, zostal paralyzovaný. Nedalo sa povedať, ako dlho by tam stál prikovaný na mieste, keby nebolo ženského hlasu - chladného, rázneho a magicky zosilneného, ktorý mu náhle prehovoril do ucha.

"Piate poschodie, čakáreň. Draco Malfoy, vystúpte prosím z výťahu."

Strašne ho to vyplašilo, vyvolalo kliatbu na jeho perách - ale vyburcovalo ho to k činnosti. Vystúpil z výťahu práve keď Harry zdvihol hlavu, zelené oči spojené s Dracovými šedými.

"Potter," zavrčal akože na pozdrav, "nechcel by si mi vysvetliť, čo sa tu sakra presne deje?"

Pri okne zamrmlal Ron niečo hrozivé pod nosom.

"To bolo čo, Weasley?" dožadoval sa Draco, jeho vlastné ruky sa už začínali zovierať.

"Prestaň, Ron," unavene prehovoril Harry, pozrel ryšavcovým smerom a potom znova na Draca. "Malfoy," jednoducho povedal. "Vidím, že si dostal môj odkaz."

"Stálo tam, že si ma pýta Hermiona," krátko povedal Draco.

"Áno, no... pýtala."

Ron sa na toto konečne otočil, jeho tmavomodré oči kypeli agresívnym hnevom. "Bola v delíriu," vyšplechol. "Nevedela, čo si do pekla žiada."

Draco cítil, ako mu srdce vynechalo úder. Začínalo byť ťažké dýchať. V delíriu? Kristeježiši, aké to bolo vážne?

A prečo –

"Prečo o nej -" musel v skutočnosti zastať, prehltnúť a upokojiť sa, než mohol pokračovať - "prečo o nej hovoríš v minulom čase?"

Harry si prehrabol rukou svoje tmavé vlasy, ktoré boli strapaté ako vždy. Vyzeral stupeň či dva za hranicou vyčerpanosti. "Ona, hm, pred pár hodinami nastal obrat k horšiemu. Liečitelia na nej práve teraz pracujú."

Do riti. Ach, do riti, do riti, DO RITI! Prišiel som sem tak rýchlo, ako som mohol, Hermiona, toto mi sakra nerob...

"Neznieš, ako keby si čakal, že sa uzdraví." Hlas mal pozoruhodne vyrovnaný, vzhľadom na to, ako hrozne chcel prasknúť, zlomiť sa; zapotácať sa a prejsť k hystérii.

"Stratila veľa krvi," otupene povedal Harry. "Bola to pasca. Jeden bastard ju zasiahol nožovou kliatbou. Na jej prípade pracuje niekoľko najlepších liečiteľov, čo tu sú, ale..." spojil svoj pohľad s Dracom, ktorý si všimol, že jeho oči sú rovnako otupené ako jeho hlas. "Skrátka neviem."

"A prečo na tom krucinál vôbec záleží tebe?" zavrčal na to Ron. "Vypadni odtiaľto, Malfoy. Vráť sa kdekoľvek si sa do pekla skrýval a pracuj ďalej na svojom opálení, prečo to neurobíš?"

Následne ste mohli počuť padnúť špendlík. Ach, nie. Ach, skurvené peklo, nie. Práve precestoval polovicu sveta, aby zistil, že žena, ktorú kedysi miloval (v poriadku! Do riti! Žena, ktorú stále miloval, hoci mu v zásade povedala, aby šiel do pekla, ták, už si teraz šťastný!) bola na prahu smrti - volala jeho meno v akomsi ... akomsi.... horúčkovom stave a on tu pre ňu nebol.

A teraz ho Weasley vyzýva, aby vypadol!

Chcel toho poďobaného bastarda roztrhať na franforce.

Harry postrehol nárast výbušnosti za Dracovými očami - pozrel sa z neho na Rona a nazad - a vzdychol si. "Už som hore asi tak tridsaťšesť hodín v kuse. Som príliš - krucinál - unavený, aby som sa čo i len pokúšal robiť rozhodcu v týchto pubertiackych hovadinách. Tak len do toho - skočte po sebe. Ja si idem po kávu."

Draco s miernym prekvapením sledoval, ako opúšťa miestnosť.

Toľko k jeho sľubu o snahe zabrániť Weasleymu, aby ma zavraždil.

Niežeby bol čo i len vzdialene ustaraný, pochopte. Weasley mal plné ústa rečí - vždy taký býval - za ktorými stálo len veľmi málo pravdy.

A práve vyletel na nesprávnu osobu, za hergot nesprávnych okolností.

"Pozri, Weasley," zavrčal, postúpil do miestnosti, šedé oči prakticky vystreľovali iskry zúrivosti. "Ja som neutiekol a do pekla sa neskryl, v poriadku? Odišiel som len preto, lebo mi Hermiona povedala, aby som odišiel! Bol by som urobil čokoľvek pre tú prekliatu neznesiteľnú ženskú! Ona bola tá, čo sa rozhodla, že nechce, aby som sa jej miešal do života - ona sa zbavila mňa, nie naopak!"

"To pretože si sa ju pokúšal kontrolovať," rozhorčene povedal Ron. "Chcela, aby si do pekla ustúpil a veril jej, že dokáže urobiť svoje vlastné rozhodnutia; nechcela, aby si zmizol z povrchu zemského! Mal si ju vidieť, keď si odišiel - tú škodu, čo si narobil! Tri dni ledva vyliezla z postele - tri týždne ledva jedla, až kým sa jej nezatočila hlava a neodpadla v práci! Bola zničená, Malfoy - odvtedy už nebola sama sebou. A čo si ty kurva robil po celý ten čas! Nakráčaš si nazad s opálenou pleťou a v žabkách a s krkom pokrytým cucflekmi!"

Ach, doprčíc! Draco musel vynaložiť vedomé úsilie, aby nezdvihol ruku k línii svojej čeľuste, kde ho noc predtým McBlondínka dosť nadšene označkovala. Tieto som nenechal zmiznúť?

"Viem, že Harry urobil len to, čo považoval za najlepšie, ale myslím, že jeho úsudok bol vážne zatemnený, keď ti poslal tú správu," pokračoval Ron. "Ty sem nepatríš, nie po tom, čo si jej urobil. Nie je vhodné, aby si dýchal ten istý vzduch ako Hermiona!"

Dracova myseľ sa vyložene potácala zo všetkého, čo mu práve Ron povedal o tom, ako jeho odchod ovplyvnil Hermionu, ale do pekla s ním, ak dovolí, aby sa to Weasley dozvedel. Nasadil na tvári ten najchladnejší úškrn, ktorý dokázal zvládnuť.

"Fajn, ak je to, čo povedal Potter o jej stave, pravda, možno ona už dlho nebude dýchať ten istý vzduch ako ja," vyšplechol, hoci povedať také niečo ho bolelo v takmer fyzickom zmysle toho slova. Rona to zabolelo tiež - v skutočnosti sa zapotácal, ako keby ho Draco udrel, pod svojimi pehami zostal bledší než pergamen.

"A vieš čo, Weasley?" útočil ďalej Draco, "ak je to ten prípad, môže si za to sama a s vašou ohromnou pomocou! Ja som sa ju snažil kontrolovať? Ja som neveril jej úsudku? Tak na to vsaď svoj poďobaný zadok, že som spochybnil jej úsudok, keď mi povedala, že berie tú prácu! A pozri, kam ju to priviedlo - rovno sem! Toto je presne to, pred čím som sa ju pokúšal uchrániť. A mohlo sa tomu zabrániť, keby si ste s Potterom podporili mňa namiesto toho, aby ste sa šli pretrhnúť, aby ste jej liezli do zadku ako zvyčajne! Ty si taká múdra, Hermiona. Ty si taká statočná, Hermiona. Ty si tá najlepšia v čomkoľvek, čo skúsiš, Hermiona. Nepočúvaj toho blbca Malfoya, len sa ťa snaží kontrolovať, Hermiona. Nuž do pekla s tebou, Weslík, dúfam, že si šťastný z toho, kde je teraz, pretože VY STE JU TAM POMOHLI DOSTAŤ! A možno mám toho veľa na rováši, ale minimálne toto nemám!"

Teraz už dychčal, zadýchaný, ako keby bežal maratón. Sila jeho slov a tá zúrivosť za nimi ho skoro zrazila z nôh. Pokiaľ šlo o Rona, ten tam stál s ústami dokorán a vypliešťal oči na Malfoya; slovami toho blondiaka šokovaný do neschopnosti pohnúť sa, minimálne na chvíľu.

Zízali na seba z protiľahlých strán nemocničnej čakárne dlhý, špirálovitý okamih.

Potom, prakticky v tej istej chvíli, ako keby v reakcii na nejaký druh podprahového podnetu, obaja siahli po svojich prútikoch.

"Accio prútiky!"

Draco sa stočil za tým hlasom práve, keď mu vyletel prútik z ruky. A tam bola.

Hermiona.

Do riti.

Stála vo dverách na konci izby, v tých, cez ktoré vyšiel Harry vo svojej zhánke po káve. Opierala sa o zárubňu a držala sa jej jednou rukou, ako keby v úsilí stáť vzpriamene. Jej druhá ruka bola natiahnutá, aby zachytila jeho prútik - a Ronov.

Mala na sebe bledomodrý nemocničný župan, ktorý jej voľne visel do polovice stehien - a podľa pohľadu naň nič iné. Jej vlasy boli rozlietaným, posplietaným chaosom tmavých kučier padajúcich do polovice jej chrbta a jej pokožka... bola biela ako plachta, biela ako duch.

Elegantne zachytila oba prútiky; potom sa pevne pozrela z neho na Rona a nazad.

"Neopovažujte sa jeden druhému ublížiť," vyprskla, znela úplne ako jej panovačné rokfortské ja, keď na ňu Draco a Ron v úžase zízali s otvorenými ústami. "Počula som vás celú cestu po chodbe."

Bolo to surrealistické. Draco takmer čakal, že dodá, že je prefektka a že ak zobudia mladšie deti, nahlási ich oboch príslušným vedúcim fakúlt.

Potom sa pozrela priamo na Draca, spojila svoj pohľad s jeho. Jej oči sa zakalili. Prútiky jej vykĺzli z ruky a dopadli na zem. "Myslím, že si musím okamžite ľahnúť," povedala a on už k nej bežal, keď sa jej kolená podlomili a vyslali ju dopredu.

Bol ale od nej príliš ďaleko, aby ju dosiahol včas.

Bol to Harry, ktorý ju zachytil a ktorý sa dajako zhmotnil za ňou vo dverách. Pustil svoju kávu - vyliala sa zo šálky do tmavého, tekutého oblúka - a strmhlav skočil po Hermione, keď padala, ako keď sa stíhač vrhá po zlatonke.

Zachytil ju v páse a o úder srdca neskôr sedel na zemi s Hermionou, teraz očividne v hlbokom bezvedomí, a kolísal ju v náručí.

Draco sa vrhol na kolená vedľa nich, hlava sa mu krútila, srdce mu búšilo tak silno, že mal pocit, že mu vyskočí z hrude. Hermiona bola taká bledá a taká nehybná, tak veľmi nehybná - už sa blížili liečitelia, utekali a Ron, ktorý už obnovil svoje zmysly, posielal na nich hromy blesky, využíval všetku svoju nie zanedbateľnú silu hlasu. Čo je do pekla toto za nemocnica? Povedali mu, že na Hermione pracujú liečitelia, aktívne na nej pracujú, tak ako pri Merlinovi prešla celú cestu do čakárne úplne sama! Toto bolo totálne neprijateľné, toto bola nedbalosť, toto nahlási, a tak ďalej a ďalej, blá blá blá.

Prítomná vrchná liečiteľka si žmolila ruky a vyzerala na pokraji sĺz, keď sa pokúšala vysvetliť, že ju opustila len na chvíľu, len na jeden okamih, aby si odbehla po ďalšiu fľaštičku krv nahradzujúceho séra, Hermiona ho veľmi potrebovala a ona pokojne odpočívala v posteli, v skutočnosti sa zdalo, že dosť hlasno spí a bol to len okamih, nevyhnutná pochôdzka, vážne, pán Weasley, prosím!

Samozrejme, tu to neskončilo. Ron stále kričal, liečiteľka stále prosila; slová lietali rýchlo a zúrivo všetkými smermi. Ale Draco ich už viacej nepočul. Ten hluk, to áno, uvedomoval si ten hluk a ten rozruch, minimálne okrajovo... ale tie slová nie. Lámali sa, ustupovali ako vlny na pobreží; ako vietor cez palmy na jeho súkromnej pláži. Stali sa skrátka... zvukom v pozadí.

Existovala jedna a len jediná vec, ktorej venoval svoju pozornosť a tou bola Hermiona. Tak bledá a nehybná ležala v Harryho náručí, jej tmavé mihalnice vrhali tmavé tiene na jej voskovo bielu tvár... a jej uvoľnený modrý nemocničný župan vo farbe tropickej oblohy bol teraz hrozne nakrivo. Trochu nabraný a tesne stiahnutý okolo jej pása, aby mohol vidieť...

Mohol vidieť...

Ach, boh mu pomáhaj. Ach bože, prosím.

V skutočnosti musel bojovať s nutkaním vracať, keď mu plne došlo, na čo sa to pozerá.

Drahý Merlin, nevedel som. NEVEDEL SOM.

Liečitelia ju teraz dvíhali z Harryho, pripravovali sa preniesť ju nazad po chodbe a on stále nedokázal odtrhnúť oči od jej tela, od jej brucha. Nebola obrovská, ešte nie; mohla byť asi tak v piatom mesiaci, možno maximálne v šiestom... ale nebolo pochýb, vôbec nebolo pochýb. Hermiona bola napokon vždy jediná žena schopná pripraviť ho tak veľmi o rozum, že zabudol všetko o tých blbých malých detailoch ako sú antikoncepčné kúzla.

Bola tehotná.

Bola tehotná, keď odišiel. Po celý čas, čo si on lízal svoje rany v trópoch; opíjal sa, a plával, a rozjímal a kurvil sa celé dni a týždne a mesiace, ona bola.... ona bola....

Nevedel som. Tak mi pomôžte, nevedel som. Nemôžu mi to vyčítať, keď som to sakra NEVEDEL!

A predsa mohli. Samozrejme, že mohli. To kvôli tomuto ho chcel Weasley zabiť, bolo to jasné ako deň, keď skutočne pochopil, čo sa stalo. Z čoho bol vinný, či o tom v tom čase vedel alebo nevedel.

Opustil ju. Nechal ju samu. Tehotnú.

Díval sa na ňu celú cestu po chodbe - liečitelia jej vyčarovali vznášajúce sa nosidlá - až kým ju už viacej nemohol vidieť. Až keď na rohu zabočili, jeho zmätené, zrazu zranené oči sa spojili s Harryho.

"Potter," zachrapčal, a na dlhý čas to bolo všetko. Zjavne bol neschopný spamätať sa dosť nato, aby dokázal stvoriť tú najjednoduchšiu vetu. Najlepšie čo dokázal, o niekoľko úderov srdca neskôr, bolo -

"Ty... ty si, hm,... Potter, ona... bola... bola to -"

Tu ho Harry prerušil. "Malfoy," povedal potichu, pokojne, jeho zelené oči spojené s Dracovými. "Skôr než povieš niečo iné, vedz toto. Ak ťa čo i len napadne spýtať sa ma, či to nosí tvoje dieťa - ak sa ju opovážiš takto uraziť - rovno ti jednu vrazím. Rozumeli sme si?"

Draco otvoril ústa - potom ich zavrel. Takmer si prial, aby mu niekto jednu vrazil; to by pomohlo rozohnať ten pocit desivej surreality, ktorý ho prepadol. Ale kľúčové slovo bolo slovo takmer. A Harry o takmer nehovoril. Harry rozprával o absolútne; bol smrteľne vážny.

V každom prípade to nebola tá otázka, ktorú sa Draco pokúšal položiť.

Skúsil to znova, keď Harry vstal, potom mu ponúkol ruku a následne ho vytiahol. "Potter, ja som ne-... čo bolo... prečo? Napísal si mi tú správu, prečo... prečo si mi to sakra nepovedal! Prečo si mi nenapísal pred mesiacmi, ak ona nie? Toto je... Ja nemôžem... zrejme si mal prostriedky, ako ma zohnať, keď si chcel, tak kurva Potter, PREČO?"

Harry sa teraz opieral, sťažka, chrbtom o stenu; ruky prekrížené na hrudi, vyzeral unavenejší než kedy vyzeral vtedy, keď na ňom prvý raz spočinuli Dracove oči. Vyzeral skoro taký bledý ako Hermiona;, sám takmer na pokraji zrútenia.

"Tebe to nedochádza, Malfoy?" spýtal sa s unavenou prostotou. "Nepovedal som ti to - nemohol som ti to povedať - pretože ja nie som Hermiona. Nebolo na mne, aby som ti to povedal."

"A stále si jej dovolil prijať to miesto," neveriacky povedal Draco, jeho hlas sotva silnejší než šepot. Nohy ho ledva podopierali a uvedomil si, že sa zosúva o stenu oproti Harrymu, až kým jeho poloha nebola takmer zrkadlová ako Harryho. "Dokonca keď to začalo byť na nej vidno, nechal si ju pokračovať, až kým... až kým... povedz mi niečo, Potter. Čo keby pri tom útoku zomrela? Vtedy by si mi to povedal? Alebo by som sa to nikdy nedozvedel?"

Ron medzitým už klesol do jedného z tých obitých kresiel v čakárni a pasívne tú výmenu sledoval. Vyzeral totálne vyčerpaný z toho, čo sa stalo. Konečne je raz v živote ticho, pomyslel si oddelene Draco, keď sledoval Harryho a čakal na odpoveď.

Nakoniec, takým slabým hlasom, že sa musel Draco sústrediť, aby ho počul, Harry povedal: "Ty si odišiel, Malfoy. Ty si odišiel. To bolo tvoje rozhodnutie. Keby si neodišiel, potom by si nepotreboval mňa alebo niekoho iného, aby ti to povedal. Ale ty si odišiel. Mali ste hlúpu malú hádku - takú, akými normálne páry prechádzajú po celý čas - a ty si odišiel. A vážne, viac k tomu nemám čo dodať."

Harry sa odvrátil.

Bola to jediná odpoveď, ktorú mal Draco dostať - a jediná odpoveď, ktorú potreboval. Harry by mu to nikdy nepovedal. Ron by mu to nikdy nepovedal. Nezdalo sa, že by mala Hermiona v úmysle mu to povedať. Keby nebolo tejto krízy, možno by sa to nikdy nedozvedel.

Pretože odišiel.

Tesne v pätách uvedomenia si tejto skutočnosti sa ten nával pocitu na zvracanie vrátil, desaťkrát silnejšie. Odstrčil sa od steny a podarilo sa mu prevrávorať k tej veľkej izbovej kvetine v rohu miestnosti. Tá chudinka vyzerala, ako keby už vytrpela mnoho urážok v priebehu svojho smutného života v čakárni a teraz sa Draco chystal pridať ďalšiu.

Padol na kolená a silno vracal do toho kvetináča.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 5. kapitola Od: Twilly - 20.09. 2012
ach, absolútne uveriteľná posledná scéna. Dialógy tejto poviedky sú jedno veľké uňo ňuňo. Preklad na jedničku s hviezdičkou

Re: 5. kapitola Od: 3lucky - 05.05. 2011
Ahoj, omlouvám se za tak dlouhou pauzu... Asi 14 dní jsme teď bojovali s rostoucím zoubkem, takže pokud jsem neměla malého na rukách, tak jsem spala a nebo vařila pro zbytek rodiny Teď k povídce: Po minulé kapitole jsem čekala mnoho, ale rozhodně ne tohle......  Je mi Hermiony líto, ale za většinu z toho všeho si může sama... Schválně jsem svého muže podrobila výslechu. A výsledek??? Prý by asi taky odešel, kdybych to chtěla... Možná by mi zkusil zkusil zavolat... Chlapi prostě NIKDY nebudou myslet jako ženy. Žena naznačuje a doufá, že to chlap pochopí. Jenže většina chlapů to pochopit nedokáže... Je pravda že Harry ani Ron neměli právo to Dracovi říct, stejně tak ale neměli právo to Dracovi vyčítat. Nevěděl že je těhotná a vlastně jí splnil přání tím že odešel. Kdyby byla Herm tak chytrá, tak by snad ustoupila její ješitnost a požádala by ho, aby si promluvili. Taky mu mohla říct dřív, že se chystá to místo vzít a  nemuselo to dopadnout takhle... A taky je pravda že byla pěkně pitomá, když takhle riskovala zdraví a život miminka. Nemůžu si pomoct ale nejradši bych jí nafackovala!! Draca je mi vlastně líto. Sice je to blb s uraženou mužskou ješitností, ale tak nějak mi vychází, že na tom všem nese tu nejmenší vinu.....   A jinak skvělý překlad, díky

Re: 5. kapitola Od: Nade - 05.05. 2011
Je to o tom, jestli říct chlapovi, který tě opustil, že s ním čekáš dítě, když ho na to v podstatě nepotřebuješ? Vztahy založené čistě na těhotenství většinou skončí blbě. Muž má asi nezadatelné právo vědět, že je otce, ale já bych asi taky nedokázala spolknout hrdost. Říct či neříct, to je o co tu běží. Díky, těším se na pokráčko.

Re: 5. kapitola Od: Nenriki - 05.05. 2011
ach jaj....co teraz? dufam ze budu v poriadku, hermiona aj to male :/....aj chudinka kvetinka s novou zasobou prirodneho hnojiva draco to jednoducho pokaslal, nuz vsetci platime za svoje chyby. len najhorsie je, ked ako v tomto pripade, za ne pykaju aj ini. tak to hadam dobre dopadne
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Nemal utiecť, to je pravda. Lenže bol to rozmaznaný chalan, ktorý vždy dostal to čo chcel a zrazu ho polovička nechcela poslúchať. A predpokladám že v tom zohralo rolu aj to, že sa proti nemu spojila s Ronom a Harrym. Skrátka ješitný chlap. A ide sa ožierať na tropický ostrov. Mať tak jeho prachy, ach jo, mnohokrát by som svoje problémy vyriešila rovnako (tým tropickým ostrovom myslím :D) Díky moc.

Re: 5. kapitola Od: adelina - 05.05. 2011
To byla kapitola, jaj, nevím, dýchám? Zřejmě ano:) Hezky to dal Draco Ronovi sežrat. Ale i tak, neměl odcházet při "hloupé hádce", jak se vyjádřil Harry. No, abych pravdu řekla, nechápu proč Hermiona vzala práci bystrozorky, když byla těhotná. Možná to tenkrát ještě nevěděla, ale i tak bych odešla hned jak bych to zjistila. Dokážu si představit, že to Dracovi neřekla, protože nechtěla aby se vrátil jen kvůli dítěti. Tohle jsou vždy těžké situace:( Děkuji za překlad a těším se na pokračování.
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Ako som spomínala, ja som takmer skoro rovno skočila na túto a vedela, že sa to musím pokúsiť preložiť. Mala som úplne rovnaký pocit, pozerala na obrazovku a a... ešteže som mala možnosť zistiť ako to dopadlo). Ďakujem

Re: 5. kapitola Od: adina - 05.05. 2011
jaaaaaj boze teraz neviem ci lutovat Draca alebo mu jednu vrazit a az potom ho trochu lutovat ... naozaj niesom zastanca takychto detinskych rozhodnuti .. ty si odisiel tak ti nepovieme ze si otec ... ??? byt na niekoho nahnevany je jedna vec ale je to aj jeho decko a mal by mat moznost rozhodnut sa za seba ci sa bude starat alebo nie... inak aky je to spiralovity okamih?? nejak si to neviem predstavit :D.... ale v kazdom pripade skvely preklad a aj poviedka .....sranda ako si tu skoro vzdy viete vybrat taku poviedku ze mi sadne :-)) dakujem :-)
Re: 5. kapitola Od: adina - 05.05. 2011
este som chcela dodat k tomu ze odisiel ved on jej chcel len dobre snazil sa ju chranit aby sa jej nieco nestalo .. v tomto musim s Dracom suhlasit.. tvrdohlava zenska na co sa pusta do takych nebezpecnaych veci ked ma doma chlapa ako je Draco a este je aj tehotna?? je normalna pre boha??? a potom ked zisti ze mal Draco pravdu este nanho bude jacat... jaaaj som zena ale niektoze zeny nikdy nepochopim... tolko moje ranne uvahy
Re: 5. kapitola Od: adina - 05.05. 2011Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Nečekane som v práci, takže nestíham viac, len: špirálovitý okamih - spiral moment - vieš čo som sa nadumala? Chcela som to nejako zaonačiť a nakoniec som si povedal, že tým chce autorka vyjadriť výrivosť, že sa všetko kazilo závratnou rýchlosťou, fakt netuším, takže nie si sama. Alebo mi možno teraz niekto povie, že je tam preklep...

Re: 5. kapitola Od: gama - 05.05. 2011
Tak tohle může skončit buď dobře a nebo to bude obrovský průser. Teda, takhle nás napínat:-)

Re: 5. kapitola Od: jerry - 05.05. 2011
Tak draco je riadny pako. Ale mia tiez nie je bez viny. A vladtne harry s ronom tez ked uz vedeli ze je tehotna robit jej taku pracu. Dufam ze to mia aj dieta zvladne. Dik za preklad.
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Chápem, že mu to tí dvaja nepovedali (ak to Mia nechcela), ale že ju nechali riskovať... zase na druhej strane videli, ako dopadol Draco, keď sa jej v tom pokúsil zabrániť. Díky moc

Re: 5. kapitola Od: larkinh - 04.05. 2011
Draco je blbý, že utekl a nikdo nevěděl, kde je. Hermiona je ještě víc blbá - už když brala tu práci, musela vědět, že je těhotná (to byla asi ve třetím měsíci) - a ona tu práci vezla i přesto... a neodešla... i když ta past, to nemusela být ve službě, to se tam nikde nepíše...
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
No niekto vedel, keď ho tá sova našla... myslím, že bol preč 4 mesiace... ale keďže čarodejníci majú svoje prostriedky ako to zistiť hneď, asi to fakt vtedy vedela a to sa mi nepáči. Možno bola v šoku zo zistenia, že je tehotná. Á, konečne niekto, kto si tiež všimol, že tam nikde nepadla zmienka, že bola v akcii... mohlo sa jej to stať na ministerstve, v kancelárii, tam tiež mohol zaútočiť nejaký šialenec... Uvidíme. Díky moc
Re: 5. kapitola Od: larkinh - 05.05. 2011
Myslela jsem, že sově stačí říct jméno a ona toho člověka najde sama.... A jsou ženy, které ze začátku těhotenství menstruují - takže ji to nemuselo napadnout, pokud to byl její případ. Ale ono na tom asi nezáleží - mám pocit, že v téhle povídce jde o dva charaktery, nedorozumění a jejich (možná) opětovné sbližování a učení se... a holt se nějaké zápletky musí vymyslet.

Re: 5. kapitola Od: anonym - 04.05. 2011
Hermionin stav je teda pecka.

Re: 5. kapitola Od: iway - 04.05. 2011
takže sice nerodí, ale těhotná je ..muhehehe ... 
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Takmer ti to vyšlo :D Díky

Re: 5. kapitola Od: bbarka - 04.05. 2011
??? Panebože...až mi zostalo zle, nieto ešte Dracovi...Toto bolo ešte drsnejšie ako prvá kapitola...uuuf...je mi smutno...ešte som aj chorá...a Draco ma rozčúlil...aj Harry... Ale Draco to v skratke zhrnul veľmi dobre - "Bola tehotná, keď odišiel. Po celý čas, čo si on lízal svoje rany v trópoch; opíjal sa, a plával, a rozjímal a kurvil sa celé dni a týždne a mesiace, ona bola.... ona bola...." Na druhej strane, aj Draco mal v niečom 100% pravdu - "A mohlo sa tomu zabrániť, keby si ste s Potterom podporili mňa namiesto toho, aby ste sa šli pretrhnúť, aby ste jej liezli do zadku ako zvyčajne!" Ako mohli byť takí sprostí a dovoliť jej robiť to, keď bola tehotná... Inak fakt, ten banner je zavádzajúci...:) Ďakujem Jimmi, je to vážne riadne dobré...
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Ten banner má jediný účel - zlepšiť mi náladu (je optimistický) a zakaždým, keď ho vidím, pripomenúť mi, že mám dovolenku, nemám pracovať ale prekladať. Na to aké je to krátke.... a to som začala s touto kapitolou, takže chápeš, že som to musela preložiť. Díky moc

Re: 5. kapitola Od: teriisek - 04.05. 2011
Kecy... takže pánové jsou tak strašně ctihodní, že mají právo mu cokoliv vyčítat, jo? Hloupá hádka, to možná, ale chyba byla na obou stranách, rozhodně ne jen na Dracovi... vztahy jsou přece o kompromisech, o dohodách... pokud Hermiona byla ochotná trvat si na té práci bez ohledu na cokoliv, nechápu, proč je tady teď ten špatný Draco... jakože Harry ho obviní, že kvůli hloupé hádce odešel, a sám ji nezastaví, když je viditelně těhotná a vrhá se do nebezpečných akcí - to je jako v pořádku? A ten plán neříct mu, že bude mít dítě, to je taky pěkná sviňárna... Proč by si měl jako vyčítat, že si užíval, když se rozešli? To čekali, že bude po zbytek života žít v celibátu, či co? Bože, já jsem tak vytočená... Jo, říkala jsem si, že byl pitomec, že si za to může sám... ale tohle už je trochu moc, tohle zavání naprostou nezodpovědností a pokrytectvím ze strany ostatních! Díky moc za kapitolu, doufám, že se to vyjasní a Hermiona se do toho ještě vloží...
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Všetci sú na vine a každý si za to môže sám. Jediné, čo chápem, je dôvod, prečo mu nepovedali, že je tehotná - aj Hermionu, je to proste chrabromilská hrdopýška, čo už. Snáď budeš spokojná so záverom. Díky

Re: 5. kapitola Od: Elza - 04.05. 2011
Začal zvracet? To je tedy originální způsob přijetí informace o čekaném otcovství... *:DDD No, tak Hermiona je těhotná, to se dalo čekat. A taky je kráva blbá, protože z čisté trucovitosti a uražené pýchy neinformovat otce, to se prostě nedělá. Naštvala mě. Oni jsou s Dracem oba tak paličatí, že stejně nemohou být spolu. Láska neláska. Předpokládala bych, že těhotné bystrozorky odcházejí okamžitě na rizikovku, jako všechny vojačky, policistky (a třeba lékařky) - pokud nejsou přeřaditelné na práci v kanceláři. Tohle je hodně nepravděpodobný vývoj děje... Trochu se vztekám, ale ne na Tebe, Jimmi, to je čistě na autorku... *;-)
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
No myslím, že vracal skôr z toho, že mu došlo, čo jeho útek znamenal. Ešte nebolo povedané, že ju zranili na poli, mohlo to byť kľudne v tej kancelárii (mám dojem, že to ani jasne povedané nebude) Vieš, ako keď nespokojný zákazník zaútočí na predavačku - nemusela byť v akcii. Okej, zase si "prekrúcam" originál, ale teoreticky to tak mohla myslieť... Díky moc

Re: 5. kapitola Od: ulli - 04.05. 2011
Hm, až teď mě napadlo, že Draco vlastně za celý rozchod viní Hermionu a sám je snad bez viny. Že mu to došlo až tak pozdě. Myslím, že malá a hloupá hádka to nebyla, a Draco nemusel tak urychleně zmizet. Teď bude pykat. Jednu chvíli jsem se trochu vyděsila, že je na tom Hermiona tak moc zle, a že to snad nezvládne. Bylo překvapení když se tam objevila a ještě zvládla kouzlit. Sice potom odpadla, ale asi bude přece jen v pořádku. Tak těhotná. Asi všechny ta myšlenka už napadla, a autorka to hezky začlenila do příběhu. Harry a Ron nejsou tak moc výbušní jako jindy, ale nejspíš kvůli starostem a únavě. Já mám ráda kytky, a tady té "chudinky, co už vytrpěla mnoho urážek a další přichází" je mi fakt líto. Děkuju za rychlý překlad, a už se nemůžu dočkat další. Nějak mě to chytlo, prostě klasickej lidskej příběh s oblíbenými hrdiny.
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Tiež si myslím, že mu ani trošičku nedošlo, čo spravil. Zdrhnúť a problém nevyriešiť nikdy nepomáha. Hermiona ich asi začula ako sa hádajú a preto vstala. Z posledných síl...  Ďakujem

Re: 5. kapitola Od: Goddy - 04.05. 2011
Tohle tě nutí, prostě nutí sympatizovat s Dracem. Nutí mě to nadávat Hermioně, že je hloupá husa. A přitom nadávám i Dracovi, že je egoistický blbec. Hloupé ego, hloupá potřeba nebýt zraněný.. Hloupý pocit zraněnosti.  Mám pocit, že nadšení a děs z této povídky si zaslouží abys jí dopřekládala a já dočetla..
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Presne, nevieš na koho stranu sa postaviť... obaja sú blbci, ale horšie je, že v živote by to bolo rovnako. Díky moc

Re: 5. kapitola Od: marci - 04.05. 2011
No tak to je síla. A přes všechno, co bylo v kapitole řečeno, mám pocit, že Draco nese nejmenší vinu. Ta hádka očividně nebyla "hloupá a malá" a měl vědět o dítěti. Od kohokoli z těch tří. Ach jo, kam se poděla moje optimistická vize, kterou jsem tak vesele psala pod minulou kapitolu? Ale přesto se moc těším na další díl...  Díky za skvělou povídku.
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Vzťahy sú vždy zložité. Som rada, že sa páči a že prekvapila :D ďakujem

Re: 5. kapitola Od: Zuzana - 04.05. 2011
Tak teraz som už totálne mimo z toho, na koho byť naštvaná, zase mi z toho vychádza najhoršie Draco. A Harry mal totálnu pravdu. Hermionu strašne ľutujem. Draco ten ich vzťah totálne pokazil. Aj keď sa bude pred ňou plaziť aj tak na to ona nezabudne, iba ak by na ňu možno použil obliviate. Som zvedavá ako to medzi nimi dopadne. Hm tak teraz mi je smutno. Za všetkých. Ešte aj za tú ovracanú kvetinu :(
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Súhlas, Draco zdrhol bez vyriešenia problému, bez snahy o tolerovanie toho druhého, chudáčik nebolo po jeho (prehnané), ale už som písala Cyrus - Hermionu chápem, chcela dokázať, že si poradí aj bez neho. A poradila by si, a možno len čakala, kým dostane rozum, aby mala istotu, že sa vráti len kvôli nej, nie kvôli povinnosti. Ale nepochopím, že tehotná riskovala dieťa pri takej práci! Díky moc. Tieto dva dni som viacmenej mimo, ale dúfam, že to cez víkend doženiem. Díky moc

Re: 5. kapitola Od: cyrus - 04.05. 2011
Presne to som ti chcela napisat, asi pri 2 kapitole.... kvoli malej debilnej hadke, ktora by mozno coskoro prehrmela odisiel... proste sa zdekoval na 3 mesiace... no co ti poviem, Tak ti treba!!! joj ale ma nasral... a biedula Hermiona, dufam, ze neumrie, take poviedky nemam rada....   PS: Padol na kolená a silno vracal to toho kvetináča. - do... inak skvely preklad, dakujem
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Myslíš, že by som si vybrala niečo, kde to blbo dopadne? Ako oddychovku. Záverečná pointa je najlepšia. Ja som si najprv prečítala od tejto kapitoly vyššie, potom kukla na začiatok, fajn zdrhol na ostrov a až pri preklade vlastne zistila, čo tam robil a aký ho hnusný. Pri preklade Prológu ma fakt zamrazilo a kebyže mi autorka medzitým nepošle súhlas, neviem, či by som to doprekladala. Lenže... Ó áno, Hermiona tiež nie je svätá, ale chápem ju... prečo by za ním mala doliezať, na čo by jej bol chlap, ktorý by sa vrátil len kvôli dieťaťu? To, s čím nesúhlasím, je že ohrozila dieťa tým, čo robila. Možno chcela odísť, čakala na niečo a nestihla. Ja neviem, ale tehotná nemá čo robiť aurorku. Díky moc

Re: 5. kapitola Od: Sammi - 04.05. 2011
Všech pět kapitol je opravdu báječných. Těším se na další.
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
To som rada. Ďakujem

Re: 5. kapitola Od: denice - 04.05. 2011
Draco to pěkně schytal! Kapitola plná emocí, hned na začátku Draco s Ronem pěkně vytřel, ale dostal to od Harryho pěkně zpátky. Hloupá malá hádka? Harry je mistr eufemismů. Nesouhlasím s Hermionou, Draco se měl dozvědět, že čeká dítě. A pěkně ho to sebralo . Člověk by řekl, že Malfoyovi nezvracejí na vřejnosti. Díky.
Re: 5. kapitola Od: Jimmi - 05.05. 2011
Aj ja ďakujem a máš poštu :D

Prehľad článkov k tejto téme:

Kyra4: ( Jimmi )06.05. 2011Epilóg
Kyra4: ( Jimmi )05.05. 20116. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )04.05. 20115. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )04.05. 20114. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20113. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20112. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20111. kapitola Prológ
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 2011Úvod k poviedke