Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Dračia krv

Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2

Dračia krv
Vložené: Jimmi - 13.04. 2011 Téma: Dračia krv
Jimmi nám napísal:

The Blood Of The Dragon

Autor: Zensho 

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/1363692/37/The_Blood_Of_The_Dragon

Dračia krv

Preklad: Jimmi

Beta-read: kapitola neprešla beta-readerom

Draco Malfoy, podobne ako Harry, sa narodí pod proroctvom, ktoré hovorí, že pomôže získať Voldemortovi nesmrteľnosť. Hermiona porodí Dracovi dieťa, ktoré je spojené s oboma proroctvami. Vážny (seriózny) príbeh lásky a realistické zakončenie potterovskej série.

Pozor, napísané v roku 2003, po HP5

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Zensho , ktorá napísala túto fanfiction.


Ja som v tom nevinne, dobre? Robila som, čo som mohla. Pozor, ešte dve kapitoly.


Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 37: Praedicae Compleo - Naplnené proroctvo 2/2

Medzitým v priestore, v ktorom sa nachádzal spodok točeného schodiska nahor do veže, Draco, Hermiona a Harry uskočili, keď sa miestnosť, z ktorej práve unikli, totálne zrútila. Mraky prachu a zvyšky trosiek vleteli do priestoru, kvôli čomu sa všetci traja rozkašľali a začali prskať.

"Dúfam, že sa dostali von," povedala Hermiona.

"Harry už bude v poriadku - idem po Noela."

"Nie!" odvetil Harry a zachytil Draca. "Ja musím ísť tiež."

"Šalieš, Potter... teraz nie je čas byť hrdinom, si príliš ťažko zranený."

"Draco má pravdu, Harry! Viem, že si vždy mal v sebe záchranársky komplex, ale toto je smiešne. Pôjdem ja a Draco!"

"NIE!" vykríkol Harry. "Nechápete, ja musím ísť... Som ten jediný, ktorý dokáže poraziť Voldemorta!"

Draco s Hermionou si vymenili pohľady.

"Vážne som ten jediný! Existuje proroctvo... musím to byť ja... ja alebo Neville, ale ja mám na sebe to znamenie, takže som to ja..."

"Stupefy!"

Harry sa v bezvedomí zosypal. Draco sklonil prútik. "Prepáč, Potter, ale toto je vážne pre tvoje vlastné dobro."

Hermiona opatrne stiahla škrtidlo na Harryho zápästí a rozstrasene vstala na nohy.

"Draco... poďme!" naliehavo povedala.

Draco ju láskyplne chytil za plecia. "Ne-nemyslím, že by si mala ísť, Hermiona."

"ČOŽE?"

Draco sa jej pozrel do očí. "Je to príliš nebezpečné. Sama si vážne zranená... Ja som jediný, koho Voldemort chce. Som dobrý bojovník, Hermiona, dokážem ho poraziť sám."

"Si rovnako bláznivý ako Harry!" odsekla Hermiona, oči neveriacky široké. "Je tam môj syn, ty mi nezabrániš tam ísť!"

Hermiona vybehla hore schodmi.

"HERMIONA!"

Draco utekal za ňou. Dokonca pri behu Hermiona cítila, ako slabne. Stratila priveľa krvi... tie schody sa zatáčali... zatáčali...

Zachytil ju pár silných rúk.

"Prosím... musím ísť. Draco, vezmi ma tam. Vezmi ma, inak prisahám, že sa celú cestu preplazím na rukách a nohách."

Draco zasunul ruku pod jej kolená a vyzdvihol ju k svojej hrudi. Objala ho okolo krku. "Vždy si bola tá najtvrdohlavejšia čarodejnica, akú som poznal," povedal, keď kráčal po schodoch spolu s ňou.

Nebolo ľahké bežať po schodoch dokonca s niekým takým štíhlym ako Hermiona Grangerová. Draco dychčal od námahy, keď konečne dosiahol vrch schodiska a prišiel k veľkým dverám. Prekvapivo sa pod jeho rukou poľahky otvorili.

Hermiona začula plakať nejaké dieťa. Noel! Poznala by ten plač kdekoľvek... tak často ho počúvala vo svojich snoch.

"Kde je?" vykríkla a vpadla do miestnosti za Dracom.

Draco stál ako prikovaný, keď postava v červenej kapucni vo vnútri ohnivého pentagramu vyčarovala zelenú hmlu nad jeho synom a potrela telo dieťaťa hnusnou zelenou látkou. Voldemort už začal rituál. Vedľa dieťaťa žiarila jasne červená rumelka.

"Meškáš, Malfoy," zasyčal Voldemort a namieril svoj prútik na Draco. "A tvoje činy sa mi nepáčia. Expelliarmus!"

Dracov prútik mu vyletel z ruky a cez okno von z veže.

"Teraz ty, humusáčka..."

"Nie!" vykríkol Harry, ktorý sa vplazil do miestnosti a pokúšal sa vytiahnuť z habitu prútik nezranenou ľavou rukou.

"Potter!" prekvapil sa Draco.

Voldemort nahnevane zasyčal, na chvíľu rozptýlený.

Hermiona bežala k Noelovi, jeho výkriky ju zúfalo ťahali k nemu.

Toto bola jej šanca, a hoci nikdy predtým nepoužila smrtiacu kliatbu, zdvihla svoj prútik na Voldemorta a odvážne povedala: "Avada Kedavra."

Nastala oslepujúce zelené svetlo, ktoré nasledoval vysoký prenikavý smiech.

"Nevedela si, že ma môže zabiť len Potter, humusáčka?"

Harrymu sa konečne podarilo vytiahnuť prútik z habitu, ale ľavá ruka sa mu triasla, keď ho namieril na Voldemorta.

"Accio prútik."

Harryho prútik vletel Voldemortovi do ruky a Harry zastonal. Voldemort ho zlomil na polovicu.

Draco bol teraz pri Hermione, kryl ju, keď sa pokúšala dostať k Noelovi. Nedokázala tým dieťaťom pohnúť! Vyzeralo to, ako keby bol Noel súčasťou toho kameňa.

"Draco, pomôž mi, nedá sa odlepiť! Noel, vydrž, mamička je tu..."

"Hermiona!" vykríkol Draco, keď ho Voldemort vtiahol do pentagramu.

Zúfalo sa bránil zovretiu Temného pána.

"Krvizradca... špina... malfoyovská ohavnosť!" zasyčal Temný pán, keď svojimi pazúrom podobným nechtom rozškriabal Dracovi hruď.

"TY si ohavnosť!" vykríkol Draco. "Ty nemŕtva príšera!"

Voldemort zdvihol prútik. "Imperio Majora," zasyčal, keď ho namieril na Draca. Dracove telo sa striaslo v kŕčoch, keď sila vysokoúrovňovej kliatby Imperius, ktorú vrhol Voldemort, násilne prúdila jeho žilami. Voldemort zdvihol žiariacu červenú rumelku.

"Pusti ho! Stupefy! Petrificulus Totalus!" Hermiona vrhala na Voldemorta kúzla, ale tie sa od neho odrážali, ako keby mal na sebe noncontagium.

Harry sa pokúsil zablokovať bolesť vo svojom tele. Jazvu mal rozpálenú, ale jeho odrezané prsty boleli viac. Bol zmučený bolesťami z predtým použitého cruoris, ale s enormnou kontrolou sa mu podarilo dostať na kolená a predierať sa smerom k oltáru.

"Bláznivé dievčisko, kúzla mi už teraz nemôžu ublížiť... Som chránený premenou kameňa! Rituál už začal a je príliš neskoro! PRÍLIŠ NESKORO! Obávam sa, že ak chceš zastaviť ten rituál, budeš musieť použiť smrtiacu kliatbu na svojho milenca alebo svoje dieťa... len do toho, nech sa páči..." Voldemort sa chladne zasmial a jeho vysoký, prenikavý chichot rezonoval po miestnosti.

Ten smiech bol taký prenikavý, taký víťazoslávny, že si Hermiona zovrela rukami hlavu. Voldemort vykonal svojím prútikom kúzlo na kúskom červenej rumelky. Tá bezperá medzera, čo mal miesto úst, zasyčala strašlivé slová, ktoré ani Harry ani Hermiona nikdy predtým nepočuli. Zo svojho habitu vytiahol dýku so zahnutou čepeľou.

Ubiehal im čas... Harry vedel, že Hermiona má stále svoj prútik, že zostávala len jedna možnosť, že Voldemort mal pravdu...

"Hermiona, počula si ho... musíš to urobiť!" zajačal Harry.

Hermiona zdvihla prútik a začala plakať. Draco Malfoy... jej jediná skutočná láska... nedokázala ho zabiť.... a ani nedokázala zabiť svoje dieťa... "Ja... ja... nemôžem..." zašepkala Hermiona, keď držala pred sebou prútik, ako keby bola vyrobená z kameňa.

"HERMIONA... VYBER SI!" Harry zúfalo vykríkol, krv z kýpťov jeho useknutých prstov vytvárala na zemi tmavú škvrnu, kým sa stále dral smerom k Voldemortovi. Každý kúštik jeho sily, ktorú mal, bola potrebný k tomu, aby pokračoval ďalej. Nevedel, čo presne chce urobiť, keď sa dostane k Voldemortovi, ale inštinkt ho nútil plaziť sa smerom k nemu.

"Malfoy, začni obetovanie!" prikázal Voldemort. Svojimi šupinatými rukami zdvihol kameň a podal Niger Novacula Dracovi.

Draco potiahol Niger Novacula po pravej rúčke dieťaťa a zjavili sa hrozivé červené rezné rany. Objavili sa kvapky červenej krvi, ktorá stekala po bielej pokožke dieťatka. V pozadí svojej mysle Draco, ktorý sa pozeral nadol, spoznal niečo, čo videl na Vianoce v Dumbledorovej pracovni, v bielej guli... Luciusove ruky pokryté čerstvou červenou krvou rovnako ako dvojicu šupinatých rúk postavy v čiernom plášti. Až na to, že ruky, na ktoré sa pozeral teraz, neboli ruky jeho otca... boli to jeho vlastné. Voldemort začal so zariekavaním, pri ktorom potieral ten kameň krvou dieťaťa.

Dieťa začalo veľmi hlasno kričať, vlasy sa mu zmenili na ohnivú červenú, potom sčerneli bolesťou.

"DRACO!" vykríkla Hermiona. "NEROB TO!"

"HERMIONA... MUSÍŠ TO OKAMŽITE UKONČIŤ!" zreval Harry, hlas mu trhal hrdlo. Čo to s ňou bolo? Harryho jazva bolela tak strašne, že skoro oslepol. Skrz záblesky svetla pred svojimi očami videl, že je Hermiona stále ako prikovaná.

Vedela, že mala moc okamžite ukončiť rituál, vykonať Avadu Kedavru na Draca alebo Noela, ale zdalo sa, že jej myseľ prestala fungovať. Tá voľba bola pre ňu skrátka nepochopiteľná.

"Zabudni na to, Potter. Tá humusáčka to neurobí... nepovedz, že som jej nedal šancu. Accio prútik." Hermionin prútik vyletel z jej ruky do Voldemortovej, kde ho uvoľnene rozlomil vo dvoje.

Rumelka začala žiariť ešte jasnejšie.

Draco sa videl, ako reže ruky svojho syna, ako keby v tranze. Dieťa plakalo. Muž v červenej kapucni vrhal kúzla. Ďalší muž sa plazil po zemi. Ako keby z diaľky počul tú ženu vykríknuť svoje meno...

"D r a c o! P r o s í m..."

Draco sledoval, ako znova porezal svojho syna... každé vlákno v jeho tele sa napälo, aby bojovalo s vôľou Voldemorta. Ruky sa mu triasli, keď sa pokúšal odolať vôli Temného pána. Neporezal to dieťa tak hlboko, ako od neho chcel Temný pán, ale vyžadovalo to úsilie skoro neuveriteľné, aby sa dalo odolať príkazom Temného pána. Voldemortova žiadostivosť a zlo boli v jeho vlastnej mysli, napadajúce myšlienky sa rozťahovali ďalej a ďalej, odporné obrazy zneucťovali jeho dušu.... Legilimencia ho nútila obetovať svoje dieťa...

Výkriky dieťaťa prenikli do jeho mozgu ako slabé lúče slnka prenikajú cez hustý mrak. Malý diamantový drak ležal odhalený na hrudi plačúceho dieťaťa, jeho rubínové oči žiarili... jeho malé krídla sa otvárali a zatvárali.. a on spomínal.

Znova bozkával Hermionu pri Veľkom jazere, bol s ňou na prechádzke v Rokville, smial sa s ňou v spoločenskej miestnosti prefektov, objímal ju po tom, čo porodila ich syna...

Jej roztomilé zlaté oči, ktoré boli plné lásky a prísľubu. "Áno."

Pokúsil sa spomenúť, ako vyzerala, keď sľúbila, že si ho vezme... keby si len dokázal na ten okamih spomenúť, ako vtedy vyzerala... len na ten okamih v ich poslednom dni na Rokforte... keby len ten obraz prenikol cez ten hrozivý čierny mrak Voldemortových diabolských myšlienok... jediný obraz lásky bolo jediné, čo potreboval...

Dracove prsty sa roztvorili a Niger Novacula spadol na oltár vedľa dieťaťa.

"Čo robíš?" zasyčal Voldemort.

"Inferorum… Animas…Gladeus…Valeus…" Draco začul tie slová vyjsť zo svojich úst nezreteľne a pomaly, ako keď sirup steká z lyžice.

Harry a Hermiona sledovali, ako Draco neuveriteľne vyčaroval slabý, a predsa hmotný Cladeus Valeus. Harry neústupne začul Figgov hlas vo svojej hlave: "musíte zhmotniť Gladeus v prípade, že sa ocitnete bez prútika a vo veľkom nebezpečenstve." Harryho hlava plávala, prepínala náhodne medzi obrázkami súboja s Dracom v starej hale Rokfortu a sledovaním, ako mu Lucius urezáva prsty. Sústreď sa, Harry.

"Ty ma nemôžeš zabiť!" zaškriekal Voldemort. "Len Potter to dokáže!"

Draco len tak-tak cítil, ako jeho prsty zovreli rukoväť meča. Začal dvíhať čepeľ.

Harry Potter si uvedomil, čo chce Draco urobiť.

Rovnako Hermiona.

"DRACO! Nieeee!" Vykríkla, hodila sa na Draca, ale Harry sa vrhol na ňu sám a zrazil ju k zemi. Harry nemohol uveriť, že to práve urobil - ale nemal na výber! Pristál zadychčaný na zemi, Hermiona pod ním zúrivo bojovala, bila a zúfala po ňom driapala.

"PUSTI MA. HARRY, ZACHRÁŇ HO! MÔŽEME HO ZACHRÁNIŤ..." kričala Hermiona.

"Draco Malfoy, zruš ten meč!" žiadal Voldemort, jeho hlas už kolísal. "Si pod Imperiom... Prikazujem ti, aby si zrušil ten meč!"

Dracove ruky sa triasli od námahy, s ktorou udržiaval a ovládal Gladeus, kým bol pod Imperiom. Slobodná vôľa, moja vlastná slobodná vôľa. Draco si spomenul na deň, kedy požiadal Hermionu, aby si ho vzala, na ten okamih, ktorý si chcel najväčšmi zapamätať, po tom, čo sa mu prisľúbila... nechceš ma pobozkať...

Harry pritlačil Hermionu ešte silnejšie, hoci cítil, že slabne. Sirius, daj mi na toto silu. Potrebujem silu, aby som ublížil svojej najlepšej priateľke. Potrebujem silu, aby som toto urobil, modlil sa Harry. Bude mať silu, o ktorej Temný pán nevie...

Draco si namieril meč na svoju hruď.

"Ty blázon!" zareval Voldemort.

Draco nahlas vykríkol, keď padal. Z miesta, kde ležala pritlačená Harrym, Hermiona všetko sledovala ako v spomalenom filme.

Draco padal...

... Gladeus sa pomaly strácal v jeho vnútri...

... jeho výkrik a dlho sa ťahajúci nárek.

Harry sa pohotovo odvalil z Hermiona a priplazil sa ku kraju oltára.

Voldemort už mieril prútikom na Harryho, ale Dracove náhle činy ho v rozhodujúcom okamihu rozptýlili.

"Avada... " Tie slová mu zamreli v hrdle.

Harry už schmatol Noger Novacula z miesta, kam ho Draco pustil a so svojou nezranenou rukou ho vrazil Voldemortovi hlboko do hrude.

Čierna krv vytryskla na nich oboch, Harry ticho vykríkol, keď mu tá otrávená čierna tekutina spálila ruky, ale Novacula nepustil. Voldemort vydal prenikavý výkrik, ktorý zatriasol celou vežou a zrútil sa na zem.

...a jeden z nich musí zomrieť rukou druhého, lebo ani jeden nemôže žiť, kým je ten druhý nažive... 

Harry klesol na toho porazeného čarodejníka, nakoniec mu úplne došli sily.

Zrazu sa Voldemortovo telo v jeho habite zmenšilo a odporný zapáchajúci prach sa vzniesol z hromady oblečenia. Nič nezostalo. Harryho zranená ruka silne krvácala na látku Voldemortovho habitu, miešala sa s čiernou krvou porazeného Temného pána. Harry okamžite stratil vedomie.

Hermiona sa dovliekla k miestu, kde plakal Noel, nebol ťažko zranený, mal len hlboké škrabance. Potom sa otočila k Dracovmu telu. Draco ležal na boku, šedé oči spola otvorené, čerstvá červená krv rozkvitala na jeho habite. Pramienok krvi mu stekal naboku úst.

"Draco... Draco Malfoy... prosím hovor so mnou," plakala, kým držala v náručí jeho hlavu. Nemohol byť mŕtvy. Nie takto. Nie teraz. Zastonala, keď videla koľko veľa krvi z neho vytieklo. Jeho zvyčajne bledá tvár bola ešte bledšia, strieborné vlasy mal postriekané krvou. Pokúsila sa nahmatať tep jeho srdca, ale ruky sa jej triasli tak veľmi, že to nedokázala poriadne urobiť. Stále bol teplý, stále mal jasné oči... Možno... Len šanca...

"Prosím... Draco, ty si sa nikdy ľahko nevzdával... Malfoy, žiadam, aby si sa vrátil... ty fretka., vráť sa! Draco... prosím... skús to..." nesúvisle bľabotala, kým hladila jeho tvár.

Začula spoza okna veže nejaký hluk.

Albus Dumbledore a Sirius Black sa vyštverali do veže. Sirius krvácal a veľmi kríval. Jej myseľ nedokázala pochopiť, ako sa mohli objaviť v okne veže. Metly? pomyslela si hlúpo.

"Pomoc!" žalostne zastonala - nie celkom vedela, koho žiadala o pomoc. Dumbledore prešiel k nej. Sirius dokríval k miestu, kde ležal Harry zrútený nad porazeným nepriateľom. Uvedomovala si, že Sirius vzal svojho synovca do náručia, že mrmlal kúzla nad Harryho zranenou rukou. Harry otvoril oči, zjavne mu len pohľad na jeho krstného otca dodal silu. Sirius ho upokojoval láskavými slovami: "Nie je tvoj čas, Harry, buď silný... urobil si, čo si musel urobiť. Zvládol si to. Zabil si Voldemorta. Som na teba pyšný. Tvoji rodičia by boli pyšný."

Harryho hlas kolísal, keď slabúčko vravel Siriusovi, "... proroctvo... Zvládol som to. Vážne som to urobil. Je mŕtvy..."

V Dumbledorových očiach sa objavili slzy, keď povedal: "Naplnilo sa."

Z miesta, kde ležal, Harry Potter zdvihol unavene hlavu a pozrel sa tam, kde Hermiona tuho túlila zakrvavenú Dracovu hlavu k sebe. Jej mrmlania a vzlyky sa zmenili na tiché nariekanie. Videl, ako sa jej oči sústredia na okno... rozšírili sa a jej ústa nemo vykríkli.

Harrymu bolo jasné, že už nikdy nezabudne na výraz jej tváre.

Hermiona videla pár bielych, svietiacich očí, ktoré na ňu hľadeli. Nachádzali sa v tvári podobnej dračej a krku, ktorý viedol ku telu vycivenému na kosť a kožu veľkého čierneho okrídleného koňa.

V tom okamihu Hermiona vedela, že je Draco Malfoy mŕtvy.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Hrozné, potřebuji to dočíst a najednou konec kapitoly. ALe to není to nejhorší. To se dá překonat. Horší je situace Malfoyovi rodiny, Hermiona nemá prsten, který by je ochránil, ale možná má pod srdcem Malfoyovo další dítě, takže naděje stále existuje. Děkuji za překlad.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: doda357 - 23.04. 2011
Je tu dosť nevysvetlených a trochu nelogických vecí, ale keď sa nad tým veľmi do hĺbky nezamýšľam, tak je to v pohode Toto bolo hrozné. Takmer mŕtvy Noel a nakoniec skončil mŕtvy Draco, lebo sa obetoval. Hlavne, že Harry zabil Voldemorta. Len premýšľanie nad tým, koho si vybrať, či Noela alebo Draca, muselo byť pre Hermionu hrozné. Ďakujem za kapitolu, už mi ich veľa nezostalo - Voldemort vykonal svojím prútikom kúzlo na kúskom červenej rumelky. -nad? - Každý kúštik jeho sily, ktorú mal, bola potrebný k tomu, aby pokračoval ďalej. Harry a Hermiona sledovali, ako Draco neuveriteľne vyčaroval slabý, a predsa hmotný Cladeus Valeus. -Gladeus - Harry sa pohotovo odvalil z Hermiona a priplazil sa ku kraju oltára.

Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Trili - 17.04. 2011
to byla napínavá kapitola :-)

Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: jerry - 14.04. 2011
Tak tato poviedka ma logicke trhliny az hroza ale inak je to fajn poviedka. Najprv narcisa pouzila na seba kuzlo, cez ktore sa k nej nemohol nikto dostat. Potom na harryho pouzil draco stupefy a harry napriek tomu za nimi prisiel. Voldy zobral harrymu prutik zlomil ho ale nezabil harryho. Potom drzal harry hermionu miesto toho aby hned dorazil voldyho. No som velmi zvedava na zaver tejto poviedky. Je mi luto draca ze zomrel ale k mii a synovi bol fakt hnusny. Dik za preklad.

Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Lucka - 14.04. 2011
Tak teraz budem hnusná, ale.. !! Toto bol podľa mňa jediný spôsob, ako mohol odčiniť, čo napáchal. A aby ste si nemysleli, že som bezcitná mrcha - je mi Draca ľúto, naoazaj je, len... Tak neako mi tento záver príde najreálnejší. I keď mám pocit, že toto nie je koniec definitívny. Som zvedavá, čo nám autorka ešte pripravila, hlavne na záhadu ohľadom prsteňa... Veď uvidíme Jimmi, dakujem za preklad.
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Jimmi - 14.04. 2011
Viem len že záver musela mať naplánovaný od začiatku... uvidíme, som zvedavá ako na to zareaguješ, ale fakt aspoň v rozprávkach by to mohlo končiť dobre... Stále nevysvetlila a už asi ani nevysvetlí, ako sa Draco mohol tak strašne zmeniť - stále mám pocit, že som niečo vynechala. Zase som si pozrela komentáre k tejto kapitole - samá chvála, žiadna kritika na nelogičnosť, jeden jediný komentár, ktorý jej vytýka to, čo my, inak dokonca tvrdia, že je lepšia ako Rowly. But I thought there was one weak point all along. Sorry, but if he loved her so truly (madly, deeply) he would have never done what he did to her. Never. And even if he would hurt Hermione, why hurt his son? Nope, that's a big flaw in an otherwise perfect and flawless story. (at least it is in my opinion) You really really tried hard to make it sound convincing, but you failed. If a father loves his son so much in the beginning he wouldn't turn his child down even after the love for the babe's mother turned into hate. It simply doesn't sound right....it's just, your story is perfect with the exceptions mentioned and it drives me crazy that you messed such an important theme up. I know you tried to frame it and to give reasons for Draco's behaviour...but still, I don't think it fits. Je to o tom, že keby ju miloval tak veľmi, nikdy by jej to neurobil. A keby aj jej, tak nie svojmu synovi... že ak otec miluje svojho syna tak veľmi na začiatku, neprestal by, aj keby sa láska k jeho matke zmenila na nenávisť....  a že sa snažila poskytnúť dôvody na Dracove správanie sa (mne ušli). Nechápem, inak to označujú za jednu z najlepších Dramione príbehov. Netuším, či to posledné dve kapitoly napravia. Ale je pravda, že mne sa to pred dvoma rokmi pri preletení originálu tiež páčilo. Díky moc

Tak tomu říkám pěkně smutná kapitolka. A možná trochu zmatečná. Třeba nechápu, jak je možné, že Harry po omráčení Stupefy se mohl objevit za Dracem a Hermionou téměř v závěsu za nimi. Navíc těžce zraněný a ještě se připlazil. A když Voldy dokázal použít tak silné Imperium, proč ho nepoužil na Draca hned místo složitých intrik. Ale Draco to zvládl opravdu na výbornou. A musím říct, že si u mě vylepšil mínění. A když na Voldyho nepůsobí vůbec žádné kouzlo, proč se schovával. Ale už je "hurááá" po něm. Ale je zajímavé jakým způsobem. Asi jsem něco přehlídla, ale jak je možné zabít Voldemorta tím kamenem. Vždyť spojením jeho a Noelovy krve se z něj stane kámen mudrců, ne ? Dává nesmrtelnost, tak jak to bylo možné ? A Dracovi jsem takový konec, i přes jeho chování, nepřála. Bylo mi to líto. V první chvíli mě upřímně ani nedošlo, že v tom okně byl testrál. A nemyslíte, že ho Hermiona mohla vidět ne kvůli zabití Voldemorta, ale díky tomu, že opravdu viděla zemřít Draca ? I kdyby se nějakým zázrakem (protože to by zázrak byl) probral, vstal z mrtvých, tak přece jen byl chvíli mrtvý. Třeba i jen pár minut, ale srdce netlouklo, nedýchal. Zemřel. Což o to, já bych i chtěla, aby to nakonec dopadlo dobře, vzali se s Hermionou a vychovávali Noela. A měli kolem sebe přátele, kteří budou stát při nich. No dobře, teď jsem popsala klasický happyend. Ale já je mám ráda. Když už ne v životě, tak alespoň v příbězích Děkuju za překlad další kapitolky ( nedokážu bohužel posoudit zda skvělý, úžasný a kvalitní, ale jsem přesvědčena, že vše dohromady, po tolika zkušenostech) a budu se těšit na pokračování. Na moje otázky jsem odpovědi nenašla, zato jich mám o pár víc. Tak snad to vyjde příště
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Jimmi - 14.04. 2011
Pokúsim sa aspoň o zopár odpovedí, ale asi ti moc nepomôžem, pretože si kladiem podobné otázky. Voldemorta zabil Harry dýkou, tou, ktorou Draco rezal Noela, nie kameňom - Nigel a čosi. V tom okne bol testrál, Draco určite zomrel, len sme sa dohadovali, či neexistuje možnosť, že by videla testrála aj kvôli tomu, že videla smrť Voldemorta. Ale keďže sa nepočítajú vlkolaci, dementori, asi sa nepočíta ani táto príšera. Mňa zase nepríjemne prekvapil Brumbál, len si tam stojí, slzy roní nad Harrym, miesto toho, aby skočil k Dracovi a začal s oživovaním. Predpokladám, že od začiatku chcel Draca obetovať. Tá časová postupnosť mi robila problémy, autorka mala všade crawled (plazil sa), všetko sa to predsa muselo odohrať hrozne rýchlo... napríklad nepochopím, prečo Voldy rovno neskoncoval s Harrym ale nechal ho tam. Táto poviedka má extra logické trhliny, ale časom sa zabudne a zostane len to hlavné. Môžem len povedať, že so záverom budeš spokojná. Díky moc za taký dlhý komentár hodný zamyslenia.

Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Verka - 14.04. 2011
Toto nie....on nemohol zomrieť.... určite videla umierať aj niekoho iného, preto videla testrála...ale nemôže to byť Draco.... ach ale krásny preklad
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Jimmi - 14.04. 2011
Denice navrhla (a myslím, že to autorke nedošlo), že videla zomrieť Voldyho. Počkám si na ďalšiu, nechcem predbiehať, už sa mi pri tejto poviedke stalo, že som čakala niečo, čo sa neudialo. Díky moc

Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Neprihlásený - 14.04. 2011
Ešteže tak. Nakoniec to dopadlo dobre. Draco toto nemohol prežiť. lebo to čo spravil je neodpustiteľné nech si Hermiona myslí čo chce. Takto to dopadlo dobre. Na môj vkus trochu veľa krvi ale inak super koniec.  Ešte budú dve kapitoly? Tak som zvedavá čo sa tu ešte dá vymyslieť. Žeby Draco predsa len vstal z mŕtvych? Pomôže ten prsteň? Ja by som ho radšej nechala umretého a Hermiona by sa zamilovala do Snapa a vychovávali by spolu blonďavé dieťa Ďakujem za preklad. Písala si v odkazníku niečo o tom, že Harry čaroval prútikom po tom ako mu ho Voldy zlámal? Alebo som si to zle pamätala? Lebo tu si vyčaroval ten meč, ale to môže aj bez prútika. Alebo si to upravila?
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Zuzana - 14.04. 2011
to som bola ja. zase som sa zabudla prihlásiť.
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Jimmi - 14.04. 2011
Díky. V originále zlomil Voldy Harrymu prútik na polovicu a o chvíľu ho použil na Draca. Harry finally managed to get his wand out of his robes, but his left hand shook as he tried to aim it at Voldemort. "Accio Wand." Harry's wand flew into Voldemort's hand and Harry groaned. Voldemort snapped it in half. ...  6 riadkov ... Voldemort lifted Harry's wand, "Imperio Majora" he hissed, pointing it at Draco. Toto sú logické nezrovnalosti, ktoré musím naprávať prekladom a vždy ma to hnevá, pretože ma zdržuje premýšľanie, či som to náhodou nepreložila zle. To, že je poviedka príliš romantická, naivná atď. prežijem, dokonca aj tie diery v deji a tak, ale toto mi fakt vadí. Preklad je samozrejme v poriadku.

Tušila jsem, sakra, že to nebude tak snadné. Myslím, že Draco projevil neuvěřitelnou sílu, když se vzepřel. Díky za překlad, těším se na závěr povídky.
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Jimmi - 14.04. 2011
Silu 10 mužov, ako bolo spomenuté predtým. Ale ešte nie je všetkým dňom koniec. Teda kapitolám. Díky moc

Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: myska111 - 13.04. 2011
Ne, nevěřím, že Draco je mrtvý. Doufám, že prsten a Hernionina láska ho nějak vrátí k životu. Toto by nebyl dobrýn konec. Ale moc díky za překlad. Jsem zvědavá jak se všechno vysvětlí v další kapitole. Co je s ostatními a se Snapem. díky
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Jimmi - 14.04. 2011
Už len jedna kapitola k deju, posledná je Epilóg po myslím, že viac než desiatich rokoch. Takže snáď to želanie dozvedieť sa čo je so Snapom sa ti splní... Sama sa ďalšej nemôžem dočkať, pretože dúfam, že bude vysvetľovacia. Díky

Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: denice - 13.04. 2011
Konečně Draco, jak ho milujeme. Myslím, že ten, kdo se lehce vzdal, byla Hermiona. Viděla přece zemřít Voldemorta, takže ten testrál vůbec nemusel mít nic společného s předpokládanou smrtí Draca. (Prostě jsem se rozhodla, že Draco žije). Díky.
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Jimmi - 13.04. 2011
Počkaj, dementori, vlkolaci a obživlé mŕtvoly sa nepočítajú - ale dobrý postreh. To ma vôbec nenapadlo. Ale háčik je v niečom inom. Spomeň si, čo sa ešte nevysvetlilo (osoba a vec) a nepoužilo. Uff, tak teraz neviem, či toto nie je fakt veľký spoiler. Ale ja osobne by som na mieste čitateľa niečo také uvítala. Tak len dúfam, že toto si prečítaš len ty :D
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: denice - 13.04. 2011
Nejdřív mě napadl Noelův dráček, pak Hermionin prsten - ten ji měl chránit, že? Ale nenacházím žádnou spojitost s nevysvětlenou osobou. Ale asi se pletu a ta osoba je Brumbál, (ten mi tady přišel hodně nepoužitý), tam by pak bylo možné všechno. Tak nevím...
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: denice - 13.04. 2011Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Zuzana - 14.04. 2011
Jimmi samozrejme, že si to prečítajú viacerí :D ale aj tak mi z toho vychádza len ten  prsteň a osobu netuším.(Stále mi tam vychádza Sírius, ale tu asi nebol za oblúkom tak neviem) Ja mám spojlery rada, tak si nič nevyčítaj :D Rada čítam také poviedky, pri ktorých viem ako sa skončia.
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: denice - 14.04. 2011
To je to, že nemohu najít žádnou spojitost mezi prstenem od Draca a Siriem. Narcissa tady asi není ani jeho příbuzná, když je rozená Van Doren. Teď je otázka, jestli to má nějaký význam. Sirius byl za obloukem, doufám, že se vysvětlí, jak se ocitl zpět. V tom by mohl být ten háček. Nezbývá nic jiného, než se nechat překvapit.
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Jimmi - 14.04. 2011
BINGO!
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Zuzana - 14.04. 2011
Tak na to som zvedavá. Na Síriusa sa teším.
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: denice - 15.04. 2011
No tedy! Ale vsadím se, že je v tom nějak zapletený i Brumbál,( aby byl v této povídce aspoň k něčemu užitečný ).

Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: anonym - 13.04. 2011
dúfam, že sa Draca podarí nejak uživiť.

Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: eneried - 13.04. 2011
tak takyto koniec pre Draca som si nepredstavovala ani v najhorsich snoch...toto sa nemalo stat..och joj...toto je na mna moc..tak no rozhodne budem cakat netrpezlivo na pokracovanie  
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Jimmi - 14.04. 2011
Pokúsim sa čo najskôr, díky

Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Svetluska - 13.04. 2011
Pořád jsem doufala, do poslední chvíle jsem si uchovávala bláznivou naději, že to přežijí všichni tři. Ale nestalo se. Je mi Draca líto. Ovšem pořád čekám, co se bude dít s prstenem, který Hermiona od Draca dostala - přece by se o něm nemluvilo, kdyby už neměl další roli. No, nechám se překvapit... Díky moc za skvělý překlad!
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Jimmi - 13.04. 2011
Dobrý postreh. Nechaj sa prekvapiť. Ďalšia kapitola je vysvetľovacia... Díky moc

Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: MayuDaphneMalfoy - 13.04. 2011
j-jak mrtvý ? to přece nejde .. Draco noták , nadechni se a otevři oči , hned! Voldemort padl , Harry přežil ..a Draco musí též žít , s Herm a Noelem . Kuš chmury , on není mrtvý , vím to , nesmí bejt .  
Re: Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2 Od: Jimmi - 13.04. 2011
Pokúsim sa maximálne si švihnúť, aby si v tom napätí nezostala pridlho... :D Díky

Prehľad článkov k tejto téme:

Zensho: ( Jimmi )19.04. 2011Kapitola 39: Post Occuro
Zensho: ( Jimmi )19.04. 2011Kapitola 38: Hermione Indigens
Zensho: ( Jimmi )13.04. 2011Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2
Zensho: ( Jimmi )12.04. 2011Kapitola 37: Praedicae Compleo 1/2
Zensho: ( Jimmi )11.04. 2011Kapitola 36 Propemodum
Zensho: ( Jimmi )07.04. 2011Kapitola 35 Conciliae Bellicus
Zensho: ( Jimmi )06.04. 2011Kapitola 34 Draco Mala Fides
Zensho: ( Jimmi )05.04. 2011Kapitola 33 Tenebrae Odiosus Inextricabilis
Zensho: ( Jimmi )05.04. 2011Kapitola 32 Fidem Fallere Cor Falllere
Zensho: ( Jimmi )31.03. 2011Kapitola 31 Providere Pro Deceptio Malificus
Zensho: ( Jimmi )30.03. 2011Kapitola 30 Bisomnium
Zensho: ( Jimmi )30.03. 2011Kapitola 29 Fortuna Domesticum
Zensho: ( Jimmi )29.03. 2011Kapitola 28 Draconis Loqutus
Zensho: ( Jimmi )29.03. 2011Kapitola 27 Lucius Investigo
Zensho: ( Jimmi )28.03. 2011Kapitola 26 Debilitas Solivagus
Zensho: ( Jimmi )27.03. 2011Kapitola 25 Felicitas Parentalis
Zensho: ( Jimmi )27.03. 2011Kapitola 24 Rationem
Zensho: ( Jimmi )26.03. 2011Kapitola 23 Longe Aestivus
Zensho: ( Jimmi )23.03. 2011Kapitola 22 Valere Iubere
Zensho: ( 32jennifer2 )29.11. 2010Kapitola 21 Nubeculae
Zensho: ( 32jennifer2 )27.09. 2010Kapitola 20: Antiquitas a Futuras
Zensho: ( 32Jennifer2 )30.08. 2010Kapitola 19 Familias Concilio
Zensho: ( 32jennifer2 )23.07. 2010Kapitola 18 Aemulus Vindicta
Zensho: ( 32jennifer2 )20.07. 2010Kapitola 17 Congressus Clanculum
Zensho: ( 32jennifer2 )03.06. 2010Kapitola 16 Sero Confessio
Zensho: ( 32jennifer2 )17.05. 2010Kapitola 15 Pertinuis Accido
Zensho: ( 32jennifer2 )28.04. 2010Kapitola 14 Auror Exercitium
Zensho: ( 32jennifer2 )24.03. 2010Kapitola 13 Propicato Omnino Explicatio
Zensho: ( 32jennifer2 )04.03. 2010Kapitola 12 Draco Egentis
Zensho: ( 32jennifer2 )17.02. 2010Kapitola 11 Imploratio
Zensho: ( 32jennifer2 )27.01. 2010Kapitola 10 Amor Paternus
Zensho: ( 32jennifer2 )09.01. 2010Kapitola 9: Usu Venit
Zensho: ( 32jennifer2 )02.12. 2009Kapitola 8: Ominor Terribilis
Zensho: ( 32jennifer2 )11.11. 2009Kapitola 7 Saltatio Ferventis
Zensho: ( 32jennifer2 )25.10. 2009Kapitola 6 Praeparatio
Zensho: ( 32jennifer2 )10.10. 2009Kapitola 5 Tardo Incendium
Zensho: ( 32jennifer2 )17.09. 2009Kapitola 4 Causa Comperio Processum
Zensho: ( 32jennifer2 )04.09. 2009Kapitola 3 Causa Comperio
. Video k poviedke: ( 32jennifer2 )20.08. 2009Video k poviedke
Zensho: ( 32jennifer2 )04.08. 2009Kapitola 2 Clinicus Noctu
Zensho: ( 32jennifer2 )20.07. 2009Kapitola 1 Priori Occuro
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )26.06. 2009Dračia krv - úvod k poviedke