Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Draco: Zrod fénixa

48. kapitola - Avada Kedavra

Draco: Zrod fénixa
Vložené: Jimmi - 18.02. 2011 Téma: Draco: Zrod fénixa
Jimmi nám napísal:

DRACO: PHOENIX RISING

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3414902/48/Draco_Phoenix_Rising

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

  VAROVANIE: POVIEDKA BOLA NAPÍSANÁ PRED VYDANÍM SIEDMEJ KNIHY. AKÁKOĽVEK ZHODA JE ČISTO NÁHODNÁ. VARIABILNÁ DĹŽKA KAPITOL. POUŽITIE ČESKÝCH NÁZVOV, AK SA MI PÁČIA VIAC.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola štyridsiata ôsma - Avada Kedavra

Draco si okrem bolesti neuvedomoval nič iné. Nikdy vo svojom živote necítil takú neznesiteľnú agóniu. Pokúšal sa nedýchať, pretože len samotný vzduch jeho pľúcam ubližoval. Pohyb neprichádzal do úvahy. Pokúsil sa prinútiť svoju myseľ, aby si to utrpenie nevšímala a našla nejakú logickú myšlienku. Bol mŕtvy a nakoniec platil konečnú cenu za svoje činy? Opekajú ho v pekle? Presne tak sa cítil.

Tá nádherná myšlienka ho trochu vtiahla späť do reality. Čo sa stalo? Vrátilo sa mu to s takou drvivou ťažobou, že skoro potlačila tú fyzickú bolesť. Toto bolo mučenie, ktoré bolo čisto citové. Lucius ho zabil! Draco len ťažko dokázal túto predstavu svojou zmučenou mysľou pochopiť. Bez pochybností vedel, že ho otec miloval - že by kvôli nemu zomrel. To poznanie ho priviedlo dokonca bližšie k logickému uvažovaniu. Začal si uvedomovať otravný bzukot, ktorý sa pomaly menil na slová - hlasy.

Voldemort? Ak Potter konečne neposlal Temného pána na príliš oneskorený odchod a teraz sídlil v pekle s Dracom... potom nebol mŕtvy. Draco sa sústredil na ten hlas. Voldemort vykrikoval na Červochvosta. Vďakabohu, tá bolesť začala ustupovať. Draco roztvoril na štrbinku oči, ale svetlo sa mu prepálilo do lebky s novou dávkou mučenia a rýchlo sa toho nápadu vzdal. Chvíľu si tu poleží a popremýšľa, rozhodol sa.

Prečo ho Avada Kedavra nezabila?

Tá myšlienka ho úplne zaujala a bolesť ustúpila ešte väčšmi. Vyslal svoju myseľ nazad k všetkému, čo vedel o Neodpustiteľných. Jeho otec... Čo povedal jeho otec? Kedysi dávno sa o tom raz rozprávali...

"Vražedná kliatba je len taká účinná ako vôľa toho, kto ju vrhá," povedal Lucius.

"Čo tým myslíš?" spýtal sa Draco. Strávil ten deň v knižnici čítaním o Neodpustiteľných hlavne preto, že Theo Nott provokoval Draca tým, že ho počas improvizovaného metlobalového zápasu skoro zhodil z metly. Draco považoval za rozumné naučiť sa kliatbu Cruciatus a zabrániť tomu, aby sa to niekedy opakovalo. Keď Lucius prišiel domov, Draco sa ho spýtal, či niekedy použil Vražednú kliatbu. Jeho otec tú otázku obišiel so zamysleným pohľadom. Lucius sa sťažka posadil do svojho obľúbeného kresla a hľadel do ohňa. Začal spomínať.

"Keď som bol chlapec, moji rodičia raz šli na dovolenku bezo mňa. Na leto ma poslali na strýkovu farmu do Škótska. Môj strýko - ten chlap bol riadny bastard. Dosť ma prekvapilo, že mi v ten deň, čo som prišiel, dal šteniatko. Najprv som bol zdesený - čo budem robiť s domácim zvieratkom? Ale tá prekliata potvorka ma deň čo deň sledovala. Mal ovisnuté, nerovnaké ušká..."

Lucius sa zaškeril. Draco bol tým príbehom ohromený. Nedokázal si predstaviť svojho otca s akýmkoľvek miláčikom, dokonca ani ako dieťa nie.

"Nakoniec som si toho prekliateho psa obľúbil, hoci som vedel, že mi ho moji rodičia nedovolia mať ho doma. Predpokladal som, že by mohol zostať na farme, kde by som ho mohol z času na čas navštíviť." Kruto sa zasmial. "Mal som byť múdrejší. V ten deň, keď som mal odísť, ma môj strýko informoval, že nemajú v úmysle nechať si toho psa a že zomrie hladom, pokiaľ ho nezabijem. Môj otec súhlasil. Pochop, bola to skúška."

Luciusova tvár bola chladná, ale jeho hlas mal neobvyklé zafarbenie.

"Takže som na svojho psa vrhol Avadu Kedavru."

Draco čakal, pretože vycítil, že to nie je koniec príbehu.

"Ide o to, že... to psíča nezomrelo." Lucius pokrútil hlavou. "Môj strýko si jednoducho myslel, že som to kúzlo vykonal zle. Samozrejme, sám napravil moju ´chybu´. Ale odvtedy som o tom často premýšľal. Viem, že som ju vrhol správne. Jednoducho som nechcel toho psa zabiť, tak bolo to kúzlo neúčinné. Pochop, Draco, musíš chcieť zabiť. Musíš to chcieť, inak to nezafunguje."

Nezafunguje.

Lucius to vedel. Bože, Draco dúfal, že jeho otec vedel, že ho to kúzlo nezabije. Ak nie - ak mal Draco falošné predstavy o svojej vlastnej rodine, potom si bude musieť zmeniť meno a nasťahovať sa k Potterovi. Ach, bože. Potter. Draco premýšľal, či je Harry stále nažive a prinútil svoje oči znova sa otvoriť.

Červochvost kňučal a... čo? Škrtil Harryho na smrť? Draco znova zatvoril oči a rýchlo zvažoval svoje možnosti. Potreboval sa dostať k prútiku, vstať a zachrániť Pottera. Presne v tomto poradí. Len si prial, aby sa mohol pohnúť. Draco sa pokúsil vystrieť prsty a musel zaťať zuby, keď ten drobulinký pohyb vyslal brnenie bolesti skrz jeho ruku. Tá Avada Kedavra ho nezabila, ale určite mu ani neprospela.

Accio prútik, pomyslel si. Nič sa nestalo. Pokúsil sa odsunúť nabok vnímanie bolesti a sústrediť sa. Toto zvládol už stokrát. Prakticky to dokázal urobiť v spánku. No tak!

Červochvost zrazu Harryho pustil a o krok cúvol. Skoro sa postavil na Draca, keď odmietol zabiť Pottera. Prekvapivý zvrat udalostí prinútil Draca počkať - možno bude Červochvost užitočný a zaútočí na Temného pána. Alebo aspoň zloží Fenrira alebo Larsa. Tá mlhavá nádej zomrela v okamihu, keď Červochvosta rýchlo zabila jeho vlastná ruka a padol na zem vedľa Dracových nôh. Draco si vzdychol a sústredil sa na získanie svojho prútika - Temný pán nebude zaneprázdnený navždy. Voldemort sa začal rozkrikovať.

Dracove úsilie prekazilo to, že sa Voldemort posadil do kresla a schmatol oba prútiky, ktoré nedbalo pohodil na sedadlo: Harryho aj Dracov. Temný pán jedným chvíľu kýval pred Harrym.

"Snažíš sa o toto, Potter? Vyzerá, že nemáš v sebe takú moc, aby si predviedol bezprútikovú mágiu, há? Musí to byť tou muklorodenou vadou."

Draco sledoval cez skoro privreté oči, ako Voldemort zastrčil prútiky do svojho habitu. S nemým zastonaním zatvoril oči. Čo teraz?

Tlmený rozruch prinútil Draca znova pootvoriť oči. Voldemort urobil rýchle gesto a vydal nejaký príkaz. Väčšina smrťožrútov sa ponáhľala k priechodu, ktorý viedol do prvej komnaty. Museli prísť posily. Snape zostal v miestnosti, rovnako ako jeho rodičia.

"Podľa všetkého prišli tvoji ochrancovia, Potter. Trošku neskoro." Vyštekol ďalší príkaz a Draco viac cítil než videl, že za smrťožrútmi leteli dementori. Začul, ako sa Fenrir v diaľke vyštveral na nohy.

"Kde je ten Malfoyov fagan?" zavrčal vlkolak. "Zabijem ho!"

"Lucius sa už o to miesto teba postaral. Pridaj sa k ostatným," prikázal Voldemort.

Greyback zavrčal, ale vďakabohu sa nepriblížil. Bolo možné, že by mohol prekuknúť Dracovu lesť. Fenrir sa smutne zachichotal. "Také sprosté plytvanie. Budem sa musieť uspokojiť s Potterovými malými priateľmi. Myslím, že začnem s tou humusáčkou..."

Draco sa pokúšal nedovoliť, aby mu tá predstava skrútila vnútornosti.

"Kde je ten metamorfág?"

Draco sa v duchu usmial. Tí idioti zabudli strážiť Tonksovú. Musela sa premeniť na nejakého smrťožrúta a vybehla s ostatnými. Dúfajme, že príde na to, ako sem veľmi rýchlo dostať Rád.

"Neužitoční hlupáci!" reval Voldemort. "Skrátka ich už zabite!"

ooOoo

Hermiona bola skoro pri vstupe do priechodu, keď ju varoval zvuk blížiacich sa krokov. Hodila sa za najbližší pilier presne včas, aby sa vyhla rane zo smrťožrútskeho prútika. Služobníci Voldemorta sa sotva nahrnuli do miestnosti, keď sa k nim pripojilo pozoruhodné množstvo dementorov. Hermiona vrhla Patronus, keď sa jeden hodil smerom k nej.

"Ďalšie sprosté decká!" zajačal smrťožrút s ostro rezanou tvárou. "Tie nás majú zastaviť? Kde je Rád?" Nahlas sa zasmial. "Ach, áno, pokúša sa zachrániť ministerstvo."

Jeden smrťožrút sa rozbehol k Hermione a ona znova zdvihla prútik, ale on sa šokujúco premenil na Tonksovú. Hermiona trhla prútikom nabok práve včas.

"Tonksová! Kde si sa tu vzala?"

Tonksová sa vrhla s Hermionou za pilier a vystrelila kúzlo na ďalšieho nohsleda. Smrťožrúti sa ponáhľali zaujať pozície za protiľahlými piliermi a dementori sa vrhali strmhlav nadol a stáčali ako diablove vtáčiky. Susan Bonesová jedného roztrhala kúzlom, ktoré vyzeralo ako blesk a potom otočila to isté kúzlo na iného smrťožrúta. Vyhol sa mu tak, že sa vrhol na zem a odkotúľal sa.

"Predstierala som, že som Fenrir - vymenili ma za Percyho, ako sa plánovalo. Mala som naviesť Rád do Voldemortovho hlavného štábu, ale keď som sa sem dostala, skutočný Fenrir bol slobodný... ako iste vieš."

Zmienka o vlkolakovi bola dobre načasovaná. Z tunela sa vynoril Greyback. Tonksová s Hermionou sklonili hlavy, aby ich nezazrel.

Tonksová sa na ňu vážne pozrela. "Draco ma oslobodil...Harry je stále tam dnu, pod Imperiusom. Hermiona, Lucius Malfoy zabil Draca."

Nechápavo sa pozrela na Tonksovú. Draco nemohol byť mŕtvy. To nemôže byť pravda. Ona to nedovolí. Inštinktívne zovrela mincu na hrudi a prinútila sa potlačiť nával strachu.

"Kto tam ešte je?" zachrípnuto sa spýtala.

"Lucius a Narcissa Malfoyovci. Snape. A Voldemort."

Fenrir sa presunul do stredu miestnosti, uhýbal sa kúzlam od Luny a Susan Bonesovej. Hermiona sa postavila.

"Musím pomôcť Harrymu. Ty sa pokús zistiť, kde je Rád a dostaň ich sem tak rýchlo, ako je možné."

Hermiona nepočkala na odpoveď, ale bez narazenia na nejakú prekážku uháňala k priechodu. Keď sa tam dostala, niečo zavadilo o okraj otvorených dverí. Prekvapene sklopila zrak a zistila, že jej zo zadného vrecka vyčnieva prútik Bellatrix Lestrangeovej. Krucinál, mala ho dať Tonksovej.

ooOoo

Dracova myseľ zúfalo pátrala po riešení. Červochvost. Jeho telo ležalo neďaleko - Voldemort mu nevzal prútik, že nie? Draco trochu napol ruku, načahujúc sa... Skôr než mohol vrhnúť Accio, pocítil, ako sa niečo ťažké dotklo jeho nohy. Liezlo to po jeho nohe a ponad jeho rozkrok - ach, krucinál, ten had! Jeho jazyk oblizol Dracovu tvár a potom nahlas zasyčal. Dracovu košeľu zrazu schmatla pazúrom podobná ruka a ťažoba hada odpadla, keď Draca zdvihlo do vzduchu. V tom ostrom pohybe vystrelila jeho telom zničujúca bolesť. Draco bojoval, aby zostal pri vedomí, keď sa okraja jeho mysle pridržiavala temnota.

"Ten chlapec žije!" zavrčal Voldemort. Draco cítil, ako je ťahaný miestnosťou. "Čo to má znamenať, Lucius?" Otvoril oči, aby videl, ako Voldemortove hrozné okále zazerajú na jeho otca. Had sa rýchlo obtočil okolo Dracových rodičov - ovinul ich v smrteľnom objatí. Lucius sa pevne stretol s pohľadom Temného pána.

"Je to môj syn. Milujem ho."

Tie slová zjavne Voldemorta rozzúrili. Triasol Dracom ako handrovou bábikou.

"S tebou si to vybavím neskôr, Lucius," zasyčal. "Draco. Tvoj otec ti neurobil žiadnu láskavosť tým, že ťa ušetril. Teraz sa môže pozerať, ako v mukách zomrieš."

Dracovi sa podarilo dostať pod seba svoje nohy a zvládol uniesť svoju váhu, hoci sa tým úsilím triasol. Zovretie Temného pána na jeho košeli nepovolilo.

"Severus. Prines mi ten elixír - ten, čo som mal v pláne použiť na Averyho."

Snape sa priblížil a vytiahol malú nádobku červenkastej tekutiny zo svojho habitu. Dracove oči sa na chvíľu stretli s jeho, ale Snapov čierny pohľad bol apatický. Voldemortova druhá ruka sa načiahla, aby schmatla Dracovu bradu a prinútila tak jeho oči stretnúť sa s tými dočervena sfarbenými štrbinami, ktoré sa prepaľovali do Dracovej mysle.

"Môj pán Voldemort," zašepkal Lucius, kým bojoval so slučkou, ktorá ho zvierala. "Prosím..."

"Ticho, Lucius, inak pôjde Narcissa prvá."

Dracova matka zavzlykala a neustále úpenlivo prosila, čo Voldemort absolútne ignoroval.

"Prečo si ma zradil, chlapče?" zavrčal. "Skôr než zomrieš, povedz mi prečo."

Dracove pery sa vykrútili. Ak mal zomrieť, aspoň zomrie ako Malfoy.

"Samozrejme preto, že si skurvený magor."

Voldemortov prútik sa tvrdo pritlačil o Dracovu bradu a jeho ústa sa otvorili do ohavnej napodobeniny úsmevu.

"Mohol by som ťa rozpučiť ako vajíčko a nikto by ma nezastavil," zamrmlal. "Ach, tvoji rodičia by sa nepochybne pokúsili, ale obaja sú v tejto chvíli zviazaní a Lucius by mohol byť dosť múdry, aby mi zase neskrížil plány. Zradil si ma, aby si sa pripojil k Potterovi a jeho sorte. Myslíš, že ťa niektorí z tvojich nových priateľov zachráni? Myslíš, že sa vôbec pokúsia?"

Draco ho ignoroval. Accio prútik, pomyslel si. Voldemortov habit sebou trhol a Draco pocítil tvrdosť prútika, ako tlačí na jeho ruku - ale ten habit mu prekážal a zostával vo vrecku Temného pána. Do čerta s hĺbkou tej schránky - bude musieť ukecať tú vecičku do pohybu nahor a von. Nemal šancu. Draco pocítil ďalšie bodnutie bolesti, keď ho strhlo z nôh a pristál, potkýnajúc sa, pred Potterom. Draco ešte raz nadobudol rovnováhu a jeho oči sa stretli s Harryho. Zo zúrivosti horiacej v tých zelených očiach sa Dracovi zasekol dych. Voldemort bol blázon, že Harryho okamžite nezabil - keby sa Potter oslobodil od Imperiusa, vybuchne ako chrabromilská sopka.

"Myslíš, že si Potter a jeho kamoši vôbec všimnú, že je po tebe? Zdá sa, že si cenia hodnotu obete - myslíš, že by niektorý z nich kvôli tebe zomrel, Draco? No, Potter? Ten chrabromilský hrdina? Zaujmeš jeho miesto? Zomrieš kvôli Dracovi Malfoyovi?"

Harryho ústa sa otvorili a Draco mal malé pochybnosti, aká bude jeho odpoveď, ale v miestnosti zrazu zaznel jasný hlas.

"Nie. Ale ja zomriem."

Dracove oči opustili Harryho a neochotne sa presunuli k východu z tunela. Ako anjel pomsty tam stála Hermiona Grangerová; prútik mala namierený a jej tvár vyjadrovala otvorený vzdor. Draco nikdy v živote nevidel takú krásu. V rovnakom okamžiku ho vydesilo, že tam je.

"Ach, ten humusácky génius. Odhoď svoj prútik, dievča. Pokiaľ nechceš, aby Malfoy trpel skôr, než zomrie." Draco vycítil škodoradosť vychádzajúcu z Voldemorta. Bol vzrušený nádejou na mučenie ďalšieho Harryho priateľa.

Skrátka ho zabi, Hermiona, modlil sa Draco. Zabudni na mňa a zabi toho bastarda.

Hermiona odhodila svoj prútik. Padol na zem a šmýkal sa po zemi. Voldemort zavrčal.

"Múdre dievčatko, ale nechceme, aby sme príliš pokúšali Pottera, všakže?" Temný pán si privolal jej prútik z miesta, kde pristál vedľa Harryho. "Poď sem."

Hermionin prútik sa pripojil k ostatným vo Voldemortovom vlastníctve a ona pokojne kráčala vpred. Temný pán pustil Dracovu košeľu len preto, aby sa načiahol a schmatol za hrsť vlasov na Dracovom zátylku. Stočil ho, aby čelil obrovským hnedým očiam, ktoré sa vážne stretli s Dracovými. Pokúsila sa usmiať, ale nedokázala to zvládnuť úplne.

"Povedz mi, humusáčka. Prečo si ochotná za Malfoya zomrieť?" zvedavo sa spýtal Voldemort. "Podľa všetkého tvoj druh nenávidí."

"Milujem ho," jednoducho odpovedala. Draco znova zatvoril oči pod vlnou emócii, ktorá sa ním prehnala. Ako mohla? Voldemorta zavrčal smiechom.

"Dnes sa zdá, že je to bežná choroba. V tomto prípade smrteľná. Severus, daj jej ten elixír."

Hermionin pohľad sa presunul k Snapovi, ktorý jej podal krvavo červenú fľaštičku. Vzala ju a spýtavo ju zdvihla.

"Doleovenen," poznamenal Snape.

"Mimoriadne odporný jed. Trvá dlho, kým zabije svoju obeť. Tiež mimoriadne bolestivý. Si si istá, že nedovolíš, aby ho užil Malfoy? Stále sa môžeš zachrániť. Som si istý, že nechceš zomrieť."

Na odpoveď Hermiona odzátkovala fľaštičku a odhodila zátku. Chytila ten jed pravou rukou a pripravila sa, že ho vypije.

"Smiem sa najskôr rozlúčiť?" spýtala sa. Bez počkania na odpoveď vykročila vpred a nežne pritlačila pery na Dracove. V tom istom okamihu zacítil, ako sa jej ľavá ruka dotkla jeho zápästia. Niečo tvrdé vkĺzlo do jeho rukáva - dobrý bože, to bol prútik! Silno ju pobozkal, bez slov prosil, aby utiekla. Bol zmätený - prečo si ten prútik nenechala pre seba? Prečo ho nepoužila?

"Je po ňom," zašepkala, keď ten bozk skončil a jej činy boli zrazu priezračne jasné. Viteál. Bol preč, ale ona nebola schopná vrhnúť Vražednú kliatbu na Voldemorta - jednoducho to v nej nebolo. Ale vedela, že Draco mohol.

"Milujem ťa," zamrmlal. Prekvapenie a vrelosť v jej očiach otupili trocha z Dracovej bolesti, ale ďalšie Voldemortove slová ju priviedli ohromujúco späť.

"Vypi to, dievča."

Draco sa načiahol po prútiku vo svojom rukáve, keď Hermiona ustúpila a zdvihla fľaštičku na pozdrav. Naklonila obsah k svojim ústam. Oči mala upriamené na Voldemorta, aby si udržala jeho pozornosť. Draco vytiahol prútik. Modlil sa, aby Hermiona ten elixír vypľula, ale Voldemort sa náhle dotkol prútikom jej úst a zašepkal príkaz.

"Prehltni." Hermiona, lapená v nevyslovenej kliatbe Imperius, poslúchla presne v okamihu, keď sa Draco dotkol prútikom Voldemortovej hrude a zašepkal: "Avada Kedavra."

Temný pán vykríkol.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 24.04. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 19.08. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: soraki - 24.02. 2011
Ještě, že má Lucius bohaté zkušenosti s vrháním kleteb , a Hermiona - je skvělá, jen, pro Merlůina, ať ten jed nepůsobí... že ho ty-víš-kdo vyměnil.... díky, tohle bylo jak kšandy

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Hanna - 20.02. 2011
Moje nervy, z tohoto sa dá úplne zblázniť. Musí existovať protijed,... však? Ďakujem

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: teriisek - 19.02. 2011
Tak jsem si oddychla, když se ukázalo, že Draco přežil - to vysvětlení ohledně chtění bylo skvělé, fakt mi nesedělo, že by to Lucius dokázal jen tak udělat a ani nemrknout -, ale ten konec je snad ještě horší! Doufám, že tam bude taky nějaký háček a Hermiona to taky přežije.. nemůže umřít, že ne? A Voldemort je fakt mrtvý, nebo se to Dracovi ve skutečnosti nepovedlo? No, jdu na další kapitolu, název je dost zajímavý;) Díky moc za překlad!

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: larkinh - 19.02. 2011
Ještě 3 kapitoly, pořád se můžou věci změnit (doufejme že nikoliv ohledně Voldemorta, ten ať klidně shnije). A Snape má určitě nachystaný nějaký protijed.

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Monie - 19.02. 2011
Nečetla jsem poslední 3 kapitolky, až dnes na konci každé jsem si říkala, ještě že jsem si to nechala na jednou, čekání na další kapitolku bych nevydržela, ale konec teto poslední je nejhorší!!!! Jsem napnutá jako už dlouho ne, ale doufám, že Severus stojí při drakovi a nenechal by Hermionu vypít jed a nějak to vyměnil. Děkuji za užasné kapitolky!!

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: lucianna - 19.02. 2011
Tak to bolo úžasné. Som zvedavá, či je Voldy naozaj mŕtvy. Ale bolo by dobre keby bol. A čo sa týky Draca, tak ja som nejako podvedome tušila, že nemôže byť mŕtvy. To by nešlo a nemalo by to logiku, ale takto sa mi to páčilo. Len mám teraz strach o Hermionu, dúfam, že sa jej nič nestalo. Koniec koncov, ak by to aj prehltla, tak verím ešte trochu Snapeovi, teda verím mu dosť na to, aby som spoliehala, že v tom nebol jed.Veď to by bolo od veci, keby nám zomrela hlavná postava, teda aspoň tak skoro. No takže keď predpokladám, že to obaja prežijú, tak si myslím, že ani Malfoyovi starší nebudú namietať proti ich vzťahu po tom, čo sa teraz stalo. Som nekonečne zvedavá na ďalšiu kapitolu... A veľmi pekne ďakujem za preklad.

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: bbarka - 19.02. 2011
Heeeeej...Lucius je môj dnešný hrdina  Som šťastná z toho, čo povedal Voldemortovi...inak ma presne napadlo čo v HP4 povedal Moody, keď triede predvádzal Avadu - že aj keby na neho všetci poslali Avadu, tak by mu maximálne pustili krv z nosa...a Luciusov príbeh so šteniatkom bol taký smutný...a ten koniec! Preboha, čo sa toto nikdy neskončí?  Stále rátam s tým, že Severus zapracuje a Hermiona nezomrie... a už je po Voldym? Naozaj? Naozaj?! Dúfam, že sa to podarilo...ďakujem veľmi pekne!!!

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Jin - 18.02. 2011
tak to bola paráádna kapitolka.... teším sa velmi na dalšiu.... a vdaka za preklad...

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: anonym - 18.02. 2011
teraz pre zmenu dúfam, že Hermiona nezomrie.

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: JSark - 18.02. 2011
Tak že by Voldyho odpravil Draco? No to mi je teda vec. Voldyho obvyklá chyba spôsobená jeho vyšinutosťou je, že sa vždy usiluje protivníkov ponižovať a mučiť. Zakomplexovaný Voldík, zakomplexovaný.  Á, chudák pes. Prečo vždy všetci zabíjajú psov? Preklad ako obvykle suprový.

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: denice - 18.02. 2011
Obrovský oddech úlevy, Draco žije! Lucius je skvělý a jeho příběh z dětství mnoho vysvětluje. Ale pak to začalo, pěkný kolotoč. Nemám ráda Nagini. Fascinovala mě Dracova chladnokrevnost. Nádherně napsaná scéna, kdy se Voldemort chvástá a Draco ho ignoruje a jde si za svým. Malfoyovi nezklamali. Hermiona byla úchvatná, a věřím, že Dracova kletba bude účinná. Už jen čtyři kapitoly, jsem z toho trochu smutná. Ale pořád je na co se těšit, že? (Chci se těšit na protijed v Severusově kapse). Moc děkuji.

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Lupi - 18.02. 2011
Úžasná kapitola! Ešte úžasnejšia prekladateľka! Tomu sa povie rýchlosť pridania novej kapitoly:) To s Luciusom ma dojalo, aj celá tá scéna s Hermionou. A Harry? Som si istá, že to on zabije Voldemorta, teda, dúfam, že mu to autorka neodoprela. Viem si predstaviť, čo prežíval, keď tam len kľačal a všetci okolo trpeli, resp. umierali a znovu ožívali... fuh. Parádna poviedka. Ďakujem, že ju vďaka tebe môžem čítať:)

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Zuzana - 18.02. 2011
Uf, to som si ale vydýchla. Ďakujem Jimmi, ž si dala naraz obe tieto kapitoly. Musím skonštatovať, že Ťa za toto vážne milujem. Dúfala som, že Draco žije, ale vŕtala mi aj taká malá pochybnosť, že čo keď nie? Kým som zosmolila ten komentár normálne som sa zapotila. Tak teraz už môžem pokojnejšie čítať ďalej. Takže moje mučenie ešte nekončí. No ale aj tak je to krásny koniec. To vyznanie lásky je hodné dobrého románu. Rozplývam sa a zároveň som napätá, čo sa ešte stane. ďakujem za super kapitolu. Teraz sa idem niekam vydýchať. Asi som zabudla ako sa to robí. Super preklad Jimmi.
Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Jimmi - 19.02. 2011
Som rada, ze sa pacilo. Diky moc.

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: kukuriciarka - 18.02. 2011
môj ty bože, to čo je za netvora, trpí snáď absolútnym rozdvojením osobnosti??? hmm, malá oprava - netrpí ním, ale on s tým jednoducho žije. dvakrát Imperius, a to dosť silný. Voldík proste nesmie sklamať svet... s tou Avadou to autorka vymyslela dokonale. veľmi dobré vysvetlenie len sa čudujem, že Voldemort hneď nezabil oboch Dracových rodičov za zradu... alebo sa bál, že príde o dvoch silných posluhovačov, aj keď sú zradcovia? dá sa vôbec Voldemort zabiť? lebo on už vlastne mŕtvy je, tak má na neho účinok Avada Kedavra? lebo ak nie, ta Hermiona zomrie... a tentokrát naozaj. ten opis bol ako spomalený opis z drámy alebo z filmu - zdvihla fľštičku na pozdrav a priložila si ju k ústam...toľko teatrálnosti, to určite pochytila od Draca, trávi s ním veeeľa času som strašne zvedavá, ako sa to vyrieši )) žeby prišli ostatní? žeby niekto zabil Greybacka? juuuj, ďakujem mooooooooc moooooooc krásn,e že si dala kapitolku už dnes, do zajtra by som asi ozaj oka nezažmúrila ďakujem a teším sa na ďalšiu kapitolku
Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Jimmi - 19.02. 2011
S tou Avadou dobrý odhad. Ďakujem moc za komentár, tie tvoje sú neskutočné.

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Svetluska - 18.02. 2011
Hermionu ne, to by Draco nepřežil. Jen doufám, že hlavně nepřežil Voldemort a konečně od něj bude pokoj. A taky jsem hrozně zvědavá, jak je to se Snapem... Díky moc za super překlad.
Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Jimmi - 19.02. 2011
Aj ja ďakujem.

Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Daisy - 18.02. 2011
Okej tak inak:D Nieeeee Hermiona nesmie zomreiť! Faka mám tu dneska zažiť mozgovú príhodu alebo niečo? takéto zvraty nech nerobí!:D ale teším sa na ďalšiu kapitolu, neskutočne .)
Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Jimmi - 19.02. 2011
To ma teší. Ďakujem

Re: 49. kapitola - Avada Kedavra Od: doda357 - 18.02. 2011
Tá bolesť musela byť hrozná. Čudujem sa, že vôbec dokázal premýšľať. Luciusov príbeh bol zaujímavý a dojímavý. Pripomenul mi to, o čom som ti písala v predchádzajúcom maile. Že je dôležitý úmysel, nie kúzlo. Ale nie som si istá, odkiaľ to mám....Je zaujímavé dívať sa na udalosti, čo sa diali z dvoch rôznych pohľadov. Nielen Harryho, ale aj Dracovho. Ešteže si Hermiona ten jeden prútik nechala. Neviem, čo by robila bez neho. Prečo tam musel byť ten sprostý had? Keby tam nebol, tak by Draco možno dočiahol Petrov prútik a bolo by to snáď omnoho jednoduchšie... Tá časť, keď tam prišla Hermiona a Draco si pomyslel, že väčšiu krásu ešte nevidel, bola dokonalá. Ich rozlúčka bola strašne smutná.Posledný bozk, odovzdanie prútika a "Milujem ťa". Prečo na ňu musel Voldemort použiť Imperius? Možno mu aj ona dokáže vzdorovať.Dúfam v to. Strašne sa teším na ďalšie kapitoly, za túto ďakujem Dúfam, že sa Dracovi Voldemorta podarilo zabiť...
Re: 48. kapitola - Avada Kedavra Od: Jimmi - 19.02. 2011
Ďakujem ti za všetko, vďaka tebe je táto poviedka taká úžasná ako je. Je neskutočné konečne mať preklad, ktorý je bez preklepov (ak sa nejaké nájdu, tak som ich urobila dodatočne :D)

Re: 49. kapitola - Avada Kedavra Od: iway - 18.02. 2011
sakra to je napínavé jak už dlouho nic.. s radostí očekávám další díl :D jako na vánoce.. díky
Re: 49. kapitola - Avada Kedavra Od: Jimmi - 19.02. 2011
To ma teší, snáď sa dočkáš :D

Re: 49. kapitola - Avada Kedavra Od: myska111 - 18.02. 2011
Mě z toho snad trefí šlak, nejdřív Draco teď Hermiona. Autorka si teda se čtenáři pohrává snad víc než Rowlingová. Tak kdo bude další? Tak hodně energie, ať je další kapitola co nejdřív, je to hrozný nervák
Re: 49. kapitola - Avada Kedavra Od: Jimmi - 19.02. 2011
Tak sa to pekne rozbiehalo a potom takáto drama. Niekto vie jednoducho písať. Ďakujem.

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201151. kapitola - Epilóg
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201150. kapitola - Pravý chrabromilčan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201149. kapitola - Snapovo odhalenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201148. kapitola - Avada Kedavra
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201147. kapitola - Druhá komnata
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.02. 201146. kapitola - Bellatrix Lestrangeová
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201145. kapitola - Záchrana a útek
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201144.kapitola - Dracovo prekvapenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.02. 201143. kapitola - Smrťožrúti
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.02. 201138. kapitola BONUS - Percy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.02. 201142. kapitola - Rada škriatkov
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.02. 201141. kapitola - Dôležité správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.02. 201140. kapitola - Dracov fanklub
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.01. 201139. kapitola - Správa od Snapa
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.01. 201138. kapitola - Svadobné plány
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.01. 201137. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201136. kapitola - Zakladatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201135. kapitola - Mysľomisa, pergamen a spoločnosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201134. kapitola - Ranná návšteva
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.01. 201133. kapitola - Vypožičané šťastie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.01. 201132. kapitola - Les
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.01. 201131. kapitola - Zámena osôb
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.01. 201130. kapitola - U kančej hlavy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.01. 201129. kapitola - Draco a Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.01. 201128. kapitola - Harryho postrehy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.01. 201127. kapitola Láskavosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.12. 201026. kapitola - Záhadné správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.12. 201025. kapitola - Hórovi synovia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.12. 201024. kapitola - Priatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.12. 201023. kapitola - Pradiarska ulička
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.12. 201022. kapitola - Elixíry šťastia a ako ich pripraviť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.12. 201021. kapitola - Úvahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201020. kapitola - Viteál
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201019. kapitola - Vlaky a prach
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.12. 201018. kapitola - Zásahy a protizásahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.12. 201017. kapitola - Temné znamenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.12. 201016. kapitola - Kúzla a odkazy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.12. 201015. kapitola - Manor a spomienky
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.12. 201014. kapitola - Snovlezci plaziví
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.12. 201013. kapitola - Dover
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.12. 201012. kapitola - Prenášadlá
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.12. 201011. kapitola - Luna
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.11. 201010. kapitola - Zničené sny
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.11. 20109. kapitola - Dracove rozhovory
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.11. 20108. kapitola - Grimmauldovo námestie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )27.11. 20107. kapitola - Dracova dilema
Cheryl Dyson: ( Jimmi )26.11. 20106. kapitola - Harryho izba
Cheryl Dyson: ( Jimmi )25.11. 20105. kapitola - Hlavný stan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.11. 20104. kapitola - Prepad
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.11. 20103. kapitola - Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.11. 20102. kapitola - Hermiona
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.11. 20101. kapitola - Draco
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )09.10. 2010Úvod k poviedke