Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Draco: Zrod fénixa

21. kapitola - Úvahy

Draco: Zrod fénixa
Vložené: Jimmi - 15.12. 2010 Téma: Draco: Zrod fénixa
Jimmi nám napísal:

DRACO: PHOENIX RISING

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3414902/21/Draco_Phoenix_Rising

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

  VAROVANIE: POVIEDKA BOLA NAPÍSANÁ PRED VYDANÍM SIEDMEJ KNIHY. AKÁKOĽVEK ZHODA JE ČISTO NÁHODNÁ. VARIABILNÁ DĹŽKA KAPITOL. POUŽITIE ČESKÝCH NÁZVOV, AK SA MI PÁČIA VIAC.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola dvadsiata prvá - Úvahy

Premiestnili sa do Rokvillu neďaleko Škriekajúcej búdy, kde kedysi Harry v bezpečí svojho neviditeľného plášťa napadol Draca snehovými guľami. Draco premýšľal, či si toto miesto vybrala len kvôli tejto zlej spomienke.

Okamžite vykročil z jej zovretia.

"Absolútne nie. Tam nejdem."

"Prečo nie? Určite si sa osvedčil. Ak ťa už dlhšie nechcem zabiť ja, všetci ostatní by nemali mať žiaden problém tolerovať ťa."

"Všetci ostatní? O tom pochybujem. Tvoj priateľ Potter mnou pohŕda od prvého okamihu, čo sme sa stretli."

"Nuž... Harry je špeciálny prípad. Ale nie je nerozumný. Porozprávam sa s ním. Bude v poriadku," upokojujúco prevravela.

"Si dosť úbohá klamárka," odvetil. Začervenala sa.

"Musíš to urobiť skôr či neskôr. Nemôžeme sa spolu skrývať naveky."

"Prečo nie? Začína sa mi to páčiť," odvetil jedovato, aby tie slová skrútil do lži. Oči jej zažiarili.

"No mne nie. Smrťožrúti by sa mohli kedykoľvek vrátiť. Dom mojich rodičov jednoducho nie je bezpečný a teraz musíme zničiť toto." Ukázala na pohár, ktorý Draco stále zvieral v ruke. "Pretože netušíme ako to vykonať, potrebujeme Harryho pomoc."

Draco sa zaškeril. "Áno, som si celkom istý, že Vyvolený nebude mať žiaden problém na to prísť."

"S takýmto postojom nenapomáhaš svojej veci!"

"Ja nemám svoju vec!"

"Zaiste máš. Po posledných troch dňoch už ani nemôžeš predstierať, že ti to je jedno. Už viacej nechceš, aby Voldemort vyhral, rovnako ako to nechceme my, inak by si toľko neriskoval."

Prikročila k nemu bližšie a zovrela v pästi jeho bundu, ako keby ho chcela zadržať na mieste. Hlas mala nežný a srdečný.

"Pozri, Malfoy, ty si prišiel ku mne a mne je jasné, že to pre teba muselo byť prekliato ťažké. Možno najťažšia vec, ktorú si kedy urobil. Môžeš sa teraz na mňa pozrieť a povedať mi, že toto rozhodnutie ľutuješ?"

Pozrel sa do jej úprimných hnedých očí a jej špinavej tváre a spletených vlasov a pokúsil sa spomenúť si na to, čo si o nej myslieval. Tá hrozná malá vševedka, ktorá sa k nemu chovala ako k najnižšiemu hmyzu bola preč a nahradila ju táto bláznivá, vážna dievčina plná nádeje, ktorá sa na neho pozerala s nezaslúženou dôverou.

"Úplne si zošalela," zašepkal.

"Nehovoríme o mne."

"Nepozeraj sa na mňa tak."

"Ako?"

"Ako keby si vo mňa absolútne verila. Nestojím za tvoju dôveru."

"Ty si dosť skvelý klamár," sucho odvetila. "Ale ja dokážem robiť svoje vlastné rozhodnutia. Takže. Ideš dobrovoľne alebo ťa mám prekliať a odtiahnuť ťa tam v bezvedomí?"

Oceľ v jej hlase ho varovala, že to myslí vážne. Vynaložil posledné úsilie odradiť ju.

"Nemôžeme sa aspoň vrátiť do Caerphilly a dať si naposledy sprchu?"

Prekvapene sa rozosmiala. "Nie. Ak máš obavy, že si špinavý, to môžem napraviť." Poťapkala ho prútikom a on cítil, ako mu z tela a vlasov odpadáva špina.

"Au!"

"Decko. Pozri, aj sebe to urobím." Vrhla to kúzlo na seba a zahalila ju neviditeľná sila. Špina zmizla a jej vlasy sa leskli čistotou. Sveter bol znova žiarivo biely. Dracovi bolo skoro ľúto, keď si všimol, že zmizla aj tá šmuha na jej líci.

"Máš pravdu. Štípe to."

Zaťal čeľusť, ale zdržal sa poznámky. "Čo plánuješ urobiť s týmto?" Zdvihol dohora zlatý pohár a prezeral si ho. Vyrytý jazvec bol rovnako škaredý ako všetky bifľomorské erby, ktoré kedy videl. "Úbohá, škaredá vecička. Niet divu, že ju Temný pán ukryl v rozbitej chatrči. Jazvec. Taký absurdný tvor."

Hermiona zamyslene prikývla. "Áno, hady sú vždy o toľko milšie a prítulnejšie."

"Som rád, že to pripúšťaš."

Vyčarovala kožený vak a podržala ho otvorený, aby Draco ten pohár strčil dnu. Prehodila si remeň cez plece.

"Mimochodom, nikto o viteáloch nevie okrem teba, mňa, Harryho a Rona. Boli by sme radi, keby to tak aj zostalo."
Dracovo obočie sa nadvihlo a nesúhlasne zatsskal.

"Máme pred Rádom tajomstvá? Ako veľmi nechrabromilské."

"Čuš. Teraz poď. Žiadne ďalšie zdržovanie." Vzala ho za ruku a vliekla ho k ceste, ktorá viedla do školy.

"Vieš, že ma môžeš pustiť."

"Nie, nemôžem. Nemám čas stopovať ťa, ak zmizneš."

Bol prekvapený. "Ty by si šla za mnou?"

"Niekto ťa predsa musí zachrániť pred sebou samým."

Zamračil sa. To vôbec nebola odpoveď, ktorú očakával.

Kráčali, až kým neuvideli rokfortské vráta a potom Hermiona vyslala Patronusa. Draco sa díval, ako sa tá strieborná vydra rúti k Rokfortu. Mala zaujímavého Patronusa. Neprekvapil ho tak, ako by ho prekvapil ešte pred pár dňami. Teraz poznal tú šibalskú, laškovnú osôbku, čo bola skrytá pod tou panovačnou, arogantnou inteligenciou.

Keď sa dostali k bráne, čakali.

"Aký je tvoj Patronus?" zvedavo sa spýtala. Draco sa začervenal. Nenávidel svojho Patronusa a to bol dôvod, prečo toto kúzlo používal iba zriedka. Bol hrozne trápny a existovali iné spôsoby, ako jednať s dementormi.

"Na tom nezáleží."

"Prečo? Je to niečo hrozné? Ako fretka?"

Prebodol ju pohľadom. "Veľmi vtipné. Nie. Nie je to fretka."

"Dobre, myslela som, že by si dokázal vytvoriť veľmi rozkošnú fretku. Chcela by som si sa ťa dať do klietky, vziať si ťa do izby a kŕmiť ťa fretčími maškrtami."

Zastonal. "Ach, to by bolo príjemné."

Doširoka sa usmiala. Blížila sa profesorka McGonagallová. Draco sa stiahol, ale Hermionine zovretie na jeho ruke zosilnelo.

"Budeš v poriadku," zamrmlala.

"Slečna Grangerová," povedala McGonagallová prekvapene, kým zízala na Draca pomedzi mreže. Neurobila žiaden pohyb, aby ich otvorila. "Čo má toto znamenať?"

"Malfoy sa k nám vo vojne proti Voldemortovi rozhodol pripojiť, profesorka," rezko vyhlásila. "Už teraz sme jeho veľkými dlžníkmi." Draco zatvoril oči v daj-mi-silu reakcii nad jej slovami. Iste to dokázala zvládnuť lepšie, nie?

"Toto nikdy nevyjde," zamrmlal k Hermione. Kopla ho slabo do členka a on sa strhol. Nad touto výmenou sa McGonagallovej ostrý pohľad prižmúril.

"O čom to hovoríš? Si pod Imperiusom?" spýtala sa.

Tá otázka zjavne pripadala Hermione zábavná. Zachichotala sa a hravo sa na Draca pozrela.

"Som? Vieš vôbec vrhnúť kliatbu Imperius?"

"Samozrejme, že viem," horlivo odvetil. "Čo za obľúbenca Temného pána by som bol, keby som nevedel vrhnúť jednoduchú Neodpustiteľnú?"

"Nuž, v skutočnosti si nikdy nebol obľúbencom Temného pána, inak by si tu práve teraz nebol, že nie?"

"Maličký detail."

"Slečna Grangerová!" vybuchla McGonagallová, čím ich vytrhla z ich rozhovoru.

"Prepáčte, pani profesorka. Musíte vedieť, že to Draco je zodpovedný za záchranu Nevilla Longbottoma včera v noci. Tiež nás včas varoval o útoku na Lunu Lovegoodovú a mojich rodičov, aby sme oboch zachránili."

"Môžete to dokázať?" sucho odvetila McGonagallová.

"Tonksová sa za neho môže zaručiť," s istotou povedala Hermiona.

"Tonksová?"

"Bez obáv sa jej spýtajte. My počkáme."

McGonagallovej zjavne dalo zabrať stráviť Hermionine slová, ale pohľad na Hermionu držiacu Draca za ruku ju očividne presvedčil. Vyslala Patronusa, ktorý sa ponáhľal smerom na juh.

"Sú nejaké nové správy o Nevillovi?" zrazu sa spýtala Hermiona.

"Prebral sa a mal by sa zotaviť. Bol opakovane pod Cruciatom, ale dúfajme, že nie dosť dlho na to, aby došlo k trvalému poškodeniu." Zazrela na Draca. Spoluvinný zo spolčovania, domnieval sa.

"Takže čo vás prinútilo zmeniť strany, pán Malfoy?" spýtala sa, ako keby si myslela, že je pravdepodobnejšie, že sa slnko zrazu zmení na ružový dáždnik. Draco pokrčil plecami.

"Nudil som sa. Všetko to mučenie, zabíjanie a plazenie sa pred Temným pánom sa dosť rýchlo zunuje."

Hermiona ho štuchla lakťom a venovala mu jeden z tých jej patentovaných mrzutých pohľadov.

"Nemôžeš byť vážny?"

"Nie. A na rovinu, najradšej by som tu vôbec nebol. McGonagallka ma nechce pustiť dnu, ja dnu ísť nechcem, tak čo keby si mi dovolila odmiestniť sa a všetci budeme spokojní?"

"Absolútne nie," neústupne odvetila. Draco si chcel v zúfalstve otrieskať hlavu o mreže.

Tonksová urobila niečo lepšie, než len poslala odpoveď. Primiestnila sa. Jej ružové vlasy žiarili v slnečnom svetle. Žiarivo sa na nich zaškerila.

"Nazdar, Hermiona. Bratranec Draco," povedala.

"Nymphadora," ozvala sa McGonagallová a Draco si všimol, ako sa pri tom mene strhla. "Je pravda, že Draco Malfoy asistoval pri záchrane Nevilla Longbottoma?"

Tonksová šťastne prikývla. "Áno. Bol fantastický. Mali ste ho vidieť po tom, ako omráčili Hermionu. Bojoval ako lev. Milé vidieť, že niekto v rodine našiel zdravý rozum. "

Draco sa samoľúbo pozrel na McGonagallovú a nadvihol jedno obočie. Jej výraz sa nezmenil.

"No tak dobre, slečna Grangerová. Budete zodpovedná za jeho správanie."

Draco sa pozrel na Hermionu, ako keby potešený tou predstavou. Venovala mu varovný pohľad. McGonagallová poklopala po zámke a tá sa roztvorila. Reťaz prekĺzla pomedzi mreže a jednu bránu im odtlačila, aby mohli vojsť. Draco mal zrazu klaustrofobický pocit. Z Rokfortu neexistovala ľahká cesta von; chcel vypáliť za slobodou. Jedine neustála Hermionina prítomnosť a jej nepovoľujúce zovretie na jeho ruke mu zabránili, aby tak urobil. Pretiahla ho cez bránu.

Chôdza ku škole bola ako pochod na šibenicu. Hermiona mala úlohu pokojného duchovného, istá si vo viere, že Draco ide na lepšie miesto. McGonagallka bola ako odsudzujúca obeť, stoicky čakajúca, kým sa spravodlivosť vykoná. A Tonksová bola ako zvedavý divák - bezstarostná, ale šťastná, že sleduje, ako sa udalosti vyvinú. Po celú cestu bľabotala ku McGonagallovej o bezvýznamných udalostiach, ktoré sa diali na ministerstve.

Vošli do Vstupnej siene a Hermiona konečne pustila Draca. Tonksová a McGonagallová po nich hodili zvedavý pohľad, ale vyšli po schodisku a nechali ich samých.

"Idem nájsť Harryho. Chceš ísť do slizolinskej spoločenskej miestnosti a ubytovať sa tam?"

"Nie, myslím, že nie. Idem s tebou."

Zatvárila sa znepokojene.

"To možno nie je ten najlepší nápad. Najprv by som sa s nimi mala porozprávať."

"Odmietam sa skrývať za tvojimi sukňami," chladne odvetil.

"Ja nenosím sukne!"

"Ujmi sa vedenia, Grangerka. Uvidíme, či tvoj drahocenný Potter je taký rozumný ako si myslíš, že je."

"Ty musíš byť večne taký tvrdohlavý?"

"Je iná možnosť?"

Rozhodila rukami. "Fajn. Všetko rob komplikovane." Kriticky sa na neho pozrela. "Mám rada túto nepremokavú bundu, ale sem na Rokfort sa nehodí." Bez dovolenia premenila jeho kabát späť na čierny plášť, hoci nie na smrťožrútsky habit, ktorým bol pôvodne. Zmenila svoj biely sveter na krátky pláštik v chrabromilskej červenej.

Trvalo im prekvapivo dlho nájsť Pottera a Weslíka. Najprv vyšli na siedme poschodie, aby našli chrabromilský vchod zatarasený, pretože Hermiona nepoznala heslo. Ten škaredý portrét ju informoval, že vo vnútri nikto nie je.

Potom šli do knižnice, napriek Dracovej rade, že Potter a Weasley by za žiadnu cenu nešli do knižnice, pokiaľ ich tam nevtiahne Hermiona. Venoval jej spokojný úškrn, keď sa jeho predpoveď potvrdila.

"Skús kuchyne," navrhol Draco. "Weasley sa zjavne nadmerne rád napcháva, keď je jedlo zadarmo."

Hermionina tvár očervenela a otočila sa k nemu. "Sme tu menej než polhodinu a už ťa zase nemám rada!"

Lakonicky sa zaškeril. "Tvoje klamanie sa nezlepšilo."

"Ach, čuš!"

Schádzali po hlavnom schodisku, keď Harry a Ron vyšli z Veľkej siene. Hermiona ich zbadala prvá.

"Harry!" vykríkla. Zoskočila posledných pár schodov a hodila sa Potterovi okolo krku. Draco sledoval, ako ju objali Potterove ruky a cítil, ako sa mu trochu zaťala čeľusť.

Pustila Harryho a skočila po Weasleym, ktorý ju objímal príliš tuho a príliš dlho. Potter zachytil pohľadom Draca, ktorý sa nepohol zo svojho miesta na schodoch. Harryho prútik bol vonku, namierený ne neho za jeden úder srdca. Draco premýšľal, či Vyvolený stáva pred zrkadlom a trénuje vyťahovanie prútika. Draco nechal svoj vlastný prútik zastrčený v plášti, pretože vedel, že Pán chrabromilská ušľachtilosť by sa ho neopovážil prekliať, kým je neozbrojený.

"Čo tu robí on?" zajačal Weasley. Nespustil ruky z Hermioninho krku. Dosť majetnícke gesto, pomyslel si Draco. K jej uznaniu Weasleyho striasla a ponáhľala sa nazad, aby sa postavila vedľa Draca.

"Odlož svoj prútik, Harry," prikázala. "Malfoy odteraz pracuje s nami."

"To sotva!" vyprskol Harry, prehlušiac akúkoľvek odpornú poznámku, ktorá by vyliezla z Weasleyho pier.

"Poskytnem vám detaily neskôr, ale bez jeho pomoci by sme prišli o Lunu, Neville by bol stále v zajatí a nemali by sme toto." Otvorila vak a zdvihla Bifľomorovej pohár.

"To je -?"

"Viteál, áno."

"Ty si mu to povedala?" zajačal Harry. Draco uvažoval, že jej priatelia určite veľa kričali, keď boli nahnevaní. To musí byť chrabromilská vlastnosť. Slizolinčania majú opačné sklony a uchyľujú sa k podráždeným zasyčaniam, zlovestným pohľadom a nenávistným žartíkom odplaty. Chrabromilský spôsob bol hlasnejší, ale rýchlejší.

"Už to vedel!" zakričala Hermiona, dostávajúc sa do nálady.

"Stavím sa, že vedel! Asi ho poslali, aby nám ich vzal, keď ich získame!" vrčal Harry.

"To je smiešne." Pustila pohár späť do vaku a vecne pokračovala. "Teraz musíme všetci odložiť nabok rozdiely medzi nami a pracovať na aktuálnom probléme, ktorým je zničenie tohto pohára a lokalizácia ďalších predmetov."

"Odložiť nabok naše rozdiely?" zareval Ron. "Úplne si prišla o rozum? Nespomínaš si, kto bol zodpovedný za to, že vpustil smrťožrútov do tejto školy? Je to jeho chyba, že Dumbledore je mŕtvy! Skoro zabil Katie Bellovú, skoro zabil mňa a spôsobil, že Billa zmlátil šialený vlkolak!"

Draco sa zaškeril a bol zvedavý, ako tomuto dokáže Grangerová odporovať. Potter prikyvoval ako čínska panenka so zlomeným krkom. Hermiona pristúpila na tú výzvu.

"Urobil tieto veci, aby zachránil svojich rodičov. Keby si bol v takej situácii, Ronald, bol by si možno urobil to isté!"

Weasleyho oči boli chladné. "Nie, vážne si nemyslím, že by som to urobil. A nemôžem uveriť, že ho brániš!"

Potter prehovoril útočným hlasom. "Ty nemáš čo povedať na svoju obhajobu, Malfoy? Necháš Hermionu, aby všetko hovorila za teba?"

Draco sa chladne usmial, ale jeho krv vrela len samotným pomyslením na to, že sa má obhajovať pred Potterom. Podarilo sa mu udržať vyrovnaný hlas.

"Ona rada rozpráva, ako si si možno všimol. Na rovinu, je mi srdečne ukradnutý tvoj názor, Potter. Nedlhujem ti žiadne vysvetlenie a nemám v úmysle rozoberať svoje činy pre tvoje úzkoprsé, odsudzujúce chrabromilské preskúmanie. Ty si si už urobil o mne svoj názor a ja som si určite urobil svoj na teba, takže pripusťme našu vzájomnú nenávisť a presuňme sa k aktuálnemu problému. Čím skôr zničíme tie Voldemortove čačky, tým skôr ty a on môžete ísť na to, aby ste sa vzájomne vyhladili a tým skôr sa zvyšok z nás vráti späť k svojim životom."

Potterove zelené oči poriadne iskrili hnevom. Weasley dokonca nedokázal ani hovoriť a jeho tvár bola taká červená, že jeho pehy boli neviditeľné.

"Bolo toto absolútne nevyhnutné?" zasyčala Hermiona. Jej hlas prekypoval výčitkou. Draco mal zrazu po krk chrabromilčanov. Po krk Hermiony a jej prekliatych ideálov! Čo očakávala? Že sa on, Potter a Weasley objímu ako bratia? Rozhodol sa zničiť jej naivitu.

"Áno, myslím, že bolo," odvetil ľadovo. "Ale vďaka za tvoju snahu."

S tým sa načiahol a ovinul pažu okolo jej pása. Pritiahol si ju pevne k sebe a potom sa sklonil, aby umiestnil bozk na jej užasnuté ústa. Dal si s ním načas, lebo mu došlo, že keď už môže zomrieť, tak nech to aspoň stojí za to. So zámerom potrestať ju, vychutnal si jej otáľanie a nechal svoj jazyk prekĺznuť po jej perách v nádhernom mučení. Jeho zmysly boli náhle ohromené tým pocitom, vôňou a tým ako chutila. Jeho vlastný tep sa zrýchlil, čo vôbec nebolo to, čo zamýšľal.

Bola príliš stuhnutá šokom, aby zareagovala. Zo všetkého rizika, ktoré podstúpil za posledných pár dní, pobozkať Hermionu Grangerovú s prútikom v ruke pri plnom výhľade jej dvoch ochrancov sa na tom zozname radilo poriadne vysoko.

Zubami jej potiahol peru, prial si, aby tento okamih tak skoro neskončil a potom ju pustil a ukročil. Jej oči mali neveriacky, sklený pohľad a zjavne ledva dýchala. Sám sa cítil trochu zmätene.

"Vieš, kde budem," sucho prehovoril a zišiel zľahka dole schodmi.

Vydesená nehybnosť, ktorá ovládala Pottera a Weasleyho, bola prerušená Ronovým výkrikom čistej zúrivosti.

"Ty bastard!"

Draco nezastavil, hoci švihol pohľadom po Weasleym. K jeho pobaveniu sa Potter načiahol a schmatol Rona za ruku skôr, než mohol namieriť na Draca nejaké pomätené kúzlo.

"Radšej drž svojho maznáčika na vodítku, Potter," povedal, keď prechádzal okolo nich. "Vie sa ľahko zraniť." Trochu sa chichotal, keď kráčal po schodoch do slizolinského podzemia a nechával chrabromilčanov za sebou. Hermiona ho po tomto výstupe pravdepodobne nenávidí a Dracovi sa uľavilo, hoci bol touto predstavou súčasne aj sklamaný. Bolo to späť k status quo: Draco proti chrabromilskému triu. Vzdychol si. Krucinál. Pobozkať ju bolo oveľa lepšie, než si kedy predstavoval...

ooOoo

Hermiona bola príliš šokovaná, aby sa pohla. Dracov bozk bol vášnivý - hľadajúci, dráždivý a celkovo elektrizujúci. V rozmedzí dvoch úderov srdca si pripadala taká slabá, že mohla ledva stáť a každú súvislú myšlienku ovládol pocit, ako je na ňu tvrdo pritlačený  a ako chutí na jej ústach.

Skoro zakopla, keď ju pustil, aby zliezol dole schodmi bez toho, aby sa obzrel. Hľadela užasnuto za ním, keď kráčal okolo Rona s Harrym. Nejasne si všimla, že Ron skočil po Dracovi, len aby ho Harry zastavil. Jej oči sledovali jeho platinovú hlavu, keď mizla nad vlnou čierneho plášťa.

Až keď sa jej pohľad vrátil späť k Harryho búrlivými zelenými očiam, zapadla realita späť na miesto. Cítila, ako sa jej na líca vkráda červeň. Harry šliapal nahor po schodoch, až kým nestál vedľa nej.

"Dúfam, že máš na toto prekliato dobré vysvetlenie," povedal a odkráčal preč. Ron sa vliekol za ním a pozrel sa na ňu s nahnevaným odporom.

"Bozkávať Draca Malfoya?" vyšplechol. "Čo do pekla ste vy dvaja robili? Kto do pekla si?" Zdrhol za Harrym a ona zaletela pohľadom k vstupu do žalárov. V tejto chvíli by radšej dala prednosť tomu utekať za Dracom, než nasledovať svojich dvoch nazúrených spoločníkov.

Prečo ju pobozkal? Len aby dopálil Harryho a Rona? Bolo na tom niečo viac? V Riddlovom dome si myslela, že ju chce pobozkať, ale ten okamih prešiel a bola si istá, že si to len predstavovala...

Neisto si vzdychla a striasla zo seba svoju zaujatosť Malfoyom. Hermiona aj tak nikdy nevedela, čo od neho očakávať. Pre jeho konanie mohol existovať dôvod alebo to mohlo byť len impulzívne pobavenie. Ponáhľala sa za Harrym a Ronom. Dobehla ich na piatom poschodí, kým čakali na pohyb schodiska.

"Pozrite, viem, že je to ťažké. Bude pre vás ťažké zmieriť sa s Malfoyom - možno dokonca nemožné, ale potrebujeme všetku pomoc, ktorú je možné získať," povedala Hermiona. "Ani pre mňa to nebolo ľahké."

"Vážne?" uškrnul sa Ron. "Nezdalo sa, že by si tak tvrdo bojovala."

"Jediné, čo urobil, bolo, že ma pobozkal, Ron! Predpokladám, že som ho mala premeniť na promyku (cz: mangustu)?" vyprskla.

"Áno!" zreval Ron.

"Dobre, som si istá, že to urobil iba preto, aby ťa rozčúliť a pozri, vyšlo mu to! Za posledné dva dni sme prešli peklom a nemyslím si, že by som to zvládla bez jeho pomoci a určite by to nezvládol Neville. Neočakávam od vás, že si budete myslieť, že sa zmenil, ale na Dracovi Malfoyovi je viac než tá otravná fasáda, čo stále ukazuje."

"Tonksová by Nevilla zachránila," tvrdohlavo prehovoril Harry, keď vkročil na schody.

"Ach, vážne? Hneď po tom, čo Dobby a Kreacher zmizli? Myslíš, že by zložila všetkých tých smrťožrútov sama? Dokonca ja som bola v bezvedomí. Keby nás Malfoy plánoval zradiť, bol by nás tam obe nechal s Nevillom."

"Už nechcem o Svätom Malfoyovi počuť ani slova!" nahlas rozhodol Harry. Ron dychtivo prikývol.

"Fajn!" zajačala. "Strčte si hlavy do piesku a neprijmite pomoc, čo sa nám tu ponúka! Nikto iný nám nebude môcť povedať o smrťožrútoch či o tom, čo možno Voldemort ako ďalšie urobí. Možno by ste mali myslieť na toto namiesto toho, aby ste sa držali svoje detinskej nenávisti!"

Odbehla preč.

"Detinskej?" zakričal za ňou Harry.

"Budem v knižnici, ak sa vy dvaja rozhodnete dospieť!" zavolala ako poznámku na rozlúčku.

ooOoo

Do knižnice prišli o dvadsať minút neskôr. Hermiona už bola zakrytá za hromadou zaprášených kníh.

"Našla si niečo?" placho sa spýtal Harry.

Pokrútila hlavou. "Ani jediná zmienka o viteále. Myslím, že sa musím vrátiť ďalej. Možno Runové zvitky budú obsahovať zmienku o tom, kto ich vynašiel. To by nám minimálne poskytlo miesto, kde začať. Ak zistíme, ako ich urobili, možno by sme mohli prísť na to, ako ich zničiť."

"Ja viem, ako sa robia. No, nie to kúzlo, ale postup. Viteál sa vytvorí vraždou, takže ten proces nie je možné zvrátiť."

Hermiona si vzdychla. "Nie. Možno je to skôr ako vyháňanie diabla - aby si uvoľnil dušu lapenú v tom predmete. Ak nič iné, možno môžeme použiť riešenie z Mordoru. Nevidím dôvod, prečo by toto mohlo zlyhať."

"Čo je to riešenie z Mordoru?" spýtal sa zdráhavo Ron.

"Hodiť ho do živej sopky," odpovedal Harry.

"Takých veľa v Anglicku nemáme."

"Takých nemáme veľa nikde na okolí," povedala Hermiona. "Takže dúfajme, že nájdeme zrealizovateľnejšie riešenie. Nechajte ma preskúmať náboženské a cirkevné oddelenie. Vy dvaja pokračujte v kontrole týchto. Radšej si nechám preklad zvitkov Starovekých rún ako poslednú možnosť."

Zamierila späť medzi rady políc.

ooOoo

Draco sa v slizolinskej spoločenskej miestnosti začal rýchlo nudiť. Napadlo ho spojiť sa s Hermionou prostredníctvom mince, ale nebol si istý, ako by zareagovala. Rozhodol sa uskutočniť zopár výskumov sám.

Keď vošiel do knižnice, trochu ho otrávilo, keď tam už našiel Pottera s Weasleym. Weasley sa rozťahoval na sedadle pri okne, listoval veľkou knihou, ktorá mu ležala v lone a tváril sa tak, že by sa radšej smažil v ohni. Potter sedel za stolom obklopený knihami. Hermiona nebola nikde na dohľad, čo nebolo dobré znamenie. Možno bola väčšmi naštvaná než predpokladal.

Harry nič nepovedal, len sa na neho pozrel chladnými zelenými očami.

"Odpáľ, Malfoy," jedovato prehovoril Ron.

Draco sa pomaly usmial.

"Kde je Grangerka?" spýtal sa len preto, aby sledoval Ronovu reakciu. Bola lepšia než očakával.

"Nechaj ju na pokoji!" zajačal, odhodil knihu nabok a vyskočil na nohy.

Draco zatsskal. "Nebuď prekvapený, že mne dáva prednosť pred tebou, Weslík. Pozrel si sa v poslednej dobe do zrkadla? Mal si šesť rokov, aby si ju získal, ale myslím, že si predviedol svoje maximum. Mne to trvalo len dva dni, ale to sa dalo čakať, že?"

"Radšej zavri zobák, Malfoy, skôr než ti ho zavriem za teba!"

Draco si vzdychol. "Ani tvoje hrozby sa nezlepšili. Stále prázdne ako vždy."

"Prišiel si sem len preto, aby si bol svojím zvyčajným odporným ja, Malfoy?" prerušil ho Harry. Dracov pohľad sa presunul k Potterovi, ktorý sa prekvapivo tváril nevyvedený z miery.

"Nie. Neočakával som spoločnosť," priznal.

"Potom bez obáv rob čo si robiť prišiel a prestaň štvať Rona."

"Ak hľadáš Hermionu, nie je tu," prehodil Ron. "Asi si pravdepodobne vyplachuje ústa poriadne silným mydlom."

Weasleyho odpoveď bola smiešna. Draco sa rozhodol zniesť celú záležitosť zo sveta. Pre Hermionine dobro by dokonca zvládol zahájiť mierové rozhovory.

"Daj si pohov, Weasley. Pobozkal som ju len preto, aby som ťa naštval. Vieš, že by som sa nikdy nepošpinil humusáčkou."

Začul za sebou zalapanie po dychu a otočil sa, aby zistil, že za ním stojí Hermiona s rukami naloženými knihami. Oči mala široké a vydesené. Draco mal pocit, ako keby mu vyrazili dych. Slzy plávali v jej hnedých očiach a keď treskla knihy na najbližší stôl, utiekla do hlbín knižnice.

Draco za ňou urobil dva kroky, ale zastavil, keď si uvedomil, že jej priatelia na neho hľadia. Jeho mysľou sa prehnalo niekoľko vybraných nadávok. Šesť dlhých rokov sa ju úmyselne pokúšal zraniť a predsa sa jej najväčšmi dotkol, keď to najmenej zamýšľal.

So sebazaprením sa prinútil k chladnému úsmevu, ktorý sa dal dosiahnuť len rokmi praxe a posadil sa pred tú hromadu kníh. Ignoroval Pottera a Weasleyho, keď násilne otvoril jeden zväzok. Otáčal stránku po stránke bez toho, že by slovka videl.

Hermiona sa vrátila, bez jediného pohľadu prešla okolo Draca a posadila sa oproti Harrymu. Ron sa ponáhľal posadiť vedľa nej.

"V poriadku," vecne prehovorila. "Teraz, keď sme tu všetci, môžeme začať preberať nejaké nápady." Hlas mala vyrovnaný, ale Draco zachytil zranený podtón. Vyčarovala kúsok pergamenu a brko. "Čo vieme o viteáloch? Prejdeme tento zoznam a začneme s otázkou Kto. Prvým Kto je samozrejme Voldemort. Myslím, že sa musíme sústrediť na iné Kto, napríklad na tých, čo o nich vedia - alebo vedeli. Profesor Slughorn vedel, pretože tú informáciu poskytol Tomovi Riddlovi, hoci Voldemort sa o nich pôvodne dozvedel z iného zdroja. Nemyslím, že sa to niekedy dozvieme, ale možno budeme môcť určiť odkiaľ to vedel Slughorn. Bolo to niečo, čo čítal, nejaké tajomné poznanie, ktoré si odovzdávali jeho predkovia alebo nejaké iné prostriedky? Keď na to príde, možno ho budeme musieť konfrontovať." Poznačila si niekoľko poznámok.

"Ďalším človekom, ktorý nás zaujíma, je Severus Snape. Zjavne o nich vie, asi od Dumbledora, ale možno nie. Zo všetkého čo vieme je Snape ten, čo to povedal Dumbledorovi. Pravdepodobne nezistíme, čo povedal."

Draco zanechal predstieranie, že číta a prešiel bližšie k oknu, aby sa rozvalil v čalúnenom kresle. Prehodil jednu nohu cez operadlo kresla a len sa tak pohrával so svojím prútikom. Hermionin hlas sa nezastavil.

"Ďalším Kto je Regulus Black. Nielen, že sa dozvedel o viteáloch, ale dozvedel sa o Voldemortových viteáloch. Nejako sa mu podarilo jeden ukradnúť. Tu máme veľa nezodpovedaných otázok. Ako to zistil? Napísal, že pozná Voldemortovo tajomstvo, ale prečo by ho to odvrátilo od toho, že bol smrťožrútom? Sirius povedal, že mu to prerástlo cez hlavu a pokúsil sa vycúvať - kvôli tomu, čo ho požiadali urobiť."

"Omyl," ozval sa Draco znudeným hlasom. Hermiona stíchla a trojica očí sa otočila k nemu. Krútil prútikom, prepletajúc ho bleskurýchlo pomedzi prsty. Pokrčil plecami. "Regulus bol typický Black, odporný, krvilačný a posadnutý fanatickým čistokrvným idealizmom. Sirius bol odchýlka - kvôli tomu ho vydedili."

Ostatní nič nepovedali, hoci Ron pri "čistokrvnom idealizme" vydal posmešný zvuk. Draco pokračoval. "Regulus nemal žiadne výčitky kvôli špinavej práci, ktorú po ňom chcel Temný pán. Nemyslím, že by ho nejako príliš rozrušovali viteály. V skutočnosti to odporné malé tajomstvo, ktoré Regulus objavil, bol fakt, že jeho úžasný nový Pán a Majster bol muklorodený. Regulusa od narodenia vychovávali v predstave, že čistokrvní sú ako kráľovská šľachta a všetci ostatní sú potrava. Dokážete si predstaviť, aký vydesený a zradený si musel pripadať, keď zistil, že zapredal svoju dušu tomu, koho považoval za bezcennú spodinu? Z toho, čo som počul, mamka Blacková by ho len pri tej predstave ucruciatovala. Všimli ste si, že nikto z Blackovcov nestál v rade, aby sa stal smrťožrútom? Bolo pod ich spoločenskú úroveň začať s tým. Regulus ukázal svojej rodine dlhý nos len tým, že sa pripojil. Pre nich by bolo neodpustiteľné zistiť, že Temný pán je humusák. Myslím, že Regulus trochu z tej novinky scvokol a toto je to, čo ho vyslalo na  cestu zničiť všetko, čo Temný pán reprezentoval."

"Ako toto všetko vieš?" spýtal sa Harry.

"Regulus bol obľúbený bratanec mojej matky. Trávili spoločne množstvo času. Myslím, že bol do nej trochu zamilovaný, hoci bola o šesť rokov staršia a už chodila s mojím otcom. Zničilo ju, keď zmizol, ale vedela prečo. Povedala, že taký mladý ako bol, bol diabolsky bystrý. Zjavne vymyslel viacej kúziel Čiernej mágie než jeho priateľ Severus Snape."

"Oni boli priateľmi?" Hermiona skutočne prehovorila. Prijal to ako povzbudenie.

"Takí blízki ako dvaja egocentrickí, príliš cieľavedomí samotári môžu byť. Podľa všetkého to hlavné, čo mali spoločné, bola hlboká a vytrvalá nenávisť k Jamesovi Potterovi a Siriusovi Blackovi."

Harry tomu neveril. "Regulus nenávidel Siriusa? Svojho vlastného brata?"

"Považuješ to za ťažko uveriteľné? Regulus bol zlatý chlapec Blackovej rodiny, šťastne sa držiaci tradícii a Čiernej mágie. Sirius bol vyvrheľ, drzo sa priateliaci s vlkolakmi a muklorodenými, nehľadiaci na nič, čo jeho rodina predstavovala. Regulus bol o dva roky mladší. Keď prišiel na Rokfort, Potter a jeho gang ho nemilosrdne trápili. Osvojil si Čiernu mágiu čiastočne v sebaobrane."

"Kde sa dozvedel o Voldemortových viteáloch?"

Draco prikývol. "Premýšľal som o tom a mám teóriu. Myslím, že je pravdepodobné, že to vykecala Bellatrix Lestrangeová." Prestal krútiť prútikom a poposadol si dopredu. Začínala sa mu páčiť novota, že mu traja chrabromilčania uprene visia na slovách. "Bella je najfanatickejší stúpenec Temného pána. Až po hranicu šialenosti, ako všetci vieme. Hrdí sa tým, že je najlojálnejšia, najvernejšia a najobľúbenejšia. A teraz si predstavte, že sa pripojil mladý Regulus – spočiatku rovnako fanatický ale podľa všetkého oveľa talentovanejší. Nemilosrdný a nápaditý - kombinácia, ktorú by Temný pán spoznal a rozvíjal. Bellatrix musela byť zúrivá. Podľa matky vždy na Regulusa žiarila. Myslím, že Temný pán dal jeden viteál Belle. Buď aby ho ukryla alebo ho strážila, to si musí každý len tipnúť. Možno ani nevedela, čo to je, okrem toho, že bol pre Temného pána veľmi cenný. Bella, jednoznačne potešená týmto znamením dôvery, pravdepodobne rovno utekala k Regulusovi, aby sa pochválila svojim postavením obľúbenca. A Regulus, keďže bol oveľa chytrejší než Bellatrix, presne vedel, čo to je. Len čo zistil to malé špinavé tajomstvo Temného pána, túto vedomosť využil."

Hermiona pokrútila hlavou. "Keď bol taký bystrý, ako to, že sa dal chytiť a tak rýchlo zabiť?"

Draco si vzdychol. "To ma vždy trápilo. Nikdy som nebol presvedčený, že ho zabili. Ak by niekto dokázal podviesť smrť a oklamať Temného pána, bol by to Regulus Black."

"Ale nebol by vyšiel z úkrytu, keď Voldemort zmizol?"

"Nie, ak žije ako kráľ na Fidži. Možno sa na všetko vykašľal a zdrhol. Ťažké uveriť, že by bol opustil svoju zbožňujúcu mamičku, ale bol bezcitný, takže je to možné. Alebo len urobil chybný krok a smrťožrúti ho dostali."

"Premýšľam, či existuje nejaký spôsob, ako určiť, či je naozaj mŕtvy," dumala Hermiona. "Vie niekto, kde ho údajne zabili?"

"Moji rodičia a väčšina smrťožrútov. Nanešťastie nie sú v tomto okamihu dosiahnuteľní," povedal Draco.

"Boli by, keby mali telefón," vyprskla Hermiona.

Draco sa zaškeril. Aspoň sa s ním rozpráva.... ako tak.

"Navrhol by som skontrolovať staré vydania Denného proroka, ale nemyslím, že by plytvali miestom na mŕtveho smrťožrúta."

"Aj tak ich skontrolujeme," rozhodla Hermiona. "Raz by sme mohli mať šťastie. Pokiaľ viem, to vyčerpáva naše Kto. Ako ďalšie sa musíme pozrieť na Čo. Už máme pohár, medailón čo zmizol, a nemáme potuchy, aké chrabromilské a bystrohlavské predmety by Voldemort použil. Skôr než plytvať časom na to, aby sme prišli na to, čo možno hľadáme, bolo by lepšie sústrediť sa na Kde. Keď určíme miesto, nájsť skutočný viteál by malo byť relatívne jednoduché. S pohárom sme mali šťastie, hoci nemáme potuchy, prečo Snape pomohol Malfoyovi tú vec nájsť -"

"Má ma rád," skromne poznamenal Draco.

"No tak to je jediný človek," uškrnul sa Ron. "Teda ak Snapa považujeme za človeka." Zachichotal sa sám na sebe.

"A zvyšné predmety sú na miestach, ktoré sú pre Voldemorta dôležité. Keby sme mohli zistiť miesta, ktoré mali význam pre Toma Riddla..."

"Sirotinec," zrazu povedal Harry. "Dumbledore mi povedal, že Riddla vychovávali v muklovskom sirotinci. Jaskyňa, kde brával deti, aby ich vydesil, bola miesto pre jeden viteál - prečo nie miesto, kde po prvý raz zistil, že je čarodejník?"

"Ale tam to nenávidel. Pohŕdal svojimi muklovskými koreňmi."

"O to viac dôvodov, aby ho použil ako miesto pre úkryt jeho najväčšieho triumfu. Spýtam sa McGonagallovej kde... ach, nemôžem. Budeme musieť tými starými záznamami prejsť sami. Zistím, kde sa archivujú záznamy študentov a čmajznem adresu."

"Pomôžem ti," povedal Ron.

"V poriadku. Kde inde?"

"Zrejme Rokfort. Je posadnutý týmto miestom," ozval sa Draco.

"Súhlasím. Možno by sme mali vojsť do Tajomnej komnaty."

"Dumbledore si bol istý, že ju dôkladne skontroloval," odvetil Harry.

Ron sa striasol. "Ušetrime si to na neskôr. Tam dole je hrozne. Plno pavúkov."

"Už sme ju mali prehľadať dávno, ale máš pravdu, Harry. Dumbledore ju určite prezrel dôkladne. Možno mal Voldemort po celý čas v úmysle nechať ten denník na Rokforte. Kniha by na škole nepritiahla veľa pozornosti. Malfoyov otec nám v skutočnosti urobil svojim hnusným žartíkom láskavosť, hoci určite to v tom čase tak nevyzeralo."

Tri páry obviňujúcich očí sa upreli na Draca, ktorý ich ignoroval.

"Tiež by som podozrieval Ministerstvo mágie," povedal.

"Ministerstvo?" Harry znel prekvapene.

"To by ho pobavilo. Náročné pre Temného pána prepašovať tú vec dnu, ale jeho poskokovia často mávajú na tom mieste voľný pohyb. Buď to alebo jednoduché Imperius na nejakého pracovníka ministerstva."

"Tam to nikdy nenájdeme," riekol Ron. "To miesto je plné divných vecí."

"Pravda, musíme presne vedieť, čo hľadáme. Dokonca vtedy nám to chvíľu zaberie. Mohol by som prísť na spôsob ako kontaktovať môjho otca a zistiť, či niečo nevie. Blbé, že som nemal šancu porozprávať sa s ním skôr, než som odišiel."

Draco bol chvíľu zadumaný. Jeho matka už asi prichádzala obavami o rozum. Musel jej nejako poslať správu. Existovala možnosť, hoci nepríjemná a niesla v sebe riziko.

Hermiona pokračovala. "Urobím zoznam všetkých miest, kde Voldemort mohol niečo ukryť, bez ohľadu na to, aká je to mizerná šanca. Nenávidím to povedať, ale Godrikova úžľabina je pravdepodobné miesto."

Harry zbledol. Hermiona sa načiahla a stisla mu nežne ruku.

"Ty sa tam nemusíš vracať. S Ronom to zvládneme."

Draco si skoro odfrkol. Ron sa ledva dokázal sám obliecť. Jej vyhlásenie dalo jasne najavo, že Draco nebol zahrnutý v žiadnom z ich plánov. Tento mylný predpoklad bude musieť napraviť.

Keď Hermiona prestala čmárať na pergamen, povedala: "To je k tým Kde, pokiaľ nás nenapadnú ďalšie miesta. Na Kedy nezáleží a s dátumami nemáme aj tak veľa šťastia. Naozaj nevieme, kedy viteály vytvoril, ani kedy ich ukryl. Detto pre Ako. Táto informácia je zjavne poriadne zahrabaná. Na záver už vieme Prečo. Pretože je vydesený zo smrti a je absolútne šialený."

Pozrela sa na ostatných.

"Kde začneme? Harry, bola mysľomisa nejako užitočná?"

Harry sa začervenal.

"Stále na nej pracujem. Zatiaľ nič užitočné."

Nad tým Draco nadvihol obočie. Harry zrejme týmto vyhlásením vynechal množstvo informácii. Chrabromilčania sú takí priehľadní. Hermiona zjavne jeho pozabudnutie nepostrehla.

"Dobre teda, navrhujem, aby si sa k nej vrátil, rovnako ako k zisteniu, kde sú archivované záznamy študentov. Umieram od hladu, takže mám v pláne niečo zobnúť skôr, než sa sem vrátim a pokúsim sa zúžiť zoznam miest, na ktorých by sme mali najpravdepodobnejšie začať hľadať. Ron, ty možno môžeš nájsť tie archívy, kým Harry použije mysľomisu. Malfoy... vážne je mi šumafuk čo urobíš."

S tým zrolovala pergamen, vstala a odkráčala preč. Ron sa s pobaveným výrazom pozrel na Draca. Draco sa zlomyseľne usmial od ucha k uchu.

"Máte svoje príkazy, chrabromilčania! Tak švihom!" Na zdôraznenie luskol prstami. "Kým budete makať, ja si tu plánujem odpočinúť a dospať sa. Užite si popoludnie."

Draco sa rozvalil v kresle so spokojným výrazom. Zatvoril oči a načúval, ako si Harry s Ronom mrmlú, kým mašírujú von. Spokojne sa zachichotal. Takže... čo urobí s Hermionou Grangerovou?

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 20.04. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 18.08. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 21. kapitola - Úvahy Od: kukuriciarka - 14.02. 2011
ale noooo!!! až mi srdce stislo, keď to vyslovil a ona stála za ním... ja viem, ja viem, aj samotný fakt, že to myslel inak, vyznieva absolútne hlúo v porovnaní s tým, čo napáchal svojimi slovami :( tak pekne to išlo, mohli mať v ňom pomoc a cenné rady, alebo čokoľvek iné. nie, musí sa to pokašľať. stratiť dôveru vie každý hlupák, ale získať si ju naspäť nie je také jednoduché, ako by sa zdalo. nuž, držím palce pri vyjasňovaní toho, kto s kým bude plniť akú úlohu a tiež pri vyjasňovaní konfliktov :) ale toto bola strašne dušu stiesňujúca kapitola...

Re: 21. kapitola - Úvahy Od: Hanna - 16.12. 2010
Nie, nie, NIE! preco to musel Draco takto pohnojit. nemozem uverit tomu, ze prave jemu nic nehovori zakladne pravidlo: Hovor o certovi a cert je za tebou. Toto si bude este dlho zehlit a este dlho potrva, kym si ziska Hermioninu doveru. A to sa mi ich vztah tak pacil... No nic, ved oni sa uz udobria... Dakujem za nadhernu kapitolu, ktoru som si precitala uz treti krat, vzdy mi zlepsi naladu

Re: 21. kapitola - Úvahy Od: Zuzana - 15.12. 2010
Od začiatku až do konca bola táto kapitola napínavá a zábavná. Draco s Hermionou si perfektne nahrávajú. Pred bránou školy ma pobavila aj Thonksová, je milá a potešila ma, že Draca zobrala okamžite bez výhrad na milosť. Gonagalka je podozrievavá, ale chápem, že ona tento príbeh nečítala, tak netušila ako to bolo Harry a Ron sú tupci, ale tu sú aspoň relatívne logickí Harry to asi pochopí a uverí skôr ako Ron. Bozk... Tak ten bol úplne nádherný a krásny, doslova ma rozpálil, škoda tej Dracovej predvádzajúcej sa nálady v knižnici. Hermiona sa chúďa zachovala hrdinsky. Mala mu jednu poriadnu streliť, uľavilo by sa jej. Ale ich rozhovor potom bol perfektný. Znovu bol na scéne Regulus a možno žije Aj keď tu je vraj krutý, ale je to celkom možný dôvod jeho vzbury proti Voldemortovi. Vždy mi bolo divné, prečo mu toľkí naleteli na keci o čistej krvi. Táto kapitola je zatiaľ najlepšia zo všetkých. Už je to tretia o ktorej to tvrdím, ale keď ono sa to stále zlepšuje. Ďakujem za úžasný preklad

Re: 21. kapitola - Úvahy Od: doda357 - 15.12. 2010
Draco bol vážne veľmi nápomocný pri presviedčaní McGonagallovej.... Ja na Hermioninom mieste by som bola na neho poriadne nabrúsená. Tonksová je úžasná. A tento opis tiež: Chôdza ku škole bola ako pochod na šibenicu. Hermiona mala úlohu pokojného duchovného, istá si vo viere, že Draco ide na lepšie miesto. McGonagallka bola ako odsudzujúca obeť, stoicky čakajúca, kým sa spravodlivosť vykoná. A Tonksová bola ako zvedavý divák - bezstarostná, ale šťastná, že sleduje, ako sa udalosti vyvinú. Ten Hermionin a Dracov bozk bol úžasný. Ron s Harrym sú tiež fajn.... Výnimočne Potom to s tou humusáčkou Draco dokašľal.... Tie ich kalkulácie sú tiež veľmi zaujímavé. A posledná veta takisto Ďakujem, bolo to úžasné ako vždy P.S. Netuším, či dnes stihem ďalšiu kapitolu.... Prepáč.

Re: 21. kapitola - Úvahy Od: anonym - 15.12. 2010
uvidíme ako  Draco napraví to, čo povedal o bozku.

Re: 21. kapitola - Úvahy Od: JSark - 15.12. 2010
Tonksová bola skvelá, že konečne niekto z rodiny dostal rozum. Bože, Hermioninu schopnosť metodickej práce by som chcela mať. Draco versus Harry s Ronom je veľmi zábavný, tak som sa už dlho nezasmiala. Preklad skvelý, ako obvykle. čínska panenka – bábika?
Re: 21. kapitola - Úvahy Od: Jimmi - 15.12. 2010
Ja som vedela, že na panenku zareaguješ. Ako vždy máš pravdu, ale nechám panenku. :D Díky

Re: 21. kapitola - Úvahy Od: denice - 15.12. 2010
Samozřejmě jsem neodolala, znovu přečetla a tetelila se blahem od: Ak ťa už dlhšie nechcem zabiť ja, všetci ostatní by nemali mať žiaden problém tolerovať ťa." až po: "Máte svoje príkazy, chrabromilčania! Tak švihom!" Draco je prostě Draco a doufám, že se nezmění. Díky!
Re: 21. kapitola - Úvahy Od: Jimmi - 15.12. 2010
A ešte si pritom predstav, ako na nich urobil to kšá! spolu so zodpovedajúcim gestom rukou. PS. Vlož mi sem ten tvoj komentár z mailu, prosím. Patril k tým nezabudnuteľným. Díky moc.
Re: 21. kapitola - Úvahy Od: denice - 15.12. 2010
Milá Jimmi, po náročném dni plném pečení cukroví jsi mě skvěle odměnila. Vychutnala jsem si laškování Draca s Hermionou, (už touží mít ho doma v kleci - zajímavé!), reakci McGonagallové na objevení se Draca i na další kolo jejich škádlení, (jestlipak se dozvíme, jakáho patrona Draco má). Harry s Ronem nezklamali, scéna na schodech měla grády, řekla bych, že zase vyhrál Draco, jen si neměl lhát do vlastní kapsy, že ji políbil aby naštval Rona. A knihovna neměla chybu, zase se tam nějak moc plete Regulus, mám pocit, že klíčová věta je:. Nikdy som nebol presvedčený, že ho zabili. Ak by niekto dokázal podviesť smrť a oklamať Temného pána, bol by to Regulus Black." Ale kde je? Na Fidži asi těžko, ale ať vzpomínám jak vzpomínám, nedokážu si vybavit nic, co by naznačovalo přítomnost nějaké záhadné postavy v pozadí. Napadlo mě, že by o něm věděl Snape, ale ten není čistokrevný, takže by se mu Regulus, jak je charakterizovaný Dracem, těžko vydal na milost. Ledaže by Severuse něčím vydíral. Ale už toho nechám, jsem moc zvědavá, třeba je Regulus opravdu dávno po smrti a tohle je autorčin žertík a návnada. Jimmi, moc děkuji, cítím se velice poctěná. Dobrou noc! denice

Re: 21. kapitola - Úvahy Od: iway - 15.12. 2010
hahaha... skvělé.. jen at vidí jaký je blbec a ublížil ji ... skvělé.. úžasné.. zářivé.. Diky!!!
Re: 21. kapitola - Úvahy Od: Jimmi - 15.12. 2010
Krásna kapitola, že? Díky moc

Re: 21. kapitola - Úvahy Od: holloway - 15.12. 2010
Takže Draco , který se nebojí ani čerta, teda chci říct Snepea, má strach se setkání s Harrym? No to snad ne Hermiona ho musela přesvědčovat vážně jako malý děcko, bylo to místy dost roztomilý. Hermiona se snaží Draca přesvědčit jak je hodnej chlapeček a on ji varuje ať mu nevěří...A pak jak ho popadla a táhla ke hradu bez možnosti utéct a ještě s ujištěním, že by ho hledala No jo, někdo ho musí chránit před sebou samým. Je hezké, jak o sobě začínají přemýšlet jako by se znali opravdu dobře, ale oni zažili několik kritických situací a v takových chvílích asi nejlépe poznáš člověka. Setkání s Gonagalovou bylo na záchvat smíchu, ona se snaží jim něco říkat a oni flirtují a ještě se drží za ruce. Tonksová zachraňuje situaci, zjevně má Draca ráda. Draco konečně posbíral odvahu a vydal se čelit Harrymu rovnou a ne až po vyslání mírových sborů. Zjevně má rád adrenalinové sporty, což potvrzuje další odstavec - opravdu, políbit Hermiony s hůlkou v ruce a těma dvěma za zády...to už se skoro rovná termínu spáchat sebevraždu Jak je vidět, funguje to, naštval ty dva dokonale. Přijde mi, že setkáním s Harrym a Ronem se rapidně zvýší počet slovních přestřelek, které tahle autorka zvládá bravurně. Je hezké, že je vše jako za starých časů, Draco proti Triu. Jen ten strach, že si proti sobě poštve Grangerovou. Draco nám začíná měknout, udělal by pro ni cokoliv, ale navenek neztrácí tvář bezcitného parchanta. V knihovně dokonce zahájí mírové vyjednávání, ale to mu asi nikdo neřekl, že při tom se mává bílou vlajkou a ne červenou aby si při tom poštval na sebe ješte tu, za kterou vlastně vyjednává...v tom se má dost co učit. Ještěže je Hermiona statečná Nebelvírka a všecko bere navenek klidně. Debata o viteálech byla velmi zajímavá, trošku doufám, že tam byl náznek, že by se do děje mohl zapojit Regulus, v moc povídkách není a tady by mohl být opravdu svérázně napsaný. Líbila se mi definice přátelství Severuse a Reguluse: "Spojovala je nenávist k Potterovi" No a nakonec stará dobrá Hermiona rozdá úkoly a pěkně setře Draca. A on si myslí, že si ji jen tak udobří, Jo, ta mu to vrátí i s úrokama. Miliju tuhle povídku čím dál víc, děkuju za skvělý překlad a přeju hodně volného času, aby byly brzy další kapitolky Diky
Re: 21. kapitola - Úvahy Od: Jimmi - 15.12. 2010
Vieš, že si ma prinútila zamyslieť sa? To sa fakt stáva pár komentárom. Inak so všetkým súhlasím, ale premýšľala som, že autorka od začiatku naznačuje, že Regulusa šikanovali (presne ako Snapa), takže keby to Brumbál zastavil od začiatku... Lenže to neurobil ani pri Harrym. Chrabromilská štvorica musela byť riadny kvietok a nečudujem sa, že Snape tak neznášal Harryho. Regulus ako rozhýčané dieťa príde na Rokfort, kde mu bráško, ktorého dovtedy určite zbožňuje (veď mal len 11) robí zle, len preto, že skončil v Slizoline... Nečudo, že sa bránil. Ach jo. Zázrak, že z Harryho vyrástlo to, čo vyrástlo. Začínam premýšľať, že keby zostal so svojou rodinou, možno by bol rovnaký ako jeho otec (a k tomu by bol vonku Sirius). Zase na druhej strane by tu bola Lily. Ktovie, už je tu moc keby. Díky moc za úžasný komentár

Re: 21. kapitola - Úvahy Od: teriisek - 15.12. 2010
Tak ať je to i tu:) Kapitola je skvělá, neuvěřitelně dlouhá, takže opět smekám pomyslný klobouk za tu spoustu práce, kterou jste si s tím musely dát. Draco a Hermiona společně tvoří skutečně vražedné duo, moc se mi líbil jejich rozhovor s McGonagallovou, ještě lepší byl samozřejmě rozhovor s Harrym a Ronem... ti se zachovali jako řádní pitomci a popravdě jsem čekala, že jim to "dospívání" bude trvat trochu déle a že minimálně v téhle kapitole už nepřijdou, takže mě příjemně překvapili;) Ovšem Draco si s nimi nemá co vyčítat, umí být pěkný parchant, když chce... a tou poznámkou o Hermioně, kterou pronesl v knihovně, si to hádám na chvíli dost zavařil, to mu jen tak neodpustí! No prostě další nádherná a skvěle přeložená kapitola, za kterou moc moc děkuji a nemůžu se dočkat, jak to bude dál!
Re: 21. kapitola - Úvahy Od: Jimmi - 15.12. 2010
To som rada, že si to dala až sem. Díky moc. A povedala by som, že to "dospievanie" ešte potrvá :D

Re: 21. kapitola - Úvahy Od: bbarka - 15.12. 2010
Ako si tak čítam, dostanem sa k pasáži s tým pohárom s jazvecom:   "Úbohá, škaredá vecička."   A čo tam prečítam ja? Úbohá, škaredá veverička. :D Celkom sa to aj hodilo   Potom som sa ešte uchechtla nad predstavou Harryho, ako tasí prútik pred zrkadlom...ten Dracov humor mi naozaj veľmi pasuje A ten bozk....no nečudujem sa, že z toho Hermiona zostala taká rozhodená Ale potom to Draco v tej knižnici tak dohnojil – somár!!! Ale on si to vyžehlí, kto by mu odolal... Ďakujem ešte raz!!!
Re: 21. kapitola - Úvahy Od: Jimmi - 15.12. 2010
No, môžem ti povedať, že pred posledným čítaním som z toho tiež spravila veveričku - kvôli tebe -  a premýšľala som, či to radšej nezmeniť. Teraz si to asi vždy pri tomto slove vybavím :D A neuveríš, ale asi je to blbo preložené, teraz ma napadlo, že možno nehovorí o tom pohári ale o jazvecovi (bolo tam len thing). Takže budem premýšľať ďalej. Díky za inšpiráciu. :D

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201151. kapitola - Epilóg
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201150. kapitola - Pravý chrabromilčan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201149. kapitola - Snapovo odhalenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201148. kapitola - Avada Kedavra
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201147. kapitola - Druhá komnata
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.02. 201146. kapitola - Bellatrix Lestrangeová
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201145. kapitola - Záchrana a útek
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201144.kapitola - Dracovo prekvapenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.02. 201143. kapitola - Smrťožrúti
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.02. 201138. kapitola BONUS - Percy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.02. 201142. kapitola - Rada škriatkov
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.02. 201141. kapitola - Dôležité správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.02. 201140. kapitola - Dracov fanklub
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.01. 201139. kapitola - Správa od Snapa
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.01. 201138. kapitola - Svadobné plány
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.01. 201137. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201136. kapitola - Zakladatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201135. kapitola - Mysľomisa, pergamen a spoločnosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201134. kapitola - Ranná návšteva
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.01. 201133. kapitola - Vypožičané šťastie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.01. 201132. kapitola - Les
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.01. 201131. kapitola - Zámena osôb
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.01. 201130. kapitola - U kančej hlavy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.01. 201129. kapitola - Draco a Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.01. 201128. kapitola - Harryho postrehy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.01. 201127. kapitola Láskavosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.12. 201026. kapitola - Záhadné správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.12. 201025. kapitola - Hórovi synovia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.12. 201024. kapitola - Priatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.12. 201023. kapitola - Pradiarska ulička
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.12. 201022. kapitola - Elixíry šťastia a ako ich pripraviť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.12. 201021. kapitola - Úvahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201020. kapitola - Viteál
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201019. kapitola - Vlaky a prach
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.12. 201018. kapitola - Zásahy a protizásahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.12. 201017. kapitola - Temné znamenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.12. 201016. kapitola - Kúzla a odkazy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.12. 201015. kapitola - Manor a spomienky
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.12. 201014. kapitola - Snovlezci plaziví
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.12. 201013. kapitola - Dover
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.12. 201012. kapitola - Prenášadlá
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.12. 201011. kapitola - Luna
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.11. 201010. kapitola - Zničené sny
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.11. 20109. kapitola - Dracove rozhovory
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.11. 20108. kapitola - Grimmauldovo námestie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )27.11. 20107. kapitola - Dracova dilema
Cheryl Dyson: ( Jimmi )26.11. 20106. kapitola - Harryho izba
Cheryl Dyson: ( Jimmi )25.11. 20105. kapitola - Hlavný stan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.11. 20104. kapitola - Prepad
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.11. 20103. kapitola - Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.11. 20102. kapitola - Hermiona
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.11. 20101. kapitola - Draco
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )09.10. 2010Úvod k poviedke