Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Skok v čase

Kapitola 3: Nesplniteľná misia

Skok v čase
Vložené: Jimmi - 15.10. 2010 Téma: Skok v čase
Jimmi nám napísal:

Leap in time

3. kapitola –
Nesplniteľná misia

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/4819482/3/Leap_in_Time

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

 Ak viete, čo sa stane, dokážete zmeniť budúcnosť? Draco to chce skúsiť. Stratil všetko a zložil sľub. Bude ho schopný dodržať?

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní velvet86, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 3: Nesplniteľná misia

Hermiona ležala na posteli, stále príliš zmätená, aby zaspala. Nemohla uveriť tomu, čo sa predtým stalo. Teraz, v bezpečí svojej teplej postele naozaj zvažovala, či si to všetko nepredstavovala. Ale v skutočnosti tomu samozrejme neverila. Spomienka na toho ´druhého Malfoya´ - ako si ho tajne nazvala - bola skrátka príliš jasná. Keď zatvorila oči, stále mohla pred seboup vidieť jeho tvár, ako keby ju vídavala roky a nie len dve hodiny. Dve hodiny, ktoré zmenili celý jej život. Dve hodiny, vďaka ktorým bolo všetko oveľa ťažšie.

Dohodli sa ísť do postele a plán vypracovať zajtra. Hermiona sa ho spýtala, kde zamýšľa spať. Pokrčil plecami.

"Vlastne som nemal čas o tom premýšľať. Myslím, že si jednoducho prenajmem izbu v Rokville."

Hermiona si odfrkla. Jeho hlas jej stále znel v ušiach a začervenala sa. V temnote svojej spálne si to konečne mohla priznať: bol vzrušujúci. Z pomyslenia, že Malfoy bude o päť rokov vyzerať takto, sa roztriasla. Z pomyslenia, že ona dovtedy bude mŕtva, bola šokovaná rovnako. Ale úloha čo jej dal, nebola naozaj žiadnou prechádzkou ružovou záhradou. Rozprávať sa s tým ´druhým Malfoyom´ bolo prekvapujúco ľahké, ale priblížiť sa k jeho mladšiemu ja bude výzvou, s ktorou si nebola istá, či si dokáže poradiť. Malfoy sa jej hnusil. Nikdy neprehovorili viac než pár viet a tie boli väčšinou urážkami. Ako mohla zrazu začať s tým nafúkancom normálny rozhovor?

"Čauko, Malfoy, ako sa máš? Ach nie, stále ťa nenávidím, ale musím zachrániť našu budúcnosť, takže buď prosím dobrý chlapček a prestaň plánovať Dumbledorovu smrť. Ďakujem ti."

Hermiona sa zachichotala. Dokázala si predstaviť jeho tvár, keby tieto slová počul a musela sa veľmi snažiť, aby sa nezasmiala nahlas. Definitívne si bude myslieť, že zošalela. Najhoršie zo všetkého bolo, že ho ani nemohla viniť z toho, že si to myslel.

"Musíš ma lepšie spoznať. Získať moju dôveru. Som si istý, že to zvládneš."

Hermiona si jeho slová pamätala jasne a uškrnula sa. Ľahšie povedať ako urobiť. Ako sa mohla zrazu s takým blbcom spriateliť? Ako mohla svoj náhly záujem o Malfoya vysvetliť svojím priateľom?

"Nesmieš o tomto nikomu povedať. Ani Potterovi, ani Weasleymu, ani Ginny. Musíš to zvládnuť sama."

Hermiona si vzdychla. Bola bystrá, ale toto bolo na ňu určite priveľa. Skrátka nedokázala vymyslieť žiaden spôsob, ako túto úlohu vyriešiť. Bolo skoro ráno, keď konečne zaspala.

ooOoo

Hermiona spala až do obeda. Spala by ešte dlhšie, ale Parvati ju zobudila. Keď vošla na obed do Veľkej siene, nemohla si pomôcť, aby sa nepozrela na slizolinský stôl. Malfoy tam ešte nebol. Vzdychla si, posadila sa vedľa Rona a vypila trochu džúsu. Harry, Ron a Ginny sa na ňu spýtavo pozreli.

"Včera v noci som nemohla spať," krátko vysvetlila a všetci so slabým úškrnom prikývli.

Hermiona chcela niečo dodať, keď náhle vošiel dôvod jej nespavosti. Uškrnula sa. Malfoy tiež vyzeral unavene. Vlasy mal trochu kratšie, na jeho líci nebola žiadna jazva a tváril sa ustarane. Pansy sa posadila vedľa neho a nedokázala prestať rozprávať. Občas prikývol, ale nezdalo sa, že by jej venoval pozornosť. Hermiona pokrútila hlavou. Nemala potuchy ako začať svoju "Misiu Malfoy".

Bola sobota a Hermiona si dohodla stretnutie s tým ´druhým Malfoyom´ v skleníku. Potrebovali sa porozprávať o tom, ako sa do tohto pustia. Harryho menovali metlobalovým kapitánom a chcel si zahrať s Ronom a Ginny. Ginny nemala čas, pretože sa chcela stretnúť s Deanom. Hermione neušiel Harryho pohľad. Mala pocit, že bolo niečo iné v tom, ako sa pozrel na Ginny. Usmiala sa.

"Strávim trochu času v knižnici," oznámila a zmizla.

Nikto ju nepodozrieval. Hermiona bola rada, že dokázala tak ľahko uniknúť. Opustila Veľkú sieň a chcela odísť z hradu, keď zrazu do niekoho vrazila. Mala pocit, že vrazila do skaly. Všetko sa zdalo byť ako v spomalenom filme. Narazila do neho a myslela si, že spadne, keď zrazu zacítila, že ju zachytili silné ruky. Prekvapene sa napla, keď sa pozrela do dôverne známych šedých očí. Ruky mal ovinuté okolo jej štíhleho pása a takto sa objímali uprostred chodby. Bola naozaj blízko k nemu a mohla dokonca počuť tlkot jeho srdca, cítiť jeho vôňu, cítiť teplo jeho tela. Rozbúšilo sa jej srdce. Potom skoro okamžite pocítila, že je odtlačená preč. Podarilo sa jej udržať rovnováhu a nahnevane na neho zazrieť. Malfoy ju prebodol pohľadom a strčil si ruky do vrecka.

"Dávaj pozor, humusáčka. Teraz sa kvôli tebe musím osprchovať." 

Hlas mal zamatový a Hermiona neveriacky potriasla hlavou. Myslela si, že sa zmení až rokmi, ale mýlila sa. Už teraz bol svojím spôsobom atraktívny. Len sa mu ešte neprizrela dosť zblízka, aby si to uvedomila. Bol silný, mal fascinujúce oči, jeho pery vyzerali mäkké a voňal po veľmi drahej vode po holení a niečím, čo vážne nemohla identifikovať.

"Na čo čumíš, Grangerová?" zatiahol a Hermiona sa začervenala. 

"Vôbec na nič, Malfoy. Tu sa naozaj nie je na čo pozerať." 

Otočila sa a opustila hrad, stále zmätená. Mohla cítiť jeho pohľad na svojom chrbte, ale neopovážila sa otočiť. Skutočne zošalela. Neexistovalo iné vysvetlenie pre jej nečakanú reakciu. Ako vôbec mohla uvažovať o Malfoyovi ako o príťažlivom? Hermiona konečne prišla do skleníka. Zhlboka sa nadýchla a otvorila dvere. Už tam na ňu čakal. Hermiona si priala, aby sa mohla jednoducho otočiť a znova odísť, ale uvedomovala si, že na to je už príliš neskoro.

´Druhý Malfoy´ si zjavne všimol jej nepohodlie.

"Čo sa deje?" znepokojený sa spýtal.

Hermiona pokrútila hlavou.

"Nič. Len som stretla tvoje odporné ja. Vrazili sme do seba."

Usmial sa a jeho oči náhle zažiarili.

"Čo som povedal?"

"Najprv si ma zachytil, potom odsotil a povedal, že si budeš musieť dať sprchu. Vážne si myslím, že toto nebude fungovať. Skutočne ma nenávidíš."

Hermiona nerozumela samej sebe, prečo je kvôli tomu sklamaná. Včera ju to ešte netrápilo.

Pokrútil hlavou.

"Necítim k tebe nenávisť. Myslím si, že cítim, ale v skutočnosti necítim. Nesmieš sa tak ľahko vzdať. Musíš byť vytrvalá. Sľubujem, že to bude stáť za to."

Hermiona si nechcela myslieť to, o čom v skutočnosti premýšľala. Spomenula si na tlkot jeho srdca pod svojou rukou a pocítila to chvenie vo svojom tele.

"Dobre, tak čo by som mala urobiť?"

Uškrnul sa.

"Predovšetkým musíš zo mňa urobiť svojho partnera na elixíroch. Slughorn je váš nový učiteľ, správne? Nechá vás pracovať vo dvojiciach. Musíš sa stať mojou partnerkou. Musíme stráviť spoločne čas, aby si získala nado mnou vplyv. Okrem toho, tento rok bude Halloweensky bál. Slughorn pre celú školu organizuje kostýmový večierok. Najprv ho chcel urobiť len pre svojich vyvolených, ale Dumbledore bol proti takémuto klubu. Čoskoro to oznámi. Halloween je o dva týždne. Budeš musieť byť na tom bále mojou partnerkou. Prídu s losovaním, kto bude mať aký kostým. Vždy budú dvojice, ako Rómeo a Júlia, Scarlet a Rhett Butler, Sonny a Cher a podobne. Musíš sa postarať, že dostaneme rovnaké čísla. To je všetko, čo zatiaľ môžeme urobiť."

Hermiona na neho pozerala ako teľa na nové vráta.

"Rómeo a Júlia? Nemá byť Halloween o krvi a príšerách?"

Pokrčil plecami.

"To nie je môj nápad. Slughorn miluje dávať ľudí dokopy."

Hermiona si odfrkla.

"Dobre a čo to partnerstvo na elixíroch? Ako do pekla by som to mala urobiť? Nezistia, že som zmanipulovala losovanie? A čo by som vôbec mala s tebou na takom bále robiť?"

Zachichotal sa a vyzeral skutočne príťažlivo.

"Napríklad by sme mohli tancovať."

Hermiona sa začervenala a prebodla ho pohľadom, ale on sa len uškrnul. Toto zjavne považoval za poriadne zábavné.

"Ty sa bavíš, že?" zasyčala vyčítavo.

Prikývol, úškrn stále na jeho tvári. Hermiona pokrútila hlavou. Bol nemožný. Ale nemohla si pomôcť, aby sa neusmiala.

"Dobre, zmanipulujem losovanie, ale ako sa stanem tvojou partnerkou na elixíroch? Nepožiadam ťa, pretože by si aj tak povedal nie. A tiež s tebou na tom hlúpom bále nebudem tancovať."

Uškrnul sa.

"Uvidíme. Musíš prinútiť Slughorna, aby vás nechal pracovať vo dvojiciach."

Hermiona pokrútila hlavou.

"Nie. Nepoužijem kvôli takej hlúposti Imperius!" nahnevane nesúhlasila.

´Druhý Malfoy´ si vzdychol.

"Smrť našich priateľov a rodiny je teda hlúposť?"

Hermiona otvorila ústa a znova ich zavrela. Mal pravdu. Nechcela premýšľať o dôsledkoch, ale mal pravdu. Pochopil, že ju presvedčil, hoci sa jej stále ten nápad nepáčil.

"Fajn, urobím to. Ak to niekto zistí, pošlú ma do Azbakanu, ale urobím to."

Vzdychla si a posadila sa na lavičku. Prikývol a čupol si pred ňu. Takto sa mu mohla pozerať rovno do tých strieborných hlbín. Jeho blízkosť ju veľmi miatla.

"Vďaka," zašepkal a chytil ju za ruku.

Hermiona pocítila v ruke chvenie nabité elektrinou, ktoré sa pohybovalo celým jej telom. Neuveriteľné. Ako mohol jednoduchý dotyk spôsobiť, že sa takto cítila? Intenzívne si uvedomovala teplo jeho ruky, ten pohľad v jeho očiach, jeho vôňu. Nikdy sa takto necítila. Niekoľko minút mlčali, stále pozerali jeden na druhého. Jeho pery sa trochu priblížili a ona na ne zízala, predstavujúc si, aké jemné sú. Cmukla perami a on sa náhle postavil a prehrabol si prstami vlasy.

"Pokúsim sa získať nejaké informácie a stretneme sa tu znova vo štvrtok, dobre? Urob čokoľvek, aby si sa ku mne dovtedy priblížila, dobre?"

Hermiona prikývla, neschopná hovoriť. Usmial sa, dotkol sa jej vlasov a odišiel. Strávila ďalšiu hodinu sedením v skleníku a kládla sama sebe otázku, čo sa pred tou malou chvíľkou presne stalo. Chcel ju pobozkať. A väčšmi prekvapujúce bolo to, že bola sklamaná, že to neurobil. Niečo s ňou určite nebolo v poriadku. Hermiona si spomenula na jeho slová.

"Zamiloval som sa."

Znova sa sama seba pýtala do koho. Pripomínala mu to dievča? To by vysvetľovalo jeho správanie. A čo jej vlastné pocity? Nemala byť zamilovaná do Rona? On si to samozrejme nevšimol, ale vždy dúfala, že si to jedného dňa uvedomí. Ale nikdy sa pred Ronom nechvela. Nerozochvel jej telo a nezmiatol jej myseľ. Ron bol len Ron. Jednoduchý a ľahko zvládnuteľný. Hermiona sa postavila. Čas vrátiť sa do hradu. Mala štyri dni na to, aby veci ujasnila. Štyri dni na to, aby sa všetko zmenilo.

Hermiona strávila skoro celú nedeľu s Ronom a Harrym v ich spoločenskej miestnosti. Hrali čarodejnícke šachy, kým si ona čítala knihu. Ginny bola s Deanom a Harry sa zdal byť sklamaný, keď červenovláska odišla. Hermiona sa na neho vševediaco usmiala. Možno by mala zmanipulovať aj ich losy.

Hodiny ubiehali a bol konečne čas na večeru. Hermiona sa pokúsila vyhnúť pohľadu na slizolinský stôl. Vedela, že mala nejako prísť do kontaktu s Malfoyom, ale nemohla sa prinútiť do toho, aby tak urobila. Konečne dojedli a Dumbledore sa postavil, čo bolo veľmi nezvyčajné.

"Ako všetci viete, čoskoro budeme oslavovať Halloween. Náš nový učiteľ elixírov, profesor Slughorn, mal skvelý nápad ohľadne tejto oslavy. Tento rok usporiadame Halloweensky bál! Podobne ako na Vianočnom bále pred dvoma rokmi budete musieť prísť s partnerom alebo partnerkou. Aby sme to urobili zaujímavejšie, páry budeme losovať. Každý si vytiahne los so svojim kostýmom a musí nájsť na bále svoj zodpovedajúci náprotivok. Takto ľudí premiešame a budete tiež môcť spoznať ľudí z ostatných fakúlt. Bál bude o dva týždne na Halloween a začne o siedmej."

Dumbledore sa znova posadil a ľudia začali rozprávať. Všetci boli vzrušení a zvedaví. Dievčatá hovorili o kostýmoch, chlapci o tom, ako sa vyhnúť tancovaniu. Hermiona sa otrávene usmiala. Pozrela sa na Malfoya, ktorý nevyzeral taký vzrušený ako Pansy. Bude skutočne šokovaný, keď zrazu bude musieť stráviť svoj večer s ňou. Ale teraz o tom nechcela príliš premýšľať.

Pondelok prišiel veľmi rýchlo a ona sa konečne ocitla na elixíroch. Sedela v zadnej lavici s Ronom a s Harrym, Malfoy bol v prvej rade s Pansy. Čakala na správny okamih, kedy použiť Imperius, bola nervózna a nebolo jej dobre. Nechcela na učiteľa použiť Neodpustiteľnú. Toto bolo proti všetkému, v čo verila. Hermiona sa zhlboka nadýchla.

"Dnes budeme variť ten najnebezpečnejší elixír, ktorý poznám. Amortenciu. Môže mi niekto povedať, čo je na tomto elixíre také mimoriadne?"

Hermiona zdvihla ruku.

"Amortencia je najmocnejší elixír lásky na svete, spoznateľný podľa jeho výraznej perleťovej žiary a tým, že jeho výpary stúpajú dohora v typických špirálach. Elixír vonia každému inak podľa toho, čo ich priťahuje. Nevyvoláva skutočnú lásku, skôr posadnutosť."

Slughorn uznalo prikývol a Malfoy sa na ňu krátko pozrel.

"Presne, slečna Grangerová, desať bodov pre Chrabromil. Dobre, myslím, že by sme mali pracovať vo dvojiciach. Tento elixír potrebuje mesiace, aby sa pripravil. Dokončíte ho spoločne a ja vezmem pri hodnotení do úvahy vašu spoločnú prácu." Hermiona sa pripravila použiť kúzlo, keď sa na ňu Slughorn pozrel s veľkým úškrnom. "Slečna Grangerová, vymeníte si miesto so slečnou Parkinsonovou, aby ste pracovali s pánom Malfoyom. Slečna Parkinsonová, budete pracovať s pánom Weasleym a pán Potter to bude schopný zvládnuť sám, všakže?"

Harry sa skľúčene usmial a Hermionu to trochu nahnevalo. Odkedy našiel tú prekliatu knihu, Harry sa zrazu stal v elixíroch lepší než ktokoľvek iný - vrátane nej.

Hermiona sa postavila, aby sa presunula do prvého radu. Ako to že to takto vypálilo? Nepoužila Imperius, tak prečo sa aj tak stala Malfoyovou partnerkou? Pansy sa s ňou v polovici cesty stretla a zúrivo na ňu zazrela. Hermiona na oplátku prevrátila oči a posadila sa vedľa Malfoya. Ignoroval ju a začal hľadať potrebné prísady. Hermiona otvorila knihu. Vážne sa nedokázala sústrediť. Prečo bola z jeho prítomnosti taká zoslabnutá?

Hermiona chcela vziať treciu misku presne v tom okamihu, keď sa Malfoy načiahol, aby si ju vzal. Ich prsty sa dotkli a jej telom znova prebehlo elektrické chvenie. Asi to cítil tiež, pretože nadvihol obočie a pozrel sa na ňu s prižmúrenými očami. Hermiona pokrčila plecami a vzala si misku. Nerozprávali sa. Vedela, že má za úlohu získať si jeho dôveru, ale skrátka nevedela, čo povedať. Bolo dosť čudné, že ju doteraz neurazil.

"Nezabudni na mandragoru," potichu jej pripomenul.

Hermiona prikývla.

"Vďaka," zašepkala a čakala, že povie niečo hrubé.

Nepovedal.

Hermiona tomu nemohla uveriť. Možno nebolo také ťažké viesť s ním normálny rozhovor. Pozrela sa na Rona s Pansy, ktorí pracovali v napätom tichu.

"Je vážne naštvaná," zašepkala si pre seba.

Malfoy sa uškrnul.

"Obaja sú."

Hermiona sa na neho pozrela a nedokázala zabrániť slabému úsmevu.

"Áno, myslím, že sú."

"Ale ty nie si," vyhlásil.

Hermiona pokrčila plecami.

"Nie. A ty?"

Uškrnul sa.

"Mal by som byť, ale myslím, že nie som."

Hermiona na neho neveriacky prižmúrila oči.

"Neber to osobne, Grangerová, stále ťa nemôžem vystáť."

Zasmiala sa.

"Detto, Malfoy."

Zazvonil zvonec a Hermiona si vzala knihy a opustila miestnosť tak rýchlo, ako mohla. Nevšimla si malý zápisník, ktorý zabudla. Malfoy chcel na ňu najprv zakričať, ale potom sa rozhodol, že sa naň pozrie. Dal si ho do tašky a odišiel z miestnosti.

ooOoo

Hermiona si v knižnici robila domáce úlohy. Hľadala svoj zápisník, ale proste ho nemohla nájsť. Kde ho stratila? Hrýzla si spodnú peru, stratená v myšlienkach.

"Už by ste mali ísť do postele, slečna Grangerová," odporučila jej madam Pinceová.

Hermiona prikývla. Vzala tašku a odišla z knižnice. Stále bola stratená v myšlienkach, keď na rohu zabočila a zbadala Lavender s Ronom. Okamžite zastavila a ukryla sa za rohom. Rozprávali a smiali sa a očividne flirtovali. Lavender sa dokonca hrala so svojimi vlasmi a Ron stál príliš blízko k nej.

Hermiona skutočne nemohla popísať svoje pocity. Bola zmätená. Zmätená a nahnevaná. Pripadala si zradená. Samozrejme vedela, že pre takéto pocity neexistoval dôvod, ale nemohla si pomôcť. Keď pocítila slzu na líci, otočila sa a utiekla.

Nedávala pozor, kam kráča a znova do niekoho vrazila. Tentoraz bola príliš rozbehnutá, aby sa dala zachytiť a obaja spadli. Hermiona sa ocitla na Malfoyovi a skoro sa rozosmiala. Vážne to bola náhoda?

Jej telo okamžite reagovalo na jeho blízkosť. Napäl sa a ona skoro zastonala. Čo to s ňou bolo?

Uškrnul sa, oči prižmúrené.

"Do pekla, Grangerová, uhni nabok, inak prisahám..." pohrozil, ale vetu nedokončil.

Jeho oči sa roztvorili, keď zacítil jednu z jej sĺz na svojom líci. Hermiona sa pomaly posadila a odvrátila sa od neho.

"Prepáč," zavzlykala, čakajúc, že odíde, len čo to bude možné, keď zacítila jeho ruku okolo svojho zápästia.

"Čo sa to s tebou do pekla deje? Máš v pláne na mňa zaútočiť, inak prečo do mňa vždy narážaš? A prečo prepánakráľa plačeš?" spýtal sa, nervózny a zmätený.

Hermiona vedela, že toto nie je jeho chyba, ale nahnevala sa.

"Prečo by si sa do pekla vôbec staral? Nie je to tvoja vec, či plačem alebo nie, dochádza ti to? Myslíš, že chcem stále do teba vrážať? Je mi z teba zle, Malfoy!" vykríkla a okamžite to oľutovala.

Pustil ju a vražedne sa na ňu pozrel.

"Je mi to srdečne ukradnuté, Grangerová, plač si koľko chceš, ty hnusná humusáčka," vykríkol a Hermiona sa nahnevane postavila.

"Existuje  niečo okrem mojej krvi, čo dokážeš uraziť, Malfoy? Tvoj nedostatok predstavivosti je otravný," zasyčala.

Malfoy ju zrazu pritlačil na tvrdú kamennú stenu a Hermiona zastonala. Jeho ruky boli pritlačené o chladný kameň po oboch stranách jej hlavy, takže nebolo úniku.

"Chceš, aby som bol kreatívnejší? A čo toto: si protivná ako zimnica. Všetko na tebe sa mi hnusí. Si špinavá vševedka bez akejkoľvek príťažlivosti a hoci máš dobré známky, nič viac okrem tvojho rozumu na tebe nie je. Tvoja krv nie je tou jedinou vecou, čo stojí za hovno, Grangerová, všetko na tebe stojí za hovno."

Hermiona si neuvedomila, že plače. Bez pohnutia na neho pozerala, neschopná niečo povedať. Ukročil, oči prižmúrené. Hermiona si vzala tašky a utrela si slzy. Zdalo sa, že sa Malfoy cíti nesvoj. Zhlboka sa nadýchla.

"Máš pravdu, Malfoy. Som vševedka bez akejkoľvek príťažlivosti a ani moja krv nie je čistá. Ale toto nie sú veci, na ktorých naozaj záleží. Myslím tým, že čisté srdce je cennejšie než čistá krv. Pekný výzor sa stratí, ale to čo zostane, je charakter. Ak ma neznášaš preto, že som bystrejšia než ty, humusáčka a nie som sexy, potom myslím, že s tým dokážem žiť."

Otočila sa a odišla. Znova na svojom chrbte cítila jeho pohľad a zavzlykala. Šla do postele, ignorujúc Harryho ustarané otázky a pokúsila sa zaspať. Taký sprostý blbec! Vôbec žiadna príťažlivosť. To bol ten problém? Preto dal Ron prednosť Lavender? Hermiona zavzlykala. Toto bola určite ´nesplniteľná misia´.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.12. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: doda357 - 21.10. 2010
Ku kapitole: naozaj veľmi pekná. Zo začiatku vyzeral prvý aj druhý Draco úplne super, len škoda, že starší Draco nepobozkal Hermionu. A ku koncu to Hermiona aj mladší Draco pohnojili. Premýšľala som nad tým, prečo Slugy dal Herm a Draca dokopy a buď to bol jeho zámer, alebo ma napadlo, že to spravil starší Draco, ale asi nie, či ? Ďakujem za krásnu kapitolu, teším sa na ďalšiu.

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: teriisek - 15.10. 2010
Chudák Hermiona:( Ale kdyby na něho tak nevyjela, on by na ni určitě tak zlý nebyl... no, jsem vážně zvědavá, jak to děvče zařídí;) Díky moc za skvělý překlad, už aby tu byl další díl!
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jimmi - 15.10. 2010
Zajtra (za polhodinu) stačí? Ďakujem za komentár.

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: adelina - 15.10. 2010
Tak jo, je teprve 14 hodin a já mám pocit, že do zítra nevydržím:) Rozesmála mě hned věta na začátku povídky:  "Čauko, Malfoy, ako sa máš? Ach nie, stále ťa nenávidím, ale musím zachrániť našu budúcnosť, takže buď prosím dobrý chlapček a prestaň plánovať Dumbledorovu smrť. Ďakujem ti." Bylo by to opravdu zábavné:) Zdá se, že mladší Draco už teď k Hermioně necítí nenávist, i když se jí snažil na konci kapitoly přesvědčit o něčem jiném. Je mi jí líto, že je z toho tak smutná A starší Draco, ten je prostě skvělej. Opravdu Jimmi jak ty to děláš, že vždy vybíráš tak úžasné povídky. Najednou je to ve škole i v práci veselejší. Samozřejmě, překlad je jako vždy úžasný, nemyslím si, že bych někdy mohla napsat něco jinýho, ale vždy mám takový neodbytný pocit, že ti to musím opět napsat:) Moc se těším na další kapitoly.    
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jimmi - 15.10. 2010
Máš správny pocit, pochvaly nikdy nie je dosť. A už sa opakujem,  som rada, že som si ďalšiu kapitolu neposlala do práce, lebo by som nevydržala a miesto práce ju chystala na zverejnenie. Takto až večer. Snáď sa dostanem k PC. Ďakujem moc.

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: SETINKA - 15.10. 2010
Proč mám pocit, že Herm trefila hřebíček na hlavičku??? Čisté srdce a né čistá krev je důležitější ... navíc, co asi Drako najde v deníku? Snad ne plán jak očarovat losování masek ... to by všechno poslala k ledu a ... žádná důvěra. Moc hezky se to čte a těším se na pokráčo.
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jimmi - 15.10. 2010
Páni, tak to by ma ani nenapadlo, že by to tam mohla napísať. Dobrý postreh. Ďakujem. A snáď sa zajtra dočkáš. :D

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Kaitlin - 15.10. 2010
K tomuhle se prostě nedá napsat komentář. Tahle povídka zatím vypadá naprosto báječně, už teď mi je jasný, že na ni budu vždycky napjatě čekat. Draco z budoucnosti je fantasticky, vůbec se Hermioně nedivím, že na něj tak reaguje...byla by divná, kdyby reagovala jinak. A druhý (nebo spíš první) Draco vypadá taky zajímavě. Fakt jsem zvědavá, jak to bude pokračovat dál. Myslím, že mám novou závislost (což vůbec není dobrá věc, protože když k tomu ještě přičtu několik dalších povídek a ani nevím kolik seriáků, tak bych fakt chtěla vědět, kdy se mám jako učit ).Takže děkuju za fantastický překlad. A samozřejmě za úžasný výběr povídky.
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Kaitlin - 15.10. 2010
oprava k první větě: K tomuhle se prostě nedá nenapsat komentář.
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Kaitlin - 15.10. 2010Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Kaitlin - 15.10. 2010
oprava k první větě: K tomuhle se prostě nedá nenapsat komentář.
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Kaitlin - 15.10. 2010Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Kaitlin - 15.10. 2010Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jimmi - 15.10. 2010
Páči, páči, páči? Aj tebe. Jupíííí. To som rada, pretože Rapidez mám pravdu, originál nič moc (nie z dejovej stránky, ale z angličtiny), ale nápad a priebeh úžasný. Ja už to prekladám s odstupom, takže si mnohé nepamätám. Z toho dôvodu som sa pýtala sama seba, ako je možné, že som si vybrala takéto niečo, keď nemám rada poviedky, kde do seba narazia a je tu láska... Už som ďalej a viem, že dostanú zabrať. Romantické, občas napínavé, srdcelámajúce ale krásne. So všetkými prímesami, ktoré očakávam od FF. Ďakujem moc za povzbudivý komentár.

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Rapidez - 15.10. 2010
:D Hele, ty se opovaž si ztěžovat na "Phoenix Rising"! Kromě toho, že jsem vážně dost zvědavá, jak "pojmenuješ" tuhle povídku (skok v čase mi přijde hrozně krkolomná kombinace), i její samotné kapitoly občas budou docela oříšek, chichi. Jinak se mi líbí ten banner - ostatně jako již tradičně ty od tebe. (No dobře, možná ta pravá číst mi chvíli trvala rozšifrovat, ale líbí se mi to.) Třetí kapitola a já jsem ještě pořád nedostala chuť ten "originál" dočíst. Ale z těch dosavadních mě tahle asi bavila nejvíc (to ty dialogy, no * provinilý kukuč * )...

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: anonym - 15.10. 2010
skvelé.

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: JSark - 15.10. 2010
Rozbieha sa to dobre. Alebo teda vlastne zle, záleží od uhla pohľadu. Ozaj, Draco asi nevie o Harryho knihe, inak by jej povedal, že? Preklad vydarený, len ma napadlo, tam kde Dumby hovorí o plese, že by každý mal prísť s partnerkou, nebolo by lepšie skôr spojenie "s partnerom"? Lebo takto to znie, ako keby hovoril len k chalanom.
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jimmi - 15.10. 2010
Opravené, dala som tam oboje :D Díky moc.

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: denice - 15.10. 2010
Hermiona prožívá lehce schizofrenní situace, a to je zatím ve fázi opatrné náklonnosti a fyzické přitažlivosti. Je to šíleně napínavé, netroufnu si hádat, jak to autorka vyřeší. Pokud se týče Slughornova rozhodnutí, nemohl v tom mít nějak prsty Draco z budoucnosti? Závěrečná konfrontace mě nadchla - Hermiona může být zmatená, rozzlobená a nešťastná, ale logika, pohotovost a výřečnost ji neopouštějí. Děkuji a moc se těším (na dnes večer ?).

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jacomo - 15.10. 2010
Jimmi, zlatíčko, jestli budeš překládat takovouhle rychlostí, tak ti nebudu v angličtině stačit. (Ne, že bych si stěžovala, chraň pánbů!) Naprosto tě chápu, tohle je opravdu úžasná povídka, nemít rozpracované své dva překlady, sama bych ji překládala od rána do večera. (Já vím, já vím, Roomies má přednost - makám na tom, zdržuje beta, neb tento týden měla generálku na maturity + tréninky na maturák atd. atd.) Ale zpátky k LiT: Úžasné. Skvělé. Jsem zaujatá, závislá, pohlcená. Nadšená. V práci mám blázinec, že mu už dlouho nebylo rovno - denně tu sedím 10-12 hodin - ale ranní čajíček s touhle povídkou si nemůžu nechat ujít. A jak dočtu jednu kapitolu, mám sto chutí číst další nebo se pustit do překládání. Většinou neodolám a pak tu musím sedět do večera. Prostě začarovaný kruh. PS: Malý jazykovědný dotaz - zaujal mě tvůj překlad ditto - detto. To je běžný slovenský výraz? Česky bych to překládala jako nápodobně, takže by mě zajímalo, jak se to řekne slovensky. PSč.2: Moje obrovské díky za překlad jsou samozřejmé, ale to neznamená, že budu zapomínat je napsat. Takže - DÍKY.
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jimmi - 15.10. 2010
U mňa je už u betty ôsma kapitola. Bola som viacmenej na striedačku doma, takže... Je to fakt ľahučká poviedka na preklad, takže to závisí len od rýchlosti mojich prstov...  a času. Milujem jazykovedné okienko. Mne sa ti totiž podarilo dostať na slovníky nášho jazykovedného ústavu, prehľadáva to synonymický, morfologický slovník, krátky slovník slovenského jazyka atď, všetko majú v elekronickej podobe. Určite som sa tam nedostala nelegálne, ale zložito, a cez ich hlavnú stránku už vôbec nie. Takže keď sa niekto na niečo takéto spýta, hľadám odpovede tam. Aby si si nemyslela, že som taká múdra. Po prvé - slovo nápodobne ma ani nenapadlo. Detto je bežné slovo. Dôkaz: Krátky slovník SJ 4 2003:  (ten je na webe bežne, zaradený medzi súčasné slovníky) detto prísl. práve tak, takisto, rovnako (aj), skr. dtto Slovník slovenského jazyka z 1959: (to už je zaradené ako ďalšie slovníky) detto prísl. práve tak, to isté; opakovanie predošlého textu, predošlej položky ap. (skrat. dtto) Skúsila som aj to nápodobne: v KSSJ4 : neexistuje V Slovníku SJ z r. 1959: nápodobne p. nápodobný nápodobný príd. nár. podobný: Onomu sa stával nápodobný. (Hviezd.); nápodobne prísl. podobne: Dobrú chuť. — Nápodobne. (Karv.) Takže predpokladám, že nápodobne je zastaralý výraz a skôr znamená, že je to podobné a nie rovnaké. Stačí tak?      
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jacomo - 15.10. 2010
Stačí, bohatě Vyčerpávací odpověď. Je zajímavé sledovat jemné rozdíly mezi slovenštinou a češtinou. I když možná je to jen rozdíl způsobený mým osobní pocitem z toho kterého slova. Výraz nápodobně jsem třeba zvyklá používat v hovorové řeči právě ve smyslu přesně tak, já taky.
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Rapidez - 15.10. 2010
Nápodobně pro mě též znamená "cítím to taky tak, mám to stejný pohled/názor..."*, ale i v čj jsem se několikrát setkala s termínem detto i v mluveném projevu. A při překladech jsem to viděla porůznu, podle kontextu od "trefa" a "nápodobně" k "detto". (Ale jinak souhlasím, Jacomo, slovenština je 'zajímavá' sledovat v kontrastu s mateřštinou... Já bych možná použila výraz zábavná.) (Zrovna tady překládám pasáž "Nenávidím tě! Ne-ná-vi-dím!" - "Nápodobně." tak jsem měla nutkání se podělit, sorry.)

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: marci - 15.10. 2010
No jo - opakuju se, ale tohle byla (opět) krásná kapitola. Díky za krásné ráno Kupodivu jsem nepřečetla mnoho povídek s obracečem času a tak teď bádám, jak se s tím autorka popasuje. Pokud se Hermionina mise zdaří a ona tak změní budoucnost, co bude s Dracem 2? Zmizí, protože v budoucnosti ho žádná umírající Hermiona 2 nepošle zpět? Nebo existuje spousta alternativních realit vedle sebe? Jsem neskutečně zvědavá a strašně se těším na pokračování. M
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jimmi - 15.10. 2010
S obracačom ani ja, lebo väčšinou sa vracajú so doby pobertov, a to moc nemusím... Tu to bolo v AFP III a Thymiáne. Ale bez obracaču. Ale v každom príbehu je to inak a neexistuje univerzálne pravidlo. Všeobecne (nielen vo FF) je obľúbená téza, že síce sa budúcnosť (resp. doba, ktorá medzi odchodom a návratom späť prešla) zmení, ale pôvodný tok času to neovplyvní, resp. znova nenastane. Vzniká slučka, ktorá sa musí nejako vyriešiť, inak by vznikol nekonečný cyklus. To znamená, musí sa zmeniť minulosť, inak by sa dotyčný vracal stále. Keď sa zmení, nemusí sa vrátiť a v okamihu odchodu všetko splynie v jeden nový čas (neviem to lepšie vysvetliť), len cestovateľ časom si pamätá pôvodnú minulosť, nikto iný. Veľmi často dokonca nemôžu na tom istom mieste existovať minulý aj budúci, rozplynuli by sa. Pri opätovnom dospení k bodu odchodu môže existovať už len jeden. Sú rôzne spôsoby ako ten druhý zmizne. Tu je to vyriešené fakt krásne.  
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: marci - 15.10. 2010
Poberty nemusím ani já   (plus Brumbála   ) Na to řešení se moc těším, namlsala jsi mě. Ale nekouknu se do originálu! Vydržím - Tvůj překlad mi za to stojí  (A to se opravdu nesnažím mazat medík) M

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: kometa - 15.10. 2010
Ale ale, Draco 1 se nám pěkně vybarvuje! :-D Kdyby si nepouštěla Hermiona pusu tak nešikovně na špacír... Ale to se spraví, Dracova slova očividně nebyla míněna tak, jak byla vyřčena... Moc se mi líbil jejich rozhovor na elixírech. Draco 2, kterej se baví při představě haloweenského bálu je teda pěkná mrška :-D Jen nevím, jak bych si na Hermionině místě poradila s tím, že ji přitahují obě Dracovy verze - Draco 2 by měl odolat, i když to musí pro něj být peklo. Strašně moc se těším na pokračování! Co, že se těším, nemůžu se dočkat! Díky tobě mi začíná den mile a zvesela - děkuju :-)
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jimmi - 15.10. 2010
Ako ste si ich krásne očíslovali. Autorka to neskôr vyrieši dvoma rôznymi menami, ale aj toto je milé. Tá Hermionina príťažlivosť k obom bude veľmi kľúčová. Chúďa, ešte si užije. Veľmi ma teší, že toto čítaš priebežne a komentuješ, viem, že nemáš veľa času a preto si to ešte viac vážim. Zajtra sa zatúlaj tiež, bude ďalšia, ak nenastane nejaký problém. :D

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Zuzana - 15.10. 2010
Ako sa podarilo dať ich na elixíroch dokopy? Možno v tom má prsty Malfoy 2? Alebo náhoda? Začiatok úžasný no a potom si Hermiona pustila trošku pusu na špacír, ale ono sa to časom zrovná. Draca 2-ku milujem a toho malého namyslenca vlastne milujem tiež. Už aby bol ples. Len či sa vydarí... Ďakujem, krásna poviedka už ich v tých naj mám toľko, ale táto tam bude mať tiež svoje miesto.
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jimmi - 15.10. 2010
Tiež som nad tým premýšľala, ale asi to bola skôr náhoda. Možno to bude neskôr, pretože D2 (:D) jej ešte bude musieť mnohé vysvetliť. Len už si nespomínam. Ale keďže autorka zmenila Slughornov klub na Halloweensky večierok pre všetkých (a do toho zasiahol Dumbledore), možno sa Slughorn hral na dohadzovačku. Alebo chcel Draca naštvať. V Náramku ho neznáša, tak sa možno preto mám tej dojem. Díky moc

Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: bbarka - 15.10. 2010
Dobre...definitívne mám novú závislosť... Hermiona nemá ľahkú úlohu, ale nie je možné, aby neuspela..."prvý Draco" už je nalomený Teda to vrážanie a milý rozhovor na elixíroch ...srdce mi zaplesalo  A "druhý Draco" je úplné "boží"   Potom sa to síce dohnojilo tým záverom, ale nevadí, ešte je tu ples...už sa strašne teším...som zvedavá, aké budú mať kostými... "Vôbec žiadna príťažlivosť. To bol ten problém? Preto dal Ron prednosť Lavender?" do šlaka... Ďakujem strašne moc za preklad!!!
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jimmi - 15.10. 2010
Ty máš závislosť? A čo mám hovoriť ja. Po voľne som konečne v práci a zistím, že šéf má dovolenku (minimálne nahlásenú, nikto tu ešte nie je) a napriek tomu, že mám roboty vyše hlavy, jediné, čo ma napadne je, že pokiaľ nenastane nejaký problém, dokončím ďalšiu kapitolu. A už sa nemôžem dočkať. Díky moc. PS: Nemám to plánovať ráno na ôsmu, aby si sa vyspala?
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: bbarka - 15.10. 2010
Čo??? Blázniš? Žiadna ôsma...takto je to perfektné  Aspoň som posledné asi 4 kapitoly mala prvý komentár, za čo ma mimochodom nikto nepochválil Tak prajem krásny deň v robote...náležite uži si neprítomnosť šéfa
Re: Kapitola 3: Nesplniteľná misia Od: Jimmi - 15.10. 2010
Tak ťa chválim dodatočne. Ale ja som si to všimla, preto som vedela, že tu čakáš do polnoci. Asi aj dnes budeš, čo? To ťa nesmiem sklamať, ale dám najprv vedieť, nech nečakáš zbytočne :D Dorazila som nahrubo ďalšiu, ale už musím makať, nech to trochu vyzerá, že robím. :D

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Jimmi )19.11. 2010Pdf na stiahnutie
velvet86: ( Jimmi )15.11. 2010Kapitola 32: Stratení a nájdení
velvet86: ( Jimmi )15.11. 2010Kapitola 31: Sedem viteálov - časť druhá
velvet86: ( Jimmi )12.11. 2010Kapitola 30: Sedem viteálov - časť prvá
velvet86: ( Jimmi )11.11. 2010Kapitola 29: Šou začína
velvet86: ( Jimmi )09.11. 2010Kapitola 28: Odpočítavanie
velvet86: ( Jimmi )08.11. 2010Kapitola 27: Bezvýhradne
velvet86: ( Jimmi )07.11. 2010Kapitola 26: Keď vôbec nič nevravíš
velvet86: ( Jimmi )06.11. 2010Kapitola 25: Opätovné stretnutie
velvet86: ( Jimmi )05.11. 2010Kapitola 24: Zrada
velvet86: ( Jimmi )04.11. 2010Kapitola 23: Rozplývajúci sa sneh
velvet86: ( Jimmi )03.11. 2010Kapitola 22: Zasnúbenie
velvet86: ( Jimmi )02.11. 2010Kapitola 21: Brloh
velvet86: ( Jimmi )01.11. 2010Kapitola 20: Viera
velvet86: ( Jimmi )31.10. 2010Kapitola 19: Malfoy Manor
velvet86: ( Jimmi )30.10. 2010Kapitola 18: Vianoce
velvet86: ( Jimmi )29.10. 2010Kapitola 17: Priznanie
velvet86: ( Jimmi )28.10. 2010Kapitola 16: Blízkosť
velvet86: ( Jimmi )27.10. 2010Kapitola 15: Konfrontácia
velvet86: ( Jimmi )26.10. 2010Kapitola 14: Prezradenie
velvet86: ( Jimmi )25.10. 2010Kapitola 13: Obeť
velvet86: ( Jimmi )24.10. 2010Kapitola 12: Čo keď
velvet86: ( Jimmi )23.10. 2010Kapitola 11: Priatelia a milenci
velvet86: ( Jimmi )22.10. 2010Kapitola 10: Oddanosť
velvet86: ( Jimmi )21.10. 2010Kapitola 9: Zbohom
velvet86: ( Jimmi )20.10. 2010Kapitola 8: Neúplnosť
velvet86: ( Jimmi )19.10. 2010Kapitola 7: Príťažlivosť
velvet86: ( Jimmi )18.10. 2010Kapitola 6: Halloween
velvet86: ( Jimmi )17.10. 2010Kapitola 5: Starosti srdca
velvet86: ( Jimmi )16.10. 2010kapitola 4: Spoznávania
velvet86: ( Jimmi )15.10. 2010Kapitola 3: Nesplniteľná misia
velvet86: ( Jimmi )14.10. 2010Kapitola 2: Cudzinci
velvet86: ( Jimmi )13.10. 2010Kapitola 1: Život a smrť
velvet86: ( Jimmi )12.10. 2010Úvod k poviedke