Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rok ruže {CHD II]

Október

Rok ruže {CHD II]
Vložené: Jimmi - 19.09. 2010 Téma: Rok ruže {CHD II]
Jimmi nám napísal:

ROK RUŽE

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/3696239/10/The_Year_of_the_Rose

Autor: Philyra912

Preklad: Jimmi 

Beta-read: žiaden

VAROVANIE: TEMNÁ POVIEDKA

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánovi Medkovi, ktorý túto ságu preložil do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.    

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Október

 

Štvrtého Hermiona zaspala na gauči pred kozubom, kniha v jej lone, hlava podložená kostnatou rukou. Prebudila sa o niekoľko hodín neskôr, prekvapená zistením, že oheň stále silne horí. Jej kniha bola očividne preč, a ona bola nielen pohodlne natiahnutá na gauči, ale tiež zakrytá hebkou, teplou dekou. Pocítila tlak na jednom z jej členkov, a nadvihla hlavu len dosť na to, aby našla Draca sedieť na druhom konci gauča. Mračil sa na román, ktorý ona čítala, obočie zvraštené sústredením.  Zaujímalo ju, či v ňom tiež našiel mágiu, a či si uvedomil, že má ľavú ruku položenú na jej členku, palcom nevedomky hľadí klenbu jej chodidla. Znova si oprela hlavu, skôr než si všimol, že je hore a nechala sa znova uniesť do teplého náručia spánku.

Jedenásteho, rok po dni, kedy zavraždili Molly Weasleyovú v londýnskych uliciach, našli Arthura mŕtveho v jeho izbe. Oficiálny záver bol, že sa vzdalo jeho srdce, ale Hermiona si súkromne myslela, že to bolo naopak, že sa Arthur jednoducho vzdal sám.

Osemnásteho venovala Hermiona Dracovi Malfoyovi svoje panenstvo. V tú noc bola búrka a jej spomienka bude vždy o žiarivých, zmyselných zábleskoch v temnote: príliš ostrá priehlbina jeho kľúčnej kosti, keď sa nad ňou týčil, ten nápadný kontrast jeho bledej pokožky a jej tmavých vlasoch v modrom svetle, tieň jeho prehnutého chrbta a sklonená hlava, ktorá krátko zažiarila ako duch na bielej stene. Búrka sa stále približovala, až kým mraky neboli rovno nad nimi a blesky nebičovali stromy pred Hermioniným oknom. Hrom zahrmel tak hlasno, že to znelo, ako keby svet skončil a izba sa rozžiarila ako nejaká apokalypsa v zlom muklovskom filme, ale Hermiona si neuvedomovala nič iné okrem Dracových nekonečných očí, keď padala cez okraj sveta.

Dvadsiateho prvého našla Hermiona Rona s Dracom stáť na zadnej verande. Spolunažívali v dome v podivnom druhu predpeklia, nikdy zjavne nepriateľskí, ale vždy obozretní, vždy napätí a vždy neochotní tráviť čas spoločne. Nebola si istá, či Draco požiadal Rona alebo Ron ho ponúkol, ale Draco sa zjavne prekašľával svojou prvou cigaretou. Obdivuhodne bojoval, aby kašeľ potlačil, kým Ron úctivo predstieral, že si jeho boj nevšimol. Nerozprávali sa, ale opierali sa o ošarpané drevené zábradlie v skoro priateľskom štýle. Hermiona bola rozpoltená medzi nesúhlasom s Dracovým výberom nebezpečného, nezdravého zlozvyku a zúfalou túžbou, aby obaja dosiahli akýsi druh zmieru. Nakoniec sa rozhodla, že ďalší fajčiar v dome je malou cenou za koniec vojny dokonca tak malej ako táto a odkráčala preč.

Dvadsiateho deviateho sa Hermiona v kuchyni otočila a našla akúsi mačku sedieť na pulte, ako keby tam patrila. Po vykonaní každého magického testu, na ktorý si dokázala spomenúť, aby sa uistila, že to je, v skutočnosti, mačka a nie nejaký špión či zbraň alebo nejaká iná taká vec, Hermiona si to zviera dlhý čas prezerala. Opätovala jej pohľad zlatými očami, ktoré boli skrátka príliš veľké na jej inteligentnú tvár. "Moju poslednú mačku zabili zlí čarodejníci," na rovinu to zviera informovala. Mačka naklonila hlavu nabok, ako keby vravela: "A? Tým mieriš kam?" Hermiona pokrčila plecami. "Len som sa chcela uistiť, že vieš, do čoho ideš." Mačka si olizla jednu labu a začala si čistiť svoju elegantnú tvár, čo Hermiona prijala súčasne za súhlas s jej nemým návrhom a odmietnutie jej spoločnosti. Hermiona pomenovala svoju novú spoločníčku Athena, a hoci sa s ňou všetci v dome pokúšali spriateliť, tá mačka sa neuráčila venovať pozornosť nikomu inému okrem Draca, ktorému súčasne šli mačky na nervy a všeobecne mal odpor k predstave domácich miláčikov založený na princípe dôstojnosti a hygieny, a ktorý strávil väčšinu večerov snahou robiť prieskum či čítať s mierne vydeseným výrazom na tvári, kým mu v lone šťastne priadla Athena.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 13.07. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 20.11. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Október Od: MajaB - 11.02. 2014
Draco s kočkou mi připadá prostě správně, nevím jak to, ale připadá mi to přirozené... A děkuji za krásnou povídku a její překlad!

Re: Október Od: Caph - 21.09. 2010
Musím říct, že Arthurova sebevražda byla možná společně s Ginninou smrtí asi nejkrutější věc, která se tu zatím objevila. Nikdy nechci prožít válku. 

Re: Október Od: doda357 - 20.09. 2010
Gaučová scéna krásna, búrková tiež . Viem si predstaviť Draca s vydeseným výrazom a mačkou v lone .  Ľutujem ešte živých Weasleyovcov. Ďakujem

Re: Október Od: cyrus - 19.09. 2010
Wooow, tak to bola aka kapitola teraz? najprv Arthur, potom strata panenstva a mackou to Draco zabil :)

Re: Október Od: Leann - 19.09. 2010
No, ten ich vzťah sa poriadne pohol vpred! 

Re: Október Od: anonym - 19.09. 2010
Athena si vybrala dobrého pána.

Re: Október Od: Zuzana - 19.09. 2010
A znova krásna kapitola a Draco s Hermionou... skoro som z nich mala zástavu srdca znova excelentné. Mačka sa mi páči a ja mám mačky rada. Konečne som sa aj trošku zasmiala na tom ako si vybrala Draca ignorujúc jeho odpor

Re: Október Od: teriisek - 19.09. 2010
Děkuju moc za překlad... umí to vyvolat úsměv, i když velmi velmi smutný...

Re: Október Od: Monie - 19.09. 2010
Nemám slov... omlouvám se, že jsem nezanechala koment za každou kapitolkou, ale to prostě nešlo.  Musela jsem číst dál a dál. Z té povídky jde tak cítit ta atmosféra a vyloženě čtenáře pohlcuje. Draco i Hermiona jsou tam takoví skuteční. Nádhera, děkuji za překlad!
Re: Október Od: Jimmi - 19.09. 2010
Aj ja ďakujem. Zdalo sa mi vhodnejšie dať to naraz, má to väčší dojem a tie kapitoly sú fakt krátke. A možno ma to vyprovokuje k prekladu záverečnej časti.

Re: Október Od: denice - 19.09. 2010
Mám raději dlouhé kapitoly, ale tato povídka je opravdu mistrná ukázka zkratky - několik řádků a posun ve vztahu Draca a Rona je naprosto jasný. A Athena je dar z nebes - tu scénu s Dracem by měl někdo namalovat. 

Re: Október Od: Kirsten - 19.09. 2010
taká trošku príjemnejšia kapitolka(až na Arthurovu smrť).....ale už nám aj vzťah Draca a Hermiony pokročil ......a normálne si dokážem predstaviť ten Dracov " mieren vydesený" výraz pri Athene

Re: Október Od: JSark - 19.09. 2010
Konečne niečo veselé, mačka to tam oživila. Ale Draca chápem, ani ja nemám rada mačky a keby na mne jedna sedela, asi vyletím po strop. Teraz len dúfam, že ani jedného z nich nezabijú, keď už sa dali dokopy.
Re: Október Od: JSark - 19.09. 2010
Ešte som zabudla: - hľadí klenbu jej chodidla - nie som si istá, ale nie je to hladí? Hľadí je pozerá, nie?

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010December
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010November
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Október
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010September
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010August
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Júl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Jún
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Máj
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Apríl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Marec
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Február
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Január
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )19.09. 2010Úvod k poviedke