Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rok ruže {CHD II]

September

Rok ruže {CHD II]
Vložené: Jimmi - 19.09. 2010 Téma: Rok ruže {CHD II]
Jimmi nám napísal:

ROK RUŽE

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/3696239/9/The_Year_of_the_Rose

Autor: Philyra912

Preklad: Jimmi 

Beta-read: žiaden

VAROVANIE: TEMNÁ POVIEDKA

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánovi Medkovi, ktorý túto ságu preložil do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.    

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

September

Siedmeho ležala Hermiona v posteli s chrípkou a strávila väčšinu dňa v horúčkovitom spánku. Keď sa tú noc horúčka zlomila, uvedomila si bodnutie smútku, že zmeškala svoje každodenné stretnutie s Dracom, ktoré bolo občas to jediné, čo ju držalo pri zdravom rozume. Potom otočila hlavu a zbadala na nočnom stolíku krvavočervenú ružu a usmiala sa.

Dvanásteho, počas menšej bitky medzi Rádom a smrťožrútskou bunkou, sa Rodolphus Lestrange pokúsil zaškrtiť Hermionu holými rukami potom, čo sa mu zlomil prútik. Výpadu sa ledva uhla, ale jeho prsty zachytili retiazku, ktorú nosila okolo krku a ona vykríkla bolesťou, keď jej ju strhol z krku. Lestrange zízal na žiarivý prívesok vo svojej ruke, ruža z rubínov a smaragdov iskrila vo svetle kliatob, ktoré lietali všade navôkol a Hermiona s hrôzou sledovala, keď spoznanie, potom pochopenie sa rozvidnelo na jeho tvári, nasledované radostne krutým úsmevom. Skôr než mohla prísť na to, čo urobiť, Ron vystrelil na Lestrangeho smrtiacu kliatbu a on padol k jej nohám s tým neľudským úsmevom na svojej tvári. Vytrhla tú drahocennú ružu z jeho mŕtvych rúk a potom padla na kolená, žalúdok zvierajúci sa v bolesti, pretože sa jej tak strašne uľavilo, keď ho videla zomrieť.

Osemnásteho nebol Draco už týždeň na Grimmauldovom námestí a Hermiona sa pokúšala nesprávať sa znepokojenejšie než sa správal ktokoľvek iný. Tiež sa pokúsila zakryť fakt, že každý deň poobede sedávala samotná v kuchyni a robila maximum pre to, aby to, že jej chýbal, tak nebolelo.

Dvadsiateho prvého bola Hermiona s tímom členov Rádu, ktorí našli smrťožrútske väzenie v podzemí zašlého čarodejníckeho sídla, predčasne si mysliac, že je opustené. Zo šiestich jedincov, ktorých našli v okovách špinavých žalárov, boli traja mŕtvi, dvaja boli rodičia muklorodenej čarodejnice, ktorá plakala tri dni, keď sa dopočula, že budú v poriadku, a posledný bol Draco Malfoy. Na krátky okamih, na nekonečné sekundy, si Hermiona myslela, že je tiež mŕtvy a cítila, ako sa jej vnútornosti zármutkom vyparili. Potom zbadala jeho hruď zdvihnúť sa so zachripeným nádychom a uvedomila si, že krváca, je skoro vyhladovaný na smrť, na smrť šedý, ale nažive. Vo svojom delíriu jediné, čo povedal, bolo: "Vedia, vedia." Po niekoľkých hodinách pod opaterou mladého liečiteľa, ktorý sa nedávno pripojil k Rádu, sa stal zrozumiteľný dosť na to, aby im povedal skôr než odpadol, že jeho maskovanie bolo prezradené. Hermiona tú noc spala schúlená v kresle pri jeho posteli, aby sa nemusel prebudiť sám. Na druhý deň ho neúmyselne prebudila sama, keď vykríkla nad odrazom seba samej v zrkadle na druhej strane izby. Počas noci prameň vlasov, ktorý jej stále padal do očí, úplne obelel, ako sneh, ako smrť.

Dvadsiateho tretieho bol Draco konečne zrozumiteľný dosť na to, aby priznal, že Voldemort, hoci kombináciou mučenia a Veritaséra, dostal z neho to, že Hermiona bola tajným strážcom Grimmauldovho námestia číslo 12. Oznámil to apatickým hlasom a s prázdnou tvárou, ktorú mal stále obrátenú k stene. Počas diskusie, ktorá nasledovala, nikto nevytkol Dracovi jeho úlohu v odkrytí Hermiony, ale vedela, že keď ona mohla v hlasoch všetkých počuť ten hnev a sklamanie, tak mohol aj on. Bolo rozhodnuté všeobecnou zhodou, že už nebolo ďalej bezpečné, aby Hermiona opúšťala dom pre čokoľvek od misií Rádu až po nákupy potravín. Prijala novinky toho, čo sa dalo v zásade preložiť ako jej uväznenie v tom zašlom starom dome, s tým, čo považovala za obdivuhodnú dôstojnosť a rovnováhu. Tiež čakala, kým všetci odídu, než chytila Draca za ruku a cítila, že zovrela jej tak silno, až to bolelo. Otvoril ústa, ale pomyslela si, že počuť ho ospravedlniť sa by jej zlomilo srdce, tak sa rýchlo predklonila, aby ho pobozkala len o trochu silnejšie a zašepkala: "Myslela som, že si v tom podzemí mŕtvy." Cítila, ako jej slza skĺzla z líca na jeho a bozkom ju utrela. "Nemohla som dýchať. Prosím, už znova nezomri." Zatvoril oči, prehltol a stisol jej ruku silnejšie.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 13.07. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 20.11. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: September Od: Caph - 21.09. 2010
ach... nedýchám...

Re: September Od: doda357 - 20.09. 2010
Neviem sa rozhodnúť, či mám byť nahnevaná, že som si túto kapitolku neprečítala včera večer alebo mám byť rada . Takže nedobrovolné väzenie ? Ďakujem
Re: September Od: Jimmi - 20.09. 2010
Niet za čo. A nehnevaj sa, máš dnes krajší deň.
Re: September Od: doda357 - 20.09. 2010
Krajší deň mám vždy, keď mám čas a zavítam sem a čakajú ma tu vaše úžasné poviedky.

Re: September Od: cyrus - 19.09. 2010
Oooo krasne, krasne... mozno by mi aj slzicka vypadla... jaaaj...

Re: September Od: anonym - 19.09. 2010
v tejto časti bolo dosť cítiť zúfalstvo.

Re: September Od: Zuzana - 19.09. 2010
Och, nie Draco nemôže umrieť. To bolo strašné. Sedela pri jeho posteli aby sa neprebudil sám... a keby sa jej ospravedlnil, zlomilo by jej to srdce....  Och ja na toto nemám slov. Jimmi Ty si naozaj génius, kým som sa sem dočítala, pribudli ďalšie dva mesiace. ja Ťa zbožňujem, Obrovské ďakujem znova musím skonštatovať, že si úplne perfektná.

Re: September Od: teriisek - 19.09. 2010
Ježiš... už jsem se bála, že je vážně mrtvý:( Uff... Díky moc za překlad, je nádherný!

Re: September Od: denice - 19.09. 2010
Voldemortovi trvalo dlouho, než Draca odhalil. Ve vší té bídě je dobré aspoň to, že Draco žije a mohou si být vzájemně oporou.

Re: September Od: petty002 - 19.09. 2010
absolutní nádhera, už se těším na další měsíce

Re: September Od: marci - 19.09. 2010
Ach...čekala jsem už dlouho, že Draca odhalí. Je s podivem, že vůbec přežil a po kombinaci veritaséra a mučení mu těžko může někdo, kdo to nezažil, zazlívat, že Hermionu prozradil. Uf - asi jsem se do toho moc vžila... Díky za skvělý překlad!
Re: September Od: Jimmi - 19.09. 2010
Aj ja ďakujem. Prežil len tak, ale myslím, že vo FF je celkom bežné minimálne týždeň u Voldyho prežiť aj pri jeho mučení. Díky moc.

Re: September Od: Kirsten - 19.09. 2010
uuha...úplne super kapitolka a vlastne celý príbeh......takže Draco bol odhalený a Hermiona má teraz v podstate "domáce vezenie"......som zvedavá, čo bude ďalej..teším na ďalšiu časť.....a ešte tiež dúfam, že čoskoro sa zistí, čo vlastne ten prívesok ruže znamená...čo o ňom vedel Lestrange?   
Re: September Od: Jimmi - 19.09. 2010
On ho spoznal, že patril Narcisse, takže mu došlo spojenie medzi Malfoyom a Rádom.

Re: September Od: JSark - 19.09. 2010
Uf, to bolo o chlp. Slzím.

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010December
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010November
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Október
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010September
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010August
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Júl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Jún
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Máj
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Apríl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Marec
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Február
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Január
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )19.09. 2010Úvod k poviedke