Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rok ruže {CHD II]

Jún

Rok ruže {CHD II]
Vložené: Jimmi - 19.09. 2010 Téma: Rok ruže {CHD II]
Jimmi nám napísal:

ROK RUŽE

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/3696239/6/The_Year_of_the_Rose

Autor: Philyra912

Preklad: Jimmi 

Beta-read: žiaden

VAROVANIE: TEMNÁ POVIEDKA

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánovi Medkovi, ktorý túto ságu preložil do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.    

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Jún

Piateho júna zobrala všetky peniaze, čo mala a šla do muklovského Londýna pohľadať rifle, čo by jej skutočne sedeli. Ale keď zabočila na rohu, zbadala v okne výkladu krátke čierne šaty. Rýchlo stratila hlavu a použila všetky bankovky, ktoré mala, aby ich kúpila. Vzala ich domov a všimla si, že po strávení celého svojho dospievania nariekaním nad príliš širokými bokmi a tými piatimi librami okolo pása navyše, bolo treba len rok vojny a zármutku, aby dosiahla vytúžený vyziabnutý výzor drogovo závislých, ktorý tak hanebne obdivovala na muklovských modelkách. Keď si uvedomila, že si nemá v dohľadnej budúcnosti čo obliecť, nosila svoje čierne šaty celý deň po dome a uvažovala, či predsa len možno trošku nezošalela.

Deviateho to boli dva mesiace odvtedy, čo niekto z nich počul či videl Rona a Harryho. Po obede, keď bol dom opustený, Hermiona ticho vošla do spálne, ktorú obývali jej chýbajúci priatelia. Upratala vrstvu prachu z ďalšieho mesiaca, odstránila pavučiny, ktoré sa v rohoch vytvorili a vyhnala malé hniezdo čiernonožiek, ktoré sa usídlili v záclonách. Keď bola izba uprataná, Hermiona zapálila jednu z cigariet, čo tam Ron nechal na nočnom stolíku a nechala ju dohorieť v popolníku, usadila sa na Harryho posteli a túžila po nich.

Šestnásteho, krátka zákerná bitka medzi Rádom a malou časťou smrťožrútov skončila tým, že Hermiona zabila Waldena MacNaira, aby mu zabránila zabiť Lupina. Neskôr jej všetci na Grimmauldovom námestí ponúkli okázalé blahoželania, pripomínajúc jej statočnosť, jej zručnosť, úspešnosť v boji. Bola pokojná, až kým ju Draco, ktorý prišiel na ústredie, nevtiahol do tmavej chodby pred obývačkou, nepritiahol jej hlavu ku svojim pleciam a nezašepkal: "Je mi to ľúto, Grangerová." Len vtedy začala plakať, a trúchliť na tou jej malou, nepoškvrnenou časťou, ktorá zomrela, keď vzala život, nad tou poslednou obeťou vojne.

Dvadsiateho tretieho si Hermiona uvedomila, že by práve teraz robila Mloky, keby sa vrátila do školy a keby tá nepodľahla Voldemortovi. Rýchlo zastavila tento smer svojich myšlienok, pretože hra na "keby" bola nebezpečnou hrou, keď ste ju hrali sami uprostred noci so spomienkami na tých, čo ste stratili.

Dvadsiateho ôsmeho Hermiona, v záchvate domáckosti, sa pustila do upratovania domu a dávania do poriadku veľkého množstva prázdnych spálni na hornom, obvykle nepoužívanom poschodí Grimmauldovho námestia číslo 12. Na piatom poschodí objavila izbu, o ktorej predpokladala, že je to bývalá izba Siriusovho brata: sparťanská, ponurá a zrejme nedotknutá od predčasnej smrti jej majiteľa. Pri upratovaní objavila muklovský gramofón a niekoľko obohraných platní ukrytých v dvojitom dne jeho skrine, tak ako to robieva väčšina tínedžerov, aby ukryla hriešne časopisy alebo cigarety. Prešla prstami po zaprášenom, očividne cenenom majetku dávno mŕtveho chlapca a uvažovala, či nad jeho smrťou niekto skutočne trúchlil, pretože zomrel pre obe strany ako zradca. Jej prirodzene zvedavá povaha ju premohla a ona vytiahla najvrchnejší album a nastavila naň ihlu. Dlhý čas tam sedela na zaprášenej podlahe v spálni Regulusa Blacka so vznášajúcimi sa tónmi Pucciniovej La Boheme všade navôkol a premýšľala nad tým, ako veľa foriem mágie existuje na svete.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 13.07. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 20.11. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Jún Od: myska111 - 18.06. 2011
Nevím, jak tuto povídku okomentovat, protože zatím ji hltám jedním dechem a semtam mi ukápne slza.

Re: Jún Od: anonym - 19.09. 2010
tie vety o vyziabnutom výzore modeliek boli pekne ironické

Re: Jún Od: Zuzana - 19.09. 2010
Jedine Dracovi došlo, čo sa stalo, keď Hermiona zabila človeka. Možno preto, že ostatní ho nevnímali ako ľudskú bytosť A Regulus? Naňho mám slabosť, je mi ho strašne ľúto, nečakala som, že mi autorka pripomenie jeho osamelú smrť, fňuk toto je už veľa, za Severusom som neplakala ale Regulus, to je mi strašne smutno.
Re: Jún Od: Jimmi - 19.09. 2010
To vážne? Regulus? Tak to sa ti Fénix bude páčiť, hrá tam dôležitú úlohu. Díky moc.
Re: Jún Od: Zuzana - 19.09. 2010
Tak to sa teším o Regulusovi je toho strašne málo. A popritom jeho osobnosť je celkom zaujímavá.

Re: Jún Od: teriisek - 19.09. 2010
Opět nádherná scéna s Dracem:) Díky za překlad!

Re: Jún Od: JSark - 19.09. 2010
Som zvedavá, čo robia tí dvaja kujóni, že sa ani neozvali. Na druhej strane, keby ich Voldy zaavadil, asi by sa pochválil. Dík, idem na ďalšie.

Re: Jún Od: denice - 19.09. 2010
Mám tak krásně smutnou náladu, tato povídka je neuvěřitelně ... chybí mi slova.

Re: Jún Od: beruska1 - 19.09. 2010
Divím se, že Mia zabila, ale asi nepoužila neodpustitelnou, i když pro Remuse člověk nikdy neví... Dráček je ohromný. Regulus poslouchal Pucciniho? To je překvapení. Tu zase dvě mezery **: Dvadsiateho ôsmeho Hermiona, v záchvate domáckosti, sa pustila do upratovania domu**a dávania do poriadku veľkého množstva prázdnych spálni na hornom, obvykle nepoužívanom poschodí Grimmauldovho námestia číslo 12.   děkuji za překlad

Re: Jún Od: marci - 19.09. 2010
OK - zhltla jsem všech šest kapitolek Roku růže a jsem tak akorát zralá jít si pustit tu Bohému. Moná to i udělám - stejně při jejím závěru vždycky brečím.... Nádherná povídka. Všechna čest Rowlingové za stvoření světa HP, ale kam se ve vykreslení války hrabe za autorkou tohoto díla. Nádherný překlad a krásný obrázek v úvodu. (obojí "jako vždy") Díky moc.

Re: Jún Od: cyrus - 19.09. 2010
Kedy bude dalsia kapitola? vydrzim cakat, alebo mam ist na original? jaaaj

Re: Jún Od: gama - 19.09. 2010
Nevím, čím to je, ale tahle povídka na mě působí jako žádná jiná, kterou jsem doposud četla. Má takové kouzlo, že to ani nedokážu charakterizovat......Díky.

Re: Jún Od: doda357 - 19.09. 2010
Draco aký pozorný, keď objal Hermionu a povedal jej, že mu je to ľúto. To bolo asi najkrajšie z celej kapitoly. Aj keď každá kapitola od teba je krásna, takže sa nie je čo čudovať. Ďakujem Len vtedy začala plakať, a trúchliť na(d) tou jej malou, nepoškvrnenou časťou, ktorá zomrela, keď vzala život, nad tou poslednou obeťou vojne.

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010December
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010November
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Október
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010September
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010August
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Júl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Jún
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Máj
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Apríl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Marec
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Február
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Január
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )19.09. 2010Úvod k poviedke