Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rok ruže {CHD II]

Máj

Rok ruže {CHD II]
Vložené: Jimmi - 19.09. 2010 Téma: Rok ruže {CHD II]
Jimmi nám napísal:

ROK RUŽE

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/3696239/5/The_Year_of_the_Rose

Autor: Philyra912

Preklad: Jimmi 

Beta-read: žiaden

VAROVANIE: TEMNÁ POVIEDKA

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánovi Medkovi, ktorý túto ságu preložil do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.    

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Máj

Tretieho mája prišiel neohlásene na Grimmauldovo námestie Malfoy. Prearazil dverami s hlasným buchnutím, vďaka ktorému sa pani Blacková rozkričala. Tie škriekajúce urážky spôsobili, že sa všetci obyvatelia v dome hnali nadol po úzkych chodbách a schodiskách, a Hermiona, ktorá osamote umývala riady, vypálila z kuchyne. A tak bola samotná svedkom tej divokej paniky, skoro neľudskej hrôzy, ktorá vrásnila každú plochu či tieň jeho vychudnutej tváre... a ktorá sa rozpustila do tej najnádhernejšej a najväčšej úľavy, ktorú kedy videla, keď sa jeho pohľad konečne sústredil na ňu. Skôr než sa prvý človek dovliekol poslednými schodmi, jeho oči boli rovnako bezvýrazné ako socha. Keď portrét umlčali a Rád sa zhromaždil v obývačke, Malfoy vážne oznámil, že smrťožrúti sú zodpovední za malý masaker, ani nie dve míle odtiaľto, v ktorom zabili deväť muklov a mladú muklorodenú čarodejnicu a že Rád si musí švihnúť, ak chce tú situáciu zvládnuť. Po zvyšok noci sa nestretol s Hermioninými očami.

Štvrtého sa Hermiona zobudila o 1:30 na šialené búchanie na dvere jej spálne. Keď ich otvorila, Malfoy ju schmatol za nadlaktia tak silno, že to bolelo, strhol si ju k sebe a schoval tvár v jej vlasoch, kým sa neovládateľne triasol. "Myslel som si, že si to ty," šepkal drsným hlasom. "Myslel som si, že si to ty." O sekundu neskôr bol preč a keby nebolo tých slabých, ale tmavnúcich odtlačkov jeho prstov, možno by uverila, že to bol mimoriadne surrealistický, ale nijako zvlášť zlý sen.

Pätnásteho Hermiona narazila na Harryho džínsy, keď prala. Dohadovala sa sama so sebou skôr, než konečne našla odvahu ísť do izby, ktorú Harry s Ronom obývali predtým, než odišli. Izba bola zatuchnutá, zaprášená a rozhádzaná od bežného života a dosť náhleho odchodu jej dvoch menej poriadkumilovných dospievajúcich chlapcov. Po tom, čo odčarovala preč prach a neporiadok, Hermiona starostlivo položila poskladané nohavice na Harryho posteľ. Práve chcela odísť, keď si všimla, že okrem ich metiel, neviditeľného plášťa a niekoľkých základných nevyhnutností, chýbala v tejto miestnosti len jedna jediná vec: malá, zarámovaná čarodejnícka fotografia Harryho, Rona a Hermiony, ktorá bola urobená približne v ich treťom ročníku. Po prvý raz odkedy odišli, si Hermiona dala pauzu od toho byť súčasne kvôli nim vydesená a súčasne ich nenávidieť a dovolila si usmiať sa, kým si na nich spomínala.

Dvadsiateho druhého si Hermiona ostrihala vlasy. Vedela, že s vychudnutou tvárou, kostnatou postavou, veľkým oblečením a čerstvo ostrihanou pokrývkou z kučier, ktoré jej ledva zakrývali uši, vyzerá viac než predpubertálne dieťa ulice než mladé devätnásťročné dievča, ale neľutovala to. Musela niečo zmeniť, čokoľvek, čo mohla kontrolovať, skôr než ju pocit bezmocnosti pripraví o rozum.

Dvadsiateho deviateho Rád zaútočil na dom, kde pred pár týždňami Malfoy povedal, že býva s niekoľkými smrťožrútmi. Obyvatelia domu zjavne úspešne, i keď narýchlo utiekli, ale našli malý úkryt vzácnych príručiek kúziel a niekoľko zvitkov pergamenov s pripravovaným plánom otráviť muklovskú základnú školu v Londýne. Misia sa považovala za úspešnú. Tú noc bola Hermiona sama doma a zabíjala čas tým, že zbežne tie príručky prezerala, keď našla malý kúsok pergamenu zastrčený vo vnútri knihy Šialená mágia: Sprievodca psychologickými kúzlami, prekliatiami a kliatbami. Na papieri bol komplikovaný náčrtok ruže a keď ho držala v ruke, už sa viacej necítila sama.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 13.07. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 20.11. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Máj Od: Zuzana - 19.09. 2010
Takže všetci sú zatiaľ nažive, bojím sa čo bude ďalej. Náčrtok ruže :) to bolo krásne. Aj ten panický Dracov vpád, keď si myslel, že prišiel o Hermiou. Zvláštne, že táto dvojica v tejto poviedke toho spolu prežíva fyzicky strašne málo, ale aj tak to prežívam strašne silno. Krásny nádherný preklad, ďakujem.

Re: Máj Od: teriisek - 19.09. 2010
Ta scéna s Malfoyem byla dokonalá! Nádhera, děkuju moc za překlad!

Re: Máj Od: denice - 19.09. 2010
Květen byl opravdu mírný, ale bojím se, co bude dál. Jen se ujišťuji - temná povídka nutně neznamená tragický konec, že ne?

Re: Máj Od: beruska1 - 19.09. 2010
nemal by portrét Blakové držet klapačku, když vešel její potomek? Dojemná scéna Draca a Mii. On o ní měl strach. Děkuji za překlad  

Re: Máj Od: ajka - 19.09. 2010
Tak tohle dílko mě fakt děsí. Mám teď dost stresové a ne moc pozitivní období a tak bych spíš měla číst pozitvní povídky, ale nějak se od ní nemůžu odtrhnout. Moc děkuju za překlad.

Re: Máj Od: cyrus - 19.09. 2010
Jeeej tak tato kapitola sa mi pacila, nie som chora vsak?

Re: Máj Od: doda357 - 19.09. 2010
Keď tam bolo, že si Hermiona ostrihala vlasy, tak sa mi hneď v mysli vybavil jej terajší obrázok s krátkymi vlasmi, ale v tejto kapitole asi nevyzerá tak dobre, ako na tej fotke, že?   To s Dracom vo dverách Hermioninej izby bolo veľmi dojímajúce. Krásne, ďakujem Prearazil dverami s hlasným buchnutím, vďaka ktorému sa pani Blacková rozkričala.

Re: Máj Od: anonym - 19.09. 2010
ten náčrtok ruže nemá niečo spoločné s Hermioniným príveskom?

Re: Máj Od: JSark - 19.09. 2010
Hm, zatiaľ nikto nezomrel, to je úspech. Tipujem, že ďalšia kapitola si to vynahradí. D.

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010December
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010November
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Október
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010September
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010August
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Júl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Jún
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Máj
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Apríl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Marec
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Február
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Január
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )19.09. 2010Úvod k poviedke