Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rok ruže {CHD II]

Marec

Rok ruže {CHD II]
Vložené: Jimmi - 19.09. 2010 Téma: Rok ruže {CHD II]
Jimmi nám napísal:

ROK RUŽE

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/3696239/3/The_Year_of_the_Rose

Autor: Philyra912

Preklad: Jimmi 

Beta-read: žiaden

VAROVANIE: TEMNÁ POVIEDKA

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánovi Medkovi, ktorý túto ságu preložil do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.    

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Marec

Štvrtého Lupin potichu pri večeri oznámil, že sa idú s Tonksovou brať. Keď sa im dostalo bohato blahoželaní a skutočného šťastia, Hermiona pozrela na Rona a zauvažovala, kedy si začala predstavovať budúcnosť, ktorá nezahŕňala manželstvo s ním. Zachytil jej pohľad a venoval jej smutný úsmev a keď sa jej Tonksová spýtala, prečo plače, odpovedala, že je len šťastná. Cítila sa trošku zle, pretože to bola čiastočne lož.

Jedenásteho započula, že Severusa Snapa zabil Voldemort. Pretože bol šesť rokov súčasťou jej života, Hermiona sa pokúšala kvôli nemu plakať. Keď to nedokázala, uvedomila si, že nie je v skutočnosti smutná, že zomrel a potom strávila dve hodiny tým, že plakala nad sebou samotnou.

Dvanásteho sa prebudila vo dve ráno a potom, čo si uvedomila, že už nebude schopná znova zaspať, šla dole, aby si urobila čaj. Našla Malfoya schúleného na ošarpanej pohovke v obývačke a chcela z izby vykĺznuť von, keď si uvedomila, že nespí, ale namiesto toho hľadí do ohňa s vlhkými, červenými a zničenými očami. O pár minút neskôr sa vrátila s dvoma šálkami v ruke. Malfoy už teraz sedel a prijal ten čaj bez poznámok. Sedeli spolu na gauči, popíjali čaj a mlčky sledovali oheň. Keď sa blížilo svitanie, povedal zlomeným hlasom:  "Bol to jediný človek, ktorý sa ma spýtal, či som v poriadku, keď zomrela. Bol jediný, komu na mne záležalo." Po chvíli zašepkala: "Nie, nebol." Dovtedy, kým zvyšok domu zišiel dole, bol preč a svedectvom zmien, ktoré vojna priniesla, bolo to, že nikto nepovažoval za čudné, že Hermiona sedí sama pri slabnúcom ohni so studeným, dávno vyprchaným čajom vedľa seba o šiestej ráno a hľadí do prázdna. Ďakovala nebesiam za tú malú láskavosť, že nikto z nich nebol schopný rozlúštiť, čím sa zaoberajú jej myšlienky, že to nie sú obavy či zármutok, ale spomienka na to, ako ten prívesok na jej krku zachytil žiaru ohňa a vrhal záblesky na tvár Draca Malfoya, až kým nedokázala rozlíšiť, ktoré blikotajúce červené svetlá boli jeho slzy v žiare ohňa a ktoré boli roztrúsené odblesky jeho šperku, ktorý nosila tak blízko pri srdci.

Dvadsiateho tretieho sa Ron dopotácal domov po troch dňoch neprítomnosti, značne krvácajúci a neschopný od bolesti rozprávať. Hermiona šesť hodín načúvala jeho výkrikom agónie, než jej horúčkovitý výskum vyprodukoval postup, ktorý zahojil rany spôsobené sadistickým dielom kliatob Rodolphusa Lestranga. Keď Ron konečne ležal ticho so zašitými nevyliečiteľnými jazvami vrátane jednej dlhej, úzkej, ktorá rozpolila jeho tvár od ľavého spánku k pravej čeľusti a zanechala ho slepého na ľavé oko, Hermiona ustúpila do svojej izby a konečne si dovolila poddať sa vydeseným vzlykom, ktoré vreli v jej hrudi odvtedy, čo uvidela Ronovu krv rozliatu ako dažďovú vodu po vyleštenej podlahe. Nakoniec sa pod ňou podlomili nohy a ona sa uplakala k spánku na tej studenej, tvrdej zemi svojej spálne. 

Dvadsiateho deviateho, kým upratovala po večeri, si Hermiona uvedomila, že sa cíti normálne. Bola taká prekvapená, že pustila tanier, čo držala. Už si viacej normálne nepripadala, keď po piatich minútach zízania na tie črepy, si nemohla spomenúť na kúzlo, ktoré ich napraví, pretože jej myseľ bola taká plná kúziel používaných k ničeniu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 13.07. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 20.11. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Marec Od: Zuzana - 19.09. 2010
Och tak Severus umrel, aj keď to Hermione nebolo ľúto mne teda je. A Dracovi tiež, krásna kapitola strašná, ale krásna. A aj táto má myšlienku, ktorá sa mi obzvlášť zapáčila :"nemohla spomenúť na kúzlo, ktoré ich napraví, pretože jej myseľ bola taká plná kúziel používaných k ničeniu." 

Re: Marec Od: denice - 19.09. 2010
Odporný Voldemort, takhle nám zabít Severuse! I v tak kruté době si lidé najdou čas na lásku a naději, to je krásné poselství.

Re: Marec Od: teriisek - 19.09. 2010
Nevím, co k tomu říct, je to prostě skvěle napsané a skvěle přeložené... díky moc za překlad!

Re: Marec Od: cyrus - 19.09. 2010
to je také smutné, neviem ci som nieco smutnejsie niekedy citala...

Re: Marec Od: doda357 - 19.09. 2010
Najskôr to začalo tak dobre budúcou svadbou Lupina a Tonksovej a potom to už šlo dole vodou : smrť Severusa, zlomený Draco a nakoniec poloslepý Ron. Smutné, ale aj tak sa mi to páčilo. Ďakujem veľmi pekne

Re: Marec Od: anonym - 19.09. 2010
je dobré, že aspoň chvíľku mohli byť Lupin s Tonksovou šťastní.

Re: Marec Od: Leann - 19.09. 2010
Už ani neviem čo napísať. Zatiaľ som sa držala, ale teraz konečne vykĺzlo pár sĺz. Krásne! Vďaka za preklad

Re: Marec Od: Ivonka - 19.09. 2010
Bezvadná povídka. Smutná, ale bezvadná. Takhle krátce napsané to má něco do sebe. Je to možná lepší, než když se to protahuje na několik dlouhých kapitol. Těším se na další měsíce.

Re: Marec Od: bbarka - 19.09. 2010
Do kelu...najprv mŕtvy Severus, potom zničený Draco a nakoniec dokaličený Ron...táto kapilo bola dosť ťažká
Re: Marec Od: beruska1 - 19.09. 2010
přesně si to vystihla. Přesně to jsem chtěla napsat.   Děkuji za překlad

Re: Marec Od: JSark - 19.09. 2010
Obligátne začínam komentár plačúcim smajlikom. Fňuk. - zanechala ho slepého na ľavého oko - ľavé

Re: Marec Od: Monie - 19.09. 2010
Moc hezké a krásně nám to servíruješ :o) Kdyby to bylo po jedné kapitolce, tak by bylo čekání dlouhé. Je to zase něco uplně jiného, moc se mi líbí, děkuji za překlad.

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010December
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010November
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Október
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010September
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010August
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Júl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Jún
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Máj
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Apríl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Marec
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Február
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Január
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )19.09. 2010Úvod k poviedke