Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Bad medicine

11. kapitola

Bad medicine
Vložené: Jimmi - 03.09. 2010 Téma: Bad medicine
Jimmi nám napísal:

BAD MEDICINE

Preklad: Jimmi

Beta-read: Tesska

Draco Malfoy, vzorový príklad skazenosti, jedného dňa sleduje Hermionu Grangerovú do nepoužívanej časti Rokfortu a objaví jej nepopísateľné tajomstvo... A, áno, celá tá scéna na cintoríne sa neudiala. Cedric Diggory stále žije. Pretože som to povedala.

 

 http://www.fanfiction.net/s/3430175/11/Bad_Medicine

 

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson ,ktorá napísala túto fanfiction.

 

Tak k tej tisícke užívateľov a ako odmenu za komentáre k tej predchádzajúcej.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola jedenásť

 

Hermiona si vždy myslela, že sa to stane náhle. Ako úder blesku, či výbuch ohňostroja. Nikdy nečakala, že to bude postupná, nenápadná záležitosť.

Stalo sa to vo všedný deň, v decembri. Zakopla na schodoch a rozliala niekoľko zo svojich prísad do elixírov v tom istom okamihu, keď polovica slizolinskej fakulty schádzala dole. Väčšina slizolinčanov zastala, aby sa jej vysmiala, či odkopla jej veci ďalej dole schodmi.

"Plazíš sa po zemi, kde patríš, humusáčka?" uškrnula sa Pansy Parkinsonová, keď kráčala okolo. Hermiona musela vycítiť Draca, pretože vzhliadla nahor a zbadala ho stáť vedľa nej. Nepozeral sa na ňu; namiesto toho zazeral na Pansyin chrbát s tou istou nenávisťou, s ktorou sa Hermiona kedysi každodenne stretávala. Hermiona prekvapene zažmurkala.

Potom sa Dracove oči stretli s jej  a zjemneli do ortuťových jazierok.

"Chrabromilská špina," povedal nahlas, ale v jeho hlase zachytila sotva počuteľné doberajúce zafarbenie.

"Slizolinské prasa," opätovala bez zloby. Uškrnul sa a presne v tom okamihu si uvedomila, že ho miluje. Žiaden úder blesku, žiaden hrom, žiadne ohňostroje. Len jednoduché uvedomenie, ktoré ju zasiahlo ako dopad nákovy v nejakom starom kreslenom filme. Pohol sa preč s ostatnými a zanechal ju sedieť v udivenej pochybnosti, neschopnú dozbierať svoje rozsypané predmety. Dlho, predlho sedela na žalárnych schodoch s hlavou v rukách a premýšľala nad tým, kedy presne sa prostá telesná príťažlivosť zmenila na niečo, čo bolo mimo jej kontroly. Čo to spôsobilo? Neexistoval konkrétny okamih, na ktorý by si mohla spomenúť. Bolo to viac než žiadostivosť, pretože tá vždy bývala pod povrchom. Prestala ho nenávidieť. Zvykla si na neho. Začal sa jej páčiť. A teraz toto.

Hermionino nové poznanie ju na niekoľko ďalších dní dočista zdeprimovalo. Sotva jedla. Nemohla spať. Domáce úlohy sa pre ňu stali nočnou morou, keď sa namáhala, aby ich cez tú hmlu vyčerpania pochopila. Často sa po polnoci ocitla ponevierať sa po spoločenskej miestnosti, neschopná zaspať kvôli mučivým, búrlivým snom o Malfoyovi, a predsa nebola schopná sústrediť sa na knihy pred sebou.

Stala sa podráždenou a nevrlou a strašne sa kvôli zlomenému brku pohádala s Ronom. Hádka skončila tým, že prepukla v plač a utiekla do svojej izby.

Harry sa z nej ten problém snažil vytiahnuť, ale rozhodne mu nemohla vysvetliť, že je zamilovaná do Malfoya - bože, ako mohla dovoliť, aby sa to stalo? Harry ostal  urazený a zmätený jej neschopnosťou zveriť sa mu. Lemurie trio sa rozpadá, pomyslela si trpko.

Odsúvala Draca skoro týždeň, keď ju zastihol osamote a pohrozil jej, že ju do ich tajnej miestnosti dotiahne za vlasy. Takže nakoniec súhlasila, že sa s ním stretne. Bola plne pripravená vynadať mu a vrátiť sa k bývalému vzťahu vzájomnej nenávisti.

Obrnila sa a odhodlane vstúpila do miestnosti.

Čakal na ňu v temnote blízko dvier. Schytil ju zozadu a roztočil v kruhu skôr, než ju pustil a prešiel k gramofónu.

"Ideš neskoro. Mal by som byť na teba naštvaný, že si ma tak dlho odsúvala," povedal Draco. "Ľudia neodsúvajú Malfoyovcov kvôli tomu, že majú veľa roboty, sú príliš unavení, či príliš... akákoľvek bola tvoja posledná výhovorka."

"Pozri, Malfoy," začala s odhodlaním, ale on zakrútil kľukou prístroja a spustil ihlu. Jej slová zanikli v tónoch „Goody Two Shoes,“, piesne, o ktorej Draco tvrdil, že ju vystihuje. Znova ju chytil a roztočil ju do swingového tanca.

"Vraciaš sa znova k svojím odmeraným spôsobom?" spýtal sa, keď sa jej habit roztočil okolo nej. Ani sa neobťažovala prezliecť sa zo školskej uniformy.

Pustila sa ho a bežala k prístroju. Zadýchaná odtiahla ihlu.

"Malfoy, s týmto musíme prestať," povedala bez toho, aby sa na neho pozrela. "Už nepotrebujeme jeden od druhého ďalšie tanečné lekcie. Si oveľa lepší tanečník než väčšina muklov, čo roky trénujú."

"Som takto nadaný," priznal samoľúbo.

Otočila sa, aby sa na neho pozrela a zovrela ruky, aby im zabránila skrútiť sa nervozitou.

"Vážne," povedala. "Neexistuje žiaden logický dôvod, aby sme v tomto pokračovali. Je len záležitosťou času, než nás prichytia. Som si istá, že tvoji slizolinskí kamoši sa už čudujú, kam mizneš. Harry a Ron -" rýchlo pokračovala, ignorujúc ten úškrn, ktorý vždy skrútil jeho pery pri zmienke o nich dvoch - "si to už všimli a som prekvapená, že ma ešte nesledovali."

Draco mlčal. Hermiona začala tárať, pretože to zvyčajne robila, keď bola rozrušená.

"Rozumieš, že? Chcem povedať, niežeby som si neužívala stretnutia s tebou, boh vie, že boli... nuž, bol to veľký rozdiel od toho byť tu sama, to ti môžem povedať a určite som si viacej zacvičila, než by som si bola sama a-"

S cvaknutím zaťala čeľusť. Draco podišiel vpred, predklonil sa a potom sa načiahol za ňu, aby vrátil ihlu na Náhodné hity. Dopadla niekam uprostred "Cool Night."

"Vážne priveľa rozprávaš," prehovoril potichu a pritiahol si ju do objatia. Chytil ju za jednu ruku a tancoval s ňou čiastočne valčík a čiastočne swing, hoci tá pieseň bola pomalá.

Hermiona si vzdychla a vzdala sa. Jeden posledný tanec, jednu poslednú ilúziu, ktorú si dopraje. Vzhliadla do jeho strieborných očí a predstierala, len na okamih, že ju miluje. Usmial sa, čím jej klamstvo posilnil. Zatvorila oči, keď jej srdce urobilo pomalé salto. Neposlúžilo by mu, keby spoznal pravdu, o ktorej sa bála, že ju už dlhšie nedokáže skrývať.

Pritiahol si ju bližšie a trochu spomalil.

"Vieš," povedal uvoľnene. "Tvoje krstné meno je celkom dlhé slovo. "Nemohli ti rodičia nájsť ešte dlhšie?"

"Čo za rodičov by svoje dieťa pomenovali po drakovi? Okrem toho, aj tak mi nehovoríš krstným menom," nahnevane zareagovala, chytiac sa tejto témy ako záchranného lana. Ignoroval ju.

"Počul som, že ťa Weslík volá ´Miona´, čo ma neprekvapuje, pretože som si istý, že je pre jeho malý mozog ťažké spracovať také ohromné množstvo slabík."

"Len štyri!"  

"To je na Weasleyho veľa. Tak či tak som sa rozhodol, že potrebuješ prezývku."

"Už ma voláš ´humusáčka´, nespomínaš si?" prehovorila potichu. To tiež ignoroval.

"Rozhodol som sa, že ťa budem volať Mia*" odvetil vecne. Skoro zalapala po dychu, keď sa jej to slovo ozývalo v hlave. Mia. Mija. Moja. Prestala tancovať a odtiahla sa, ale on jej ruku nepustil. Chcela na neho vykríknuť, že nie je jeho majetok.

Ale bola.

"Ach, bože," povedala potichu. Zjavne si nevšimol jej nepokoj a  strhol si ju späť na hruď.

"Poď sem," povedal. "Robíš prekliato ťažkým dokončiť jeden tanec. Čo je s tebou, do pekla?"

"Už som ti to povedala!" ostro odsekla. "My-"

"Áno, áno, chytia nás, Harry a Ron, blábláblá," vyprskol.

"Nevadí ti to?" povedala, zízajúc zmätene do jeho ortuťových očí.

"Nemôžem povedať, že vadí," odvetil uvoľnene.

Násilne sa od neho odtrhla a odkráčala k prístroju. Definitívne odtiahla ihlu preč a otočila sa späť k nemu.

"To krucinál nie je pravda a ja to viem. Čo by si urobil, keby sem práve teraz prišli tvoji malí slizolinskí priatelia? Čo keby nás Pansy, tvoja priateľka, videla spolu? Alebo Montague? Priznal by si, čo tu robíme?"

Mlčal a ona prikývla.

"Presne! Pred nimi by si ma roztrhal na kúsky, aby si si zachránil reputáciu. Božechráň, aby videli úžasného Malfoya vystrájať s humusáčkou, dotýkať sa špinavého stvorenia ako som ja! Preboha, tá špina by sa mohla o teba otrieť, aby si vedel! Mohol by si sa nakaziť na celý život tým, že len dýchaš ten istý vzduch!"

Konečne ho dostala. Jeho oči boli ľadové a čeľusť zaťatá v tvrdej čiare. Hermiona sa zhlboka nadýchla. Bol čas urobiť tú najťažšiu vec, ktorú kedy vo svojom živote urobila. Bolo treba každý kúsok guráže, ktorú vlastnila a každý kúštik sily, aby sa jej netriasol hlas.

"A na rovinu, ani ja by som to nebola schopná svojim priateľom vysvetliť. Myslím, seba, ktorá som sa znížila k priateľstvu so slizolinskou špinou a hlavne s fanatickým, rozmaznaným, sebeckým, obalamuteným bastardom, ako si ty..." Prinútila sa krátko zasmiať, hoci sa skoro pri tom úsilí zadusila. Pocítila ako jej srdce puklo vo dvoje pri pohľade na ten výraz na jeho tvári. Ublížila mu tým a to hlboko. Pokračovala, obrniac sa proti tej bolesti. "Myslím, že som pokračovala v tejto fraške dosť dlho. Naše prímerie je u konca a už sa viac nebudem musieť tváriť, že sa mi nehnusí každý pohľad na teba. Úprimne, neviem, čo som si myslela, že som to vôbec tak dlho predstierala!"

Dracove črty sa zdali vytesané v ľade. Bolo treba týždne, aby sa roztopila tá tvrdá, chladná ulita, do ktorej sa uzavrel a jej stačil jediný okamih, aby znova tie hradby postavila. V tomto okamihu sa hnusila sama sebe. Bolo jej zle.

"Chápem," povedal potichu. "Fajn. Vďaka, že si mi to vyjasnila. Tvoja logika je ako vždy bez chybičky."

"Skrátka choď, Draco," prosila. Triasla sa snahou zadržať slzy. Ledva dokázala hovoriť.

Otočil sa na päte a odišiel. Keď sa za ním dvere zabuchli, Hermiona sa zrútila. Plakala, ako keby jej vytrhli dušu z tela. Pritiahla si kolená k brade a knísala sa ako stratené dieťa.

Bože, ako bude po tomto schopná žiť sama so sebou?



Poznámka od Tessky:

*V origináli ju Draco volá Mi. (Mi. My. Mine.). Mi je z latinčiny a všetky tri znamenajú moja.

A ja dodávam, že mia sa píše moja po taliansky, mija sa číta. Zvažovala som ešte maja ako ruskú výslovnosť toho istého slova, ale kde by Hermiona k ruštine prišla. :D

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 12.04. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 23.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: jerry - 29.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 11. kapitola Od: Samarka - 17.11. 2011
ale ne zlá mia zlá...chjaj chce se mi z toho brečet...chudák Draco

Re: 11. kapitola Od: JSark - 25.09. 2010
Ale no tak, takéto blbiny bude robiť? Blé. Idem pokračovať.

Re: 11. kapitola Od: Zuzana - 15.09. 2010
Och.... Je mi hrozne, možno ako Dracovi alebo ako Mione? Ešte šťastie, že sa dozviem ako to bolo ďalej hneď.je už pol noc,ale toto sa vážne nedá prestať čítať. Skvelá poviedka a nádherný preklad. Opakujem sa ale musím, je to tak.  

Re: 11. kapitola Od: pavlina - 06.09. 2010
No jsem moc zvědavá, jak tohle dopadne. Doufám, že mu to pak chudákovi Hermiona vysvětlí. Já doufám, že budou nakonec spolu.

Re: 11. kapitola Od: denice - 04.09. 2010
Bezvadné! A další skvělá věc je to, že mohu hned číst dál, díky, jste skvělé, Jimmi a Tessko!

Re: 11. kapitola Od: ansus - 04.09. 2010
Holky, skvělá práce - díky za překlad!!! Ten popis Hermiony v šoku z poznání pravého stavu věcí je úžasný....naprosto výstižné. No, jsem zvědavá, jak milá Mia nejen vyžije sama se sebou, ale hlavně jak z téhle kaše ven. Budu nahlížet hodně často a hodně nerózně, kdy se objeví další demonstrace toho, jak je jistá střapatá nebelvírka někdy pitomá. 

Re: 11. kapitola Od: Merssi - 04.09. 2010
Chudáček Draco.. Ted jsem zvedavá jak to Mia bude zvládat, na jejím místě bych v bradavicích nevydržela už ani chvíli, když ho bude muset vídat u večeře atd.. Má to těžké holka.. Kapitola je nádherná a už se nemůžu dočkat další.. Prosím prosím honem další kapitolku..

Re: 11. kapitola Od: doda357 - 04.09. 2010
Na toto nemám slov- vždy sa niečo skazí... Už aby tu bola ďalšia kapitola. Dúfam, že to si to medzi sebou vyriešia a to čo najskôr .  Pekná kapitola, ďakujem.   Často sa po polnoci ocitla ponevierať sa po spoločenskej miestnosti, neschopná zaspať kvôli mučivým, búrlivým snom o Malfoyovi, a predsa nebola schopná sústrediť sa knihy pred sebou. Už si o mne asi myslíš, že vždy hľadám nejakú chybu, ale nie je to tak.

Re: 11. kapitola Od: SARA - 04.09. 2010
pěkná kapitola díky moc za rychlý překlad. Už se nemůžu dočkat na další.

Re: 11. kapitola Od: soraki - 04.09. 2010
No nazdar, tak to je teda... hmm, chápu ji, ale zase na druhou stranu... já nevím, mám v hlavě snad větší zmatek než Mia... nemůžu jinak než se těšit na další

Re: 11. kapitola Od: bbarka - 04.09. 2010
No do šľaka!!!Najprv som chcela napísať, že ako pekne sa táto kapitola hodí k oslave 1000-ky užívateľov, ale potom sa to totálne dohnojilo...ale ten začiatok bol naozaj dobrý...také reálne, že to uvedomenie si nebolo ako keby udrel blesk...teraz už len dúfam, že sa v nich nazbiera toľko nevybitej energie, že ju skôr či neskôr budú musieť vytancovať...Ďakujem za preklad a gratulujem k 1000...je to neuveriteľné čislo!

Re: 11. kapitola Od: Jacomo - 03.09. 2010
Mia se snaží, ale vždyť to známe, dá se proti lásce bojovat? Díky a těším se na další kapitolu. Tak, tak, když někteří z nás vědí...

Re: 11. kapitola Od: Cathrin - 03.09. 2010
Teprve dnes jsem zkusmo začala číst tuto povídku a musím říct, že mě opravdu dostala "♥" Nemůžu se dočkat dalšího dílu *.*

Re: 11. kapitola Od: Cathrin - 03.09. 2010
Teprve dnes jsem zkusmo začala číst tuto povídku a musím říct, že mě opravdu dostala "♥" Nemůžu se dočkat dalšího dílu *.*

Re: 11. kapitola Od: anonym - 03.09. 2010
chápem, že sa Hermiona bála, ale toto by som od nej nečakala.

Re: 11. kapitola Od: Tesska - 03.09. 2010
Bože, ako bude po tomto schopná žiť sama so sebou?   Ts, no veru, ťava jedna Ešteže viem, čo viem a vy sa dozviete

Re: 11. kapitola Od: teriisek - 03.09. 2010
Ale ne:( To se mi nelíbí:( Doufám, že to neskončí u té staré nenávisti, to by byla velká škoda:( Překlad skvělý, děkuju!

Re: 11. kapitola Od: Jin - 03.09. 2010
ech prepanakrala ako ja po tejto kapitole budem čakat na dalšiu? ved si obhrýžem všetky nechty..... vdaka za preklad a teším sa na dalšiu....  
Re: 11. kapitola Od: Tesska - 03.09. 2010
Moja, v takom prípade je dobré mať umelé nechty, môžeš obhrýzať koľko chceš potom :)

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.09. 201018. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.09. 201017. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )10.09. 201016. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.09. 201015. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.09. 201014. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.09. 201013. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.09. 201012.kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.09. 201011. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.09. 201010. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.09. 20109. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.09. 20108. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.09. 20107. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.08. 20106. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.08. 20105. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.08. 20104. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.08. 20103. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.08. 20102. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )11.08. 20101. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )10.08. 2010Úvod k poviedke