Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Dračia krv

Kapitola 15 Pertinuis Accido

Dračia krv
Vložené: Jimmi - 17.05. 2010 Téma: Dračia krv
32jennifer2 nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu The Blood Of The Dragon:  Zensho (r.2003)

Draco Malfoy, podobne ako Harry, sa narodí pod proroctvom, ktoré hovorí, že pomôže získať Voldemortovi nesmrteľnosť. Hermiona porodí Dracovi dieťa, ktoré je spojené s oboma proroctvami. Vážny (seriózny) príbeh lásky a realistické zakončenie potterovskej série.

Preklad: Jenny (32jennifer2)

Originál: http://www.fanfiction.net/s/1363692/15/The_Blood_Of_The_Dragon

15/40

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 15: Pertinuis Accido – Malá nehoda

„Dobre, toto pre teba mám,“ riekol Gregory Goyle, podávajúc Millicent Bulstrodovej hrubú knihu. „Nebolo jednoduché ju dostať. Musel som sa prepašovať, keď sa nikto nedíval. Na čo to vlastne chceš?“

Millicent si nalistovala stránku a uškrnula sa. Bola to správna kniha. „Si príliš hlúpy, aby si tomu porozumel Goyle,“ odvetila uhladene.

Goyle nahnevane zaťal päste. „Pozor, Bulstrodová.“

„Ooo, Gregy sa hnevá?“ Povedala Millicent, žmurkajúc na neho. „Nebuď hlúpy. Aby si vedel, to, čo spravím bude stáť za to.“

Goyle sa usmial. „A čo teraz?“

„Trpezlivosť, Gregy. Očakávanie je polovica zábavy,“ odvetila, rýchlo odkráčajúce preč.

Odkedy o tom premýšľala, bola Hermiona rozhodnutá povedať Harrymu o tom, čo cíti k Dracovi. Avšak bolo takmer nemožné nájsť Harryho samého. Bol extrémne populárny a vždy mal plné ruky práce alebo niečo iné. A navyše, kdekoľvek šiel, bol tam s ním Ron. A okrem toho, jej vlastné povinnosti hlavnej prefektky, liečiteľské kurzy a štúdium na mloky - Hermiona mala zriedkakedy čas na samu seba. Bola už polovica februára a Hermiona sa začínala báť, že nikdy nenájde ten správny moment na to, aby mu to povedala.

Ginny bola veľmi chápavá a trpezlivá tak, ako vždy a stále Hermionine tajomstvo skrývala. Ginny sa tiež prihlásila na niektoré extra kreditné predmety, takže bola rovnako zaneprázdnená.

Nakoniec, jej šanca prišla, keď počula, že Harry bude sám. Raz v nedeľu ráno začula, ako hovorí Ginny a Ronovi, že sa chystá vziať svoj Blesk a ísť sám na metlobalové ihrisko. Vedela, že ešte nie je metlobalová sezóna, takže to môže znamenať iba jednu vec – že Harry bude lietať, aby sa zrelaxoval. Rýchlo vstala zo svojho miesta vo Veľkej sieni, kde študovala.

V tej chvíli ju zasiahla vlna nevoľnosti a znova sa musela posadiť. Dočerta pomyslela si, to musím byť z toho rozhovoru s Harrym naozaj nervózna, keď mi je zle. Pomyslela si, že asi bude vracať. Nesmieš vracať. Nie tu. Nie teraz, povedala si pre seba, obzerajúc sa po ostatných študentoch v hale, ktorí študovali a hrali spoločenské hry.

"Si v poriadku, Hermiona?" Spýtal sa Ron v obave. "Vyzeráš trochu zelená."

"Áno," zalapala po dychu Hermiona, vracajúc sa k normálnej farbe. "Vstala som príliš rýchlo. Dosť som sa sústredila na článok v Dejinách mágie.“

"Chceš, aby som ťa odprevadila na záchod?" Spýtala sa Ginny.

"Nie, to je v poriadku. Uvidíme sa za pár minút. Chcem si ísť len požičať knihu z knižnice.“

„Ďalšiu, Hermiona? Ale už si prekročila limit na počet požičaných kníh.“

„Keď som sa na to pýtala madam Pinceovej, zvýšila mi limit o tri knihy.“

Ron prevrátil očami. „To je naša Hermiona!“ Ginny súhlasne prikývla.

Teraz, keď už nevoľnosť pominula, Hermiona vybehla von na metlobalové ihrisko za Harrym. Sadla si do trávy a vzhliadla k oblohe. Bol tam Harry, malá škvrnka lietajúca v oblakoch. Milovala sledovanie Harryho ako lieta – bol tak silný, tak rýchly. Samozrejme i Draco bol dobrý, ale úplne iným spôsobom, bol rýchly a vrtký a letel vo veľmi ostražitej pozícii. Hoci Harry spočiatku zvládol chytiť zlatonku v každej hre proti Slizolinu, za posledné dva roky bolo skóre medzi ním a Dracom vyrovnané.

Sledovala, ako sa malá škvrnka zväčšila a videla, ako jej Harry kýva.

Nadšene zamávala späť.

Harry urobil ešte pár sált vo vzduchu, Bože, to je také nebezpečné, pomyslela si a striasla sa. Ona taká smelá na metle nikdy nebola. Potom Harry sa Harry zniesol k snehu vedľa nej. Bol červený a zrýchlene dýchal, bolo chladno – zimný vzduch mu vyštípal líca dočervena.

„Ahoj, Miona!“ Povedal zadychčane.

„Ahoj Harry!“ Odvetila, láskavo upravujúc jeho plášť, ktorý sa mu z rýchleho letu zamotal.

„Prišla si sa pozrieť, ako lietam?“ Spýtal sa Harry, pozorujúc ju krásnymi zelenými očami.

„No... tak trochu. V hale bolo dusno.“

„Hej, vieš Hermiona, mala by si zahrať jednu hru na metle. Počas šiestich rokov tu si si ani poriadne nezaletela!“

„Harry...“

„A ešte si nikdy nevyskúšala môj nový Blesk!“ Riekol Harry burácajúc, „no tak Miona! Vieš čo, vezmem ťa na krátku jazdu. Nič desivé. Zimný vzduch tvojej tvári urobí dobre. Zvykla si so mnou lietať, keď sme boli mladší, ale v poslednej dobe si to neurobila už veľmi dlho.

Hermiona si pomyslela na predchádzajúce nevoľnosti. Pomyslela si, že čerstvý vzduch jej urobí dobre. Lietanie s Harrym bolo bezpečné, potešil by ju pocit vetra v tvári.

Zasmiala sa a vstala. „Iste, ako spomienka na staré časy. Dúfam, že Ginny nebude žiarliť.“

„Ginny! V žiadnom prípade! Myslím, že to sa skôr musíme báť Rona!“ Zasmial sa Harry.

„Teraz, posaď sa Miona. Chyť sa ma okolo pása... a ideme hore!“

Harry pomaly vzlietol. Urobil pár okruhov okolo metlobalového ihriska. Hermiona zabudla, aké desivé môže byť lietanie skoro sto metrov nad zemou. Chytila sa Harryho pevnejšie.

„Neboj sa!“ Začula Harryho hlas cez vietor. „Pôjdem veľmi pomaly!“

„OK,“ Zavolala späť. Čoskoro sa začala uvoľňovať. Harry ju vzal k hradu. Pozerala na nádhernú okolitú krajinu. Harry trocha zrýchlil, ale stále to bolo pomaly, pretože vedel, ako bola Hermiona náchylná k závratom. Jeden mala, keď kývala Lavender, ktorá sa pozerala z dolných okien hradu.

„Nechoď príliš vysoko!“ Zakričala, keď letel vyššie.

„Dobre!“ Zakričal späť. „Toto je v poriadku?“

"Áno."


"Čo?"

„ÁNO!“ Zajačala. Bolo dosť ťažké hovoriť, keď letel trochu rýchlejšie. Páčilo sa jej to. Potom si spomenula, prečo sem v prvom rade prišla. Urobili ďalší pomalý okruh okolo hradu a zamávala Lavender, keď šli znova okolo.

„Harry!“ Zakričala mu do ucha.

„Čo?“ Zavolal späť.

„Musím ti niečo povedať. Musíme sa porozprávať.“ Hovorila rýchlo proti vetru.

„Čo?“ Zopakoval Harry. „Hovor pomalšie.“

„Povedala som, že s tebou musím hovoriť!“ Povedala Hermiona nahlas.

V tej chvíli Harry otočil hlavu, aby ju lepšie počul.

Metla sa trochu zahojdala.

Hermiona cítila, ako sa nevoľnosti vrátili. Trochu sa jej točila hlava. Pozrela sa na svoje nohy, ktoré boli päťdesiat metrov nad zemou.

Ach môj bože, asi ovraciam Harryho, pomyslela si.

Jej ruky automaticky preleteli z Harryho pásu k jej ústam.

„Miona! Drž sa ma!“ Zreval Harry. Čo to dopekla to dievča robí?!

Inštinktívne, rýchlo začal klesať k zemi.

"Drž sa ma!"

Zrazu, niečo, čo vedel, že sa môže stať, sa stalo. Cítil, ako Hermiona za ním skĺzla z metly. Boli len pätnásť metrov od zeme. Počul jemné buchnutie, keď dopadla na zem pod ním.

„Hermiona!“ Zajačal, keď pristál a bežal k nej.

Bola ešte zima a našťastie bol ešte sneh, ktorý stlmil jej pád. Ležala na snehu, na boku, smrteľne bledá so zavretými očami.

„Hermiona! Prebuď sa!“ Kričal, divoko trasúc jej ramenami. Nemyslel si, že je mŕtva, ale vyzerala zle. Harry sa naozaj cítil zle. Ale ona sa ma pustila! Dohováral sám sebe. Naozaj som šiel tak rýchlo?!

„Ach môj bože, ach, kruci, kruci, kruci,“ klial Harry, keď vyčaroval mobilocorpus a levitoval ju do nemocničného krídla.

Našťastie, keď prišli Madam Pommfreyová pobehovala hore-dolu po nemocničnom krídle.

„Ach môj bože, pán Potter. Čo sa stalo slečne Grangerovej?“

„Ona-ona spadla z mojej metly,“ riekol Harry. „Letel som nízko a pomaly, naozaj a-a-ona sa ma zrazu pustila! Bude v poriadku?“ Spýtal sa.

Madam Pomfreyová bola zamestnaná umiestnením Hermioninho bezvedomého tela na lôžko a strčila jej sladko cítiacu masť pod nos. V tej chvíli sa Hermionine viečka zachveli a ona zastenala. Harry cítil, ako na neho ide úľava. Madam Pomfreyová jej dala napiť, potom zatiahla záclony okolo jej postele a zúrivo sa otočila k Harrymu.

„Dobre, pán Potter, musím vám povedať, že bolo od vás nezodpovedné letieť tak nebezpečne!“ Riekla madam Pomfreyová nahnevane.

Harry očervenel, „a-ale madam Pomfreyová... Ja som vôbec neletel nebezpečne! Pustila sa bez dôvodu, prisahám!“

„V poriadku, to som už počula. Nemyslíte si, že za celé tie roky tu ako zdravotná sestra neviem, aké triky používajú metlobaloví hráči, keď sa dostanú do vzduchu? Pán Potter, videla som také strašné nehody... kedy budete vy mladí pochabí chlapci lietať bezpečnejšie? Ale nie, budete lietať stále rýchlejšie a vyššie.“ Práve bola nachystaná pustiť sa do jednej z jej siahodlhých prednášok, keď bola prerušená príchodom profesorky McGonagallovej, ktorú sprevádzala veľmi vydesene sa tváriaca Lavender Brownová.

„Je v poriadku, Poppy?“ Spýtala sa McGonagallová v obavách o svoju obľúbenú študentku.

„Našťastie áno. Je len trochu v šoku, ale čoskoro sa preberie a ja ju skontrolujem kvôli nejakým vnútorným zraneniam,“ odvetila madam Pomfreyová. „Pani profesorka, tu mladý pán Potter... on...“

„To je v poriadku, Poppy,“ prerušila ju, venujúc Harrymu ostrý pohľad spoza okuliarov. „Slečna Brownová bola svedkom celej nehody a povedala mi, že pán Potter letel v rámci školských hraníc bezpečnosti.“

„Dobre,“ povedala madam Pomfreyová s ospravedlňujúcim pohľadom upretým na Harryho. „Odpustite mi, že som mala pochybnosti o vás ako o metlobalovom hráčovi. Veľa z vás je takých...“


Harry prikývol, venujúc Lavender vďačný pohľad.

„No, teraz, keď sa všetko zdá byť v poriadku, musím sa vás spýtať, pán Potter a slečna Brownová, aby ste ma sprevádzali späť do chrabromilskej klubovne a nechali slečnu Grangerovú odpočívať. A pán Potter, na týždeň máte zakázané lietanie, pretože, v rámci hraníc bezpečnosti alebo nie, nepodarilo sa vám postarať sa o bezpečnosť slečny Grangerovej.“

Harry prikývol, vďačný za ľahký trest.

„Kedy ju môžem navštíviť?“ spýtal sa madam Pomfreyovej, keď ich zdravotná sestra vykázala von.

„Oh, povedala by som, že ešte dnes, pán Potter. A keby som vami, určite by som priniesla nejaké čokolády, bude to potrebovať po tom šoku.“

Madam Pomfreyová bola rada, keď odišli. Bola zdravotnou sestrou, ktorá verila, že ticho a pokoj pacientom pomôžu. Okrem Hermiony tam dnes boli ďalší dvaja pacienti, obaja druháci, ktorí prechladli.

Poponáhľala sa späť k Hermione a bola potešená, keď našla mladú čarodejnicu sedieť a vyzerať oveľa lepšie.

„Som taká hlúpa, madam Pomfreyová. Neobviňujte Harryho. Cítila som sa trochu zle a pustila som sa ho. Letel veľmi bezpečne, celé to bola moja vina,“ vysvetľovala Hermiona ustarostene.

„Áno, moja drahá. Netrápte sa. Slečna Brownová celú vec videla a vysvetlila to profesorka McGonagallovej. Teraz si ľahnite a dovoľte, aby som skontrolovala, či nemáte žiadne vnútorné zranenia.“

Hermiona si ľahla, šťastná, že Harry sa nedostane do problémov. Naozaj sa cítila lepšie.

„Slečna Grangerová, viete mi povedať, ktoré kúzlo sa používa na kontrolu vnútorných zranení?“

Hermiona sa usmiala a sebavedome zopakovala kúzlo. Spomenula si, kedy ho naposledy vykonala úspešne.

„Veľmi dobre. Darí sa vám v liečiteľskom kurze,“ riekla madam Pomfreyová súhlasne. „Teraz si ľahnite.“

Keď sa uložila, madam Pomfreyová vykonala kúzlo a sledovala, ako z Hermioninho tela vyšlo modré svetlo. NIE! Pomyslela si madam Pomfreyová. To nie je možné!

„Madam Pomfreyová? Je všetko v poriadku? To kúzlo by nemalo trvať tak dlho,“ spýtala sa Hermiona zdravotnej sestry, ktorá bola niekoľko minút úplne potichu.

„Á-áno, drahá. Upokojte sa. Urobím to ešte raz, aby som sa ubezpečila, či som to urobila správne.“

Madam Pomfreyová sledovala, ako znova z Hermioninho tela stúpa modré svetlo, a mení sa na zlaté v okamihu, ako dosiahlo stred jej tela. To nie je omyl. Zakryla Hermionu prikrývkou. Zdravotná sestra si pritiahla stoličku a posadila sa pri Hermionu.

„Drahé dieťa,“ oslovila jemne Hermionu.

„Čo sa stalo?“ Spýtala sa Hermiona úzkostlivo. „Som zranená?“

Zdravotná sestra sa na ňu usmiala a pohladila ju po vlasoch, „Nie, moja drahá. Ste úplne v poriadku. V skutočnosti ste mala veľké šťastie, že sa vám pri páde nič nestalo, pretože... no... vedeli ste, že ste tehotná?“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 15 Pertinuis Accido Od: Gmajlcz - 17.07. 2022
"Jen" 15 metrů? To je minimálně páté patro, toho sněhu by musely být tři metry, aby neumrela. Člověk se z pateho dokáže zabít spolehlivě. Mnohem bezpečnější by bylo létat mnohem výš, aby stihnul seslat kouzlo nebo ji chytit.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 15 Pertinuis Accido Od: doda357 - 22.04. 2011
Asi sa mala Hermiona Harrymu zdôveriť skôr, ako si k nemu sadla na metlu Už mohla mať po tom.... Som rada, že sa jej nič nestalo a že sa vysvetlila tá jej nevoľnosť. Takže je tehotná, fíha Som zvedavá, čo na to povie Draco. Krásna kapitola, dík

Re: Kapitola 15 Pertinuis Accido Od: denice - 29.03. 2011
Tak se hned vysvětlilo, proč bylo Hermioně zle.  Měla opravdu štěstí, že nepotratila. Mám pocit, že čtu úplně jinou povídku, naivnější, romantištější.  Poslední kapitoly jsou proti těmto temné, mnohem víc propracované.

Re: Kapitola 15 Pertinuis Accido Od: Zuzana - 25.03. 2011
No hlavne, že sa jej nič nestalo. Ale nie som veľký fanúšik tehotnej Hermiony. Myslím, že pre ňu a aj pre Draca je antikoncepčné kúzlo jedno z tých jednoduchých a obaja sú inteligentní, neverím, že by na takú vec mohli zabudnúť. Nuž, ale asi to dieťa bude potrebné kvôli tej veštbe. Pokračujem ďalej, len toto je na mňa trochu silná káva.

Re: 15. Pertinuis Accido Od: Ela - 24.05. 2010
Další těhotná. :D Vypadá to na povídkový babyboom. :) Moc pěkný, děj i překlad. Děkuju! PS: Jen mě zarazila tahle věta: Boli len pätnásť metrov od zeme. Počul jemné buchnutie, keď dopadla na zem pod ním. Nechtěla bych padat z patnácti metrů.

Re: 15. Pertinuis Accido Od: HOPE - 21.05. 2010
a jejda, budou menší problémy pěkný překlad

Re: 15. Pertinuis Accido Od: jerry - 20.05. 2010
fuha no tak to som necakala. nadherna kapitolka, som zvedava ako budu teraz reagovat jej priatelia :-D dakujem ;-)

Re: 15. Pertinuis Accido Od: pavlina - 19.05. 2010
Tak sem se dneska pustila do téhle povídky a je absolutně skvělá. Jsem mooooc zvědavá co tomu řekne Draco. A hlavně co tomu řeknou Harry Ron a Ginny. To bude ještě zajímavý. Těším se na další kapitolku skvělý překlad děkuji moc

Re: 15. Pertinuis Accido Od: anonym - 17.05. 2010
skvelé

Re: 15. Pertinuis Accido Od: zuzule - 17.05. 2010
No, určitě to nevěděla. :D Pěkné, díky.

Re: 15. Pertinuis Accido Od: Natalie - 17.05. 2010
:DDD ej tak to sa nám zamotáva :DD nie je to nejako prirýchlo? no uvidíme, čo na to Draco :DD paráda len tak ďalej!

Re: 15. Pertinuis Accido Od: Nade - 17.05. 2010
Ty brďo! Komplikace (dalo se to očekávat) a teď co bude dál. Pansy kuje pikle a já se těším na další díl.

Re: 15. Pertinuis Accido Od: izabelle - 17.05. 2010
A je to tady... :) Uh, mozna trochu hr fr, ale co :D

Re: 15. Pertinuis Accido Od: jane-anne - 17.05. 2010
Těhotná ? =D .. To jsem zvědavá co na to bude říkat Draco .. A kdy se Hermiona dostane k tomu aby to Harrymu řekla .. =) Moc povedená kapitolka :) ..

Re: 15. Pertinuis Accido Od: JSark - 17.05. 2010
Ha, už ako jej bolo zle prvý raz ma to napadlo. Len mám pocit, že všetko v tejto poviedke ide akosi rýchlo. 8O Vďaka za krásny preklad, nech sa ti darí. :)

Re: 15. Pertinuis Accido Od: Carma - 17.05. 2010
jednoducho vynikajuce :D tesim sa na dalsiu kapitolu :D

Re: 15. Pertinuis Accido Od: Jimmi - 17.05. 2010
Nádhera, proste nádhera. Díky moc.

Prehľad článkov k tejto téme:

Zensho: ( Jimmi )19.04. 2011Kapitola 39: Post Occuro
Zensho: ( Jimmi )19.04. 2011Kapitola 38: Hermione Indigens
Zensho: ( Jimmi )13.04. 2011Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2
Zensho: ( Jimmi )12.04. 2011Kapitola 37: Praedicae Compleo 1/2
Zensho: ( Jimmi )11.04. 2011Kapitola 36 Propemodum
Zensho: ( Jimmi )07.04. 2011Kapitola 35 Conciliae Bellicus
Zensho: ( Jimmi )06.04. 2011Kapitola 34 Draco Mala Fides
Zensho: ( Jimmi )05.04. 2011Kapitola 33 Tenebrae Odiosus Inextricabilis
Zensho: ( Jimmi )05.04. 2011Kapitola 32 Fidem Fallere Cor Falllere
Zensho: ( Jimmi )31.03. 2011Kapitola 31 Providere Pro Deceptio Malificus
Zensho: ( Jimmi )30.03. 2011Kapitola 30 Bisomnium
Zensho: ( Jimmi )30.03. 2011Kapitola 29 Fortuna Domesticum
Zensho: ( Jimmi )29.03. 2011Kapitola 28 Draconis Loqutus
Zensho: ( Jimmi )29.03. 2011Kapitola 27 Lucius Investigo
Zensho: ( Jimmi )28.03. 2011Kapitola 26 Debilitas Solivagus
Zensho: ( Jimmi )27.03. 2011Kapitola 25 Felicitas Parentalis
Zensho: ( Jimmi )27.03. 2011Kapitola 24 Rationem
Zensho: ( Jimmi )26.03. 2011Kapitola 23 Longe Aestivus
Zensho: ( Jimmi )23.03. 2011Kapitola 22 Valere Iubere
Zensho: ( 32jennifer2 )29.11. 2010Kapitola 21 Nubeculae
Zensho: ( 32jennifer2 )27.09. 2010Kapitola 20: Antiquitas a Futuras
Zensho: ( 32Jennifer2 )30.08. 2010Kapitola 19 Familias Concilio
Zensho: ( 32jennifer2 )23.07. 2010Kapitola 18 Aemulus Vindicta
Zensho: ( 32jennifer2 )20.07. 2010Kapitola 17 Congressus Clanculum
Zensho: ( 32jennifer2 )03.06. 2010Kapitola 16 Sero Confessio
Zensho: ( 32jennifer2 )17.05. 2010Kapitola 15 Pertinuis Accido
Zensho: ( 32jennifer2 )28.04. 2010Kapitola 14 Auror Exercitium
Zensho: ( 32jennifer2 )24.03. 2010Kapitola 13 Propicato Omnino Explicatio
Zensho: ( 32jennifer2 )04.03. 2010Kapitola 12 Draco Egentis
Zensho: ( 32jennifer2 )17.02. 2010Kapitola 11 Imploratio
Zensho: ( 32jennifer2 )27.01. 2010Kapitola 10 Amor Paternus
Zensho: ( 32jennifer2 )09.01. 2010Kapitola 9: Usu Venit
Zensho: ( 32jennifer2 )02.12. 2009Kapitola 8: Ominor Terribilis
Zensho: ( 32jennifer2 )11.11. 2009Kapitola 7 Saltatio Ferventis
Zensho: ( 32jennifer2 )25.10. 2009Kapitola 6 Praeparatio
Zensho: ( 32jennifer2 )10.10. 2009Kapitola 5 Tardo Incendium
Zensho: ( 32jennifer2 )17.09. 2009Kapitola 4 Causa Comperio Processum
Zensho: ( 32jennifer2 )04.09. 2009Kapitola 3 Causa Comperio
. Video k poviedke: ( 32jennifer2 )20.08. 2009Video k poviedke
Zensho: ( 32jennifer2 )04.08. 2009Kapitola 2 Clinicus Noctu
Zensho: ( 32jennifer2 )20.07. 2009Kapitola 1 Priori Occuro
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )26.06. 2009Dračia krv - úvod k poviedke