Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Linked

3. Efekt Iunctus Mens

Linked
Vložené: Jimmi - 31.03. 2010 Téma: Linked
Natalie nám napísal:

Linked

Preklad: Natalie

Beta-read: Jimmi

Napísala: Philyra912

Dramione  (Romantika)

Rating: PG-13

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní
Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.    

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/2443403/3/Linked

Keď úloha z Elixírov má zvláštne a znepokojujúce vedľajšie účinky na Draca a Hermionu, dozvedia sa o sebe viac, než kedy chceli.

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended. Author of original story: Philyra912

Art credit: Pri tvorbe banneru použité obrázky:  Icons/manips/Avatar/Wallpaper © Dhesia

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 3. Efekt Iunctus Mens (Efekt Spojená myseľ)

Hermiona sa rútila chodbami a vôbec si nevšímala nahnevané a zvedavé pohľady študentov okolo ktorých prechádzala. Len-len že nevyšprintovala z učebne Elixírov, keď hodina skončila, úmyselne sa vyhla Harrymu a Ronovi a snažila sa čo najrýchlejšie dostať sa do knižnice. Bola si skoro úplne istá, že si nik neuvedomil, čo sa medzi ňou a Malfoyom stalo a dúfala, že sa jej to tak podarí udržať aspoň dovtedy, kým si o tom spojení nezistí viac.

Vstúpila do podivuhodne prázdnej knižnice. Madam Pinceovú bolo sotva vidieť na plošine druhého poschodia, kde triedila knihy, ako Hermiona správne odhadla, v oddelení Štúdia muklov. Opatrne, aby ju nik nezbadal a aby sa vyhla všetkým nepríjemným otázkam, sa Hermiona vrhla medzi hory kníh vo vzdialenom ľavom rohu knižnice, kde raz objavila malé oddelenie s knihami o Nehodách, nešťastiach a záhadách spôsobených mágiou. Keď sa konečne dostala na miesto, skoro okamžite naďabila na sľubného kandidáta: Neúmyselná Mágia: Sprievodca magickými vedľajším účinkami. Sadla si za stôl a otvorila obrovskú knihu na stránke s obsahom. V kapitole nazvanej „Čo vám nik nepovie o Elixíroch lásky a inej citovej mágii,“ bol rozsiahly článok venovaný elixíru Partis Sensus a jeho vedľajšiemu účinku, o ktorom autor hovoril ako o efekte Iunctus Mens.

Hermiona zúrivo listovala stránkami a snažila sa nájsť správny odstavec. Z ledabolo stiahnutého drdola sa jej uvoľnil prameň vlasov a netrpezlivo si ho zastrčila za ucho. Keď konečne našla, čo hľadala, triumfálne vykríkla... Niekoľko prvých odsekov bolo venovaných histórii elixíru Partis Sensus. Hermiona však zo svojej učebnice vedela viac, než autor zahrnul do článku, takže tento kus textu preskočila, až kým nezachytila zmienku o vedľajšom efekte, ktorý jej zo života spravil taký blázinec. Jej oči horúčkovito behali po riadkoch. S každým slovom, ktoré prečítala, sa jej srdce sťahovalo viac a viac.

Existencia a využitie tohto elixíru je v čarodejníckom svete dobre známa, ale horšie je to už s jeho zriedkavým a málo prebádaným vedľajším účinkom, efektom Iunctus Mens. Prvý zaznamenaný prípad tohto fenoménu je z roku 1945, keď Hilda Greenová, mladá britská liečiteľka, hystericky nahlásila svojmu Poradcovi, že ju preklial jej mladý kolega, takisto liečiteľ. Medzi nimi vraj už dlho pretrvávala tvrdá rivalita. Keď sa dievča podarilo upokojiť, vysvetlila, že mala pocit, že bola pod vplyvom kliatby, ktorá ju nútila prežiť hrozný zážitok, ktorý narušil psychické zdravie jej pacienta. Bola presvedčená, že nech už to bol akýkoľvek druh Čiernej mágie, rovnako narušil aj účinky Partis Sensus. Spojenie z elixíru totiž trvá najdlhšie hodinu, avšak kým mladá liečiteľka oznámila, že bola týraná utrpením jej pacienta, ubehli skoro dva dni.

V tom čase si však nik nespojil zážitky liečiteľky s tým elixírom. Tak sa stalo až v roku 1953, keď sa podobný incident stal slečne Sandrine DuBois, pracujúcej vo francúzskej nemocnici. Obidve ženy boli podrobne vypočuté slávnym expertom Cracatom Hopperom. Ich zážitky boli prekvapujúco podobné, čo potvrdilo hypotézu, že oba prípady spolu súvisia a že sú najpravdepodobnejšie dôsledkom nesprávneho fungovania elixíru Partis Sensus.

Zatiaľ, čo sa viedli tieto výskumy v Amerike, bol nahlásený ďalší prípad dvomi študentmi, ktorí ten elixír vyrábali na vyučovaní. Hopper pozbieral niekoľko dobrovoľných dvojíc a snažil sa medzi nimi úmyselne vytvoriť spojenie. Len dva z nich boli úspešné. Ich podrobné poznámky sa stali Hopperovým najužitočnejším zdrojom informácií.

Hopperove výskumy z neho spravili jediného človeka - experta v tomto obore. Vytvoril aj nasledujúci zoznam podmienok, ktoré musia byť splnené, aby sa efekt Iunctus Mens dosiahol.

1.Prísady do elixíru, ktoré sú vážené veľmi presne a sú tak ťažko duplikovateľné, že každá dávka elixíru je unikátna, musia byť pridané v presnom množstve s odchýlkou merania maximálne 0,001 percenta.

2. Medzi ľuďmi, ktorí elixír požijú, musí existovať hlboké puto. Väčšinou je týmto putom vzájomná láska. Pre toto pravidlo existujú len dve známe výnimky: prvou bol jeden pár práve z výskumu Cracata Hoopera. Dvaja mladí ľudia, ktorí boli v skutočnosti jeho chránenci a oficiálni pomocníci vo výskume, boli spojení vďaka vzájomnej nenávisti jedného k druhému. Druhá, zaznamenaná v Prahe v 1971, zahrňovala pár dvojčiat, ktoré boli hneď po pôrode oddelené a netušili o svojom príbuzenskom vzťahu, až kým medzi nimi nevzniklo spojenie.

3. Čarodejník(ci) a/alebo čarodejnica (ce) musia mať neobyčajné magické schopnosti. Každý človek, ktorý bol postihnutý efektom Iunctus Mens, s jedinou výnimkou v prípade malého dievčatka z roku 1953, ktoré zomrelo vo veku 6 rokov, viedol výnimočne slávny život a bol neobyčajne uznávaný. Údaje zozbierané Hopperovým tímom dobrovoľníkov ho priviedli k presvedčeniu, že to nebola iba náhoda, ale že ich schopnosti boli z časti zodpovedné za vznik tohto efektu.

Hopper rovnako poskytol úplný opis efektu Iunctus Mens. Tento fenomén sa spustí, keď niekto pod vplyvom elixíru Partis Sensus príde do fyzického kontaktu s človekom, s ktorým je prepojený. Vo všetkých zdokladovaných prípadov je osoba, ktorá zapríčiní kontakt, prenesená do pamäte toho druhého. Najjasnejší opis tohto zážitku máme od Eleny Greunwaldovej, Majsterky elixírov na Zwilling Stäbe akadémii v Nemecku, ktorá, spolu s jej manželom, patrila medzi dva Hopperove úspešné páry dobrovoľníkov. Úryvok z jej poznámok počas výskumu:

„Keď sa to stane prvýkrát, svet sa roztočí okolo mňa a ja som skoro neschopná dýchať. Ak už som raz v spomienke, stávam sa naraz mnou aj Jacobom, votrelcom aj jeho súčasťou. Len malý kúsok zo mňa je pozorovateľom, prevažná časť je Jacobom. Cítim, rozmýšľam, robím to čo on. Nemám žiadnu kontrolu nad tým, čo konám. Keď sa to skončí, nevidím viac žiadne víriace svetlá, nemám problémy s dýchaním... Som jednoducho späť. Akoby som nikdy preč nebola. Keď som späť vo svojej mysli a tele, nie je výraznejšie to, čo robí, ale to, čo cítil. Dlho potom jeho pocity zostávajú so mnou, tie skutočné udalosti sa zdajú vzdialené a dávno pominuté.“

Spomienky, ktoré sa opätovne prežívajú, sú obvykle tými najdôležitejšími a najurčujúcejšími okamihmi v živote toho druhého človeka. Väčšinou sú spojené s veľkou traumou alebo bolesťou. Avšak aj šťastné spomienky, ktoré utvárali povahu človeka môžu podliehať efektu Iunctus Mens. Po prvom spojení môžu obidvaja spojení účastníci prežívať spomienky toho druhého. Udalosti sú vyvolávané dotykom a väčšinou nastávajú počas momentov intenzívneho emočného stresu.

Okrem zvláštneho fenoménu zdieľania spomienok ľudia spojení efektom Iunctus Mens zažívajú aj iné symptómy. Dočasné emočné spojenie, vytvorené elixírom Partis Sensus sa stane trvalým. Jeho efekt je ešte zintenzívnený a je opisovaný ako neuveriteľne silný, hlavne keď dôjde k telesnému kontaktu.

Väčšina postihnutých tento fenomén zo začiatku nechcela, alebo dokonca odmietala prijať ich nové spojenie - väzbu, ktorá pretrvá až do konca ich životov. Z jedenástich dokázaných prípadoch efektu Iunctus Mens sa však 6 zo siedmych mužsko-ženských párov nakoniec, ak už nebolo, zosobášilo. Medzi zvyšnými štyrmi pármi pretrvávalo nezvyčajne hlboké a celoživotné priateľstvo.

Jediný pár, ktorý sa vymyká tomuto pravidlu, boli už spomínaní chránenci Cracatusa Hoppera Delilah Jamesová a Edward Flannigan. Keď sa medzi nimi vytvorilo spojenie, obaja mali dvadsaťštyri rokov a už počas ich štúdia na Rokfortskej strednej škole čarodejníckej boli dlhoročnými rivalmi. V roku 1974 Flannigan zverejnil správu, že napriek zdieľaným zážitkom nedokázali prekonať ich vzájomnú nenávisť a tak slečna Jamesová, ktorá, mimochodom, vymyslela niektoré z najužitočnejších elixírov a kúziel využívaných v modernom liečiteľstve, začala hľadať spôsoby ako prerušiť prepojenie medzi nimi.

Flannigan nato vyhlásil nepodložené tvrdenie, že keď slečna Jamesová neuspela v jej pokusom úplne zničiť efekt Iunctus Mens, našla aspoň spôsob, ktorý jej dovolil zablokovať Flanniganovo vnímanie jej pocitov. S nie malou dávkou trpkosti prehlásil, že sa s ním o postup nepodelila. Pripustil, že vytvorila elixír, ktorý ten efekt rušil. To všetko sú však len dohady. Nanešťastie pre výskumníkov a čarodejnú verejnosť sa slečna Jamesová v roku 1959 vydala, prestala so všetkými výskumami elixírov a úplne prerušila kontakt s celou akademickou komunitou. Všeobecne sa predpokladá, že jej osobné denníky, ktoré sa po jej smrti v roku 1991 stratili, obsahujú nielen poznámky, ktoré by boli nesmierne cenné pre Liečiteľskú mágiu, ale takisto jej tajnú metódu na zablokovanie efektu Iunctus Mens. Je pravdepodobné, že ostatnú stratené navždy aj s týmito cennými informáciami.“

 

Tu článok končil. Hermiona sa oprela o operadlo stoličky. Mala pocit, akoby sa cez ňu prerútil obrovský vlak. Nájsť odpoveď a následne na to ju stratiť...

Bola si istá, že po všetkom, čo sa jej dnes prihodilo, má výsostné právo na jeden krásny, dlhý, dušu očisťujúci plač priamo v knižnici. Namiesto toho bezohľadne, a akousi uspokojujúcou nedbalosťou o školský majetok vytrhla tú stránku z knihy. Vrátila ju do police a potajme sa poobzerala okolo seba, neistá, či si vôbec robí starosti, či ju niekto uvidí a domyslí si, čo práve urobila, alebo či sa za to vôbec cítila vinná.

Vynechala večeru. Nemala ani hlad ani chuť opäť čeliť Malfoyovi. Chrabromilská klubovňa bola milosrdne prázdna, no Hermiona sa v nej nezastavila. Prešla priamo do jej spální a strávila celú zbytočnú polhodinu čítaním dookola toho istého odseku v knihe Transfigurácie bez toho, aby porozumela jediné slovo a nakoniec šla spať. Dlho potom ako sa Parvati a Lavender uložili do postele a zaspali ľahkým spánkom, ona na tej svojej ležala s otvorenými očami. Až veľmi skoro ráno upadla do spánku. Do spánku, v ktorom ju prenasledovali divné ťaživé sny, plné obrazov malého vystrašeného dieťaťa a nahnevaných očí sivých ako more pred búrkou.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 13.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: JSark - 17.06. 2011
Ajaj. Takže smeruje to k manželstvu, alebo k tajnému jednostrannému výskumu blokovania toho efektu? Chmmm... :D

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: Zuzana - 17.06. 2011
Je mi Draca strašne ľúto, takýto Lucius sa mi nepáči. Ten ozajstný svojho syna miloval. Hermiona musí byť poriadne rozrušená keď dokázala zničiť knihu :D

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: Nade - 08.01. 2011
Hermiona VYTRHLA stránku z kniky!!?? No tak to musí být opravdu pěkně rozhozená anebo se na ní už podepsal Malfoyův vliv? Já totiž předpokládám, že pokud sdílíte pocity někoho jiného, musí vás to nezbytně ovlivnit. Díky, letím na další.

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: Rapidez - 08.04. 2010
* zívá * Ano, vysvětlujících kapitol třeba, ale mělo by to být dávkováno postupně, třeba v dialozích a nebo nějakým méně odpuzujícím způsobem. Jako čtenář jsem si dovolila text jen přeletět (aniž bych o něco přišla), autorce se to taky "psalo samo", a tak si myslím, že právě ty sis s tím musela dát zdlouhavou a nevděčnou práci - práci s překladem.
Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: Natalie - 17.05. 2010
:D to mi hovor!

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: denice - 02.04. 2010
Hermiona se mi líbí - když něco neví, jde do knihovny a najde si odpovědi. Jenže tentokrát to bude chtít asi něco víc, než jen přečíst správnou kapitolu - moc se těším na další!

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: HOPE - 01.04. 2010
no, jejejejej, až do konce života? no to teda, trošku problémek nastane hezky přeloženo, díky

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: jane-anne - 01.04. 2010
To je zajímavá kapča .. Tak aspon Hermiona už ví co se to lastně stalo ... No jsem zvědavá co bude dál jestli třeba někde neoběví ty deníky nebo prostě jak to budou dál řešit .. Super kapitola

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: zuzka - 01.04. 2010
to se budou dít věci :-) společné vzpomínky, jak se s tím asi vyrovnají? dík, že to překládáš.

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: 32jennifer2 - 01.04. 2010
Ach, tak to je problém... som zvedavá, čo s tým budú ďalej robiť... fakt zvedavá... skvelá kapitolka a teším sa na ďalšiu... :)

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: simasik - 31.03. 2010
O tejto poviedke som predtym fakt vobec nepocula, takze ju vlastne vidim po prvykrat az teraz :) Zda sa mi, ze v poslednej dobe tu pribudaju iba poviedky, ktore nepoznam, co je fakt dobre ! :) A hlavne niektore dvojice, o ktore som nikdy predtym ani nerozmyslala (nie ze yb som ich nepoznala,. len ma nebavili :) napr. SS/HG ma nikdy velmi nelakalo, pretoze fakt, sak on je stary priblizne, ako jej rodicia a to je dost velke fuj podla mna...ale teraz zvazujem, ze si precitam tu novu poviedku, co sa tu preklada, len musim najst odvahu :)) Celkom ma to oslovilo, teda moze to byt zaujimave dejom, ak to samozrejme nebude jedna z tych poviedok, kde sa napokon z Draca vykluje neskutocny romantik, ktory bude Hermione v jednom kuse sepkat do ucha, ako ju miluje a Hermiona nebude prehnane ehm...taka "neboj Draco, vsetko sa vyriesi, milujem ta takeho, aky si a chcem tu byt len a len pre teba, lebo nasa laska je to jedine, co mam..." Taketo veci nemam popravde velmi rada :) Realisticke kusky su pre mna vzdy o trosku zaujimavejsie :) Preklad je uzasny, tu sa asi zriedka objavuje nieco, co je urobene na menej ako 100% :) Len sa musim priznat, ze som celkom nepochopila tomu clanku, ale to je tazko sposobene prekladom, skor mojim tupym mozgom :( Ale fakt...citala som to dvakrat a niektore casti mi nejako nelezu do hlavy :) Dakujem za tuto poviedku a prajem vela sil do buducnosti :)
Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: Natalie - 31.03. 2010
Ďakujem za nádherný dlhý komentár a som rada, že sa páčilo :*
Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: Natalie - 31.03. 2010Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: Jimmi - 01.04. 2010
Díky. Čo sa týka páru SS/HG - bola som na tom podobne, kým mi niekto nevysvetlil, že v svete HP je SS v plnej sile, to len v našom zopár ľuďom pripadá starý (nechcela som niekoho uraziť, ty vieš ako to myslím, pôvodne som napísala nám, ale došlo mi, že kvantu ľudí sa taký nezdá) - v HP je v sile a energii nášho tridsiatnika, takže to už sa potom dá. Ten článok vysvetľuje, že za určitých podmienok ten elixír vytvára Spojenie myslí, ktoré je trvalé a vedie k manželstvu, prípadne k priateľstvu až za hrob. Podstatná informácia je, že existoval jeden pár, ktorému sa to podarilo prekonať a len jedna z tohto páru vedela ako. Bol veľmi podobní Dracovi a Hermione, tiež sa nenávideli atď. Podstata Spojenia myslí je v tom, že keď sa náhodou dotknú, tak prežívajú spomienky toho druhého atď. Kľudne sa pýtaj, s čistým svedomím nemám o detailoch potuchy, mám skontrolovanú len poslednú kapitolu, takže viem ako to dopadne, ale tieto veci len tipujem.

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: lucky - 31.03. 2010
to jsem zvědavá, jak se nám to zamotá. Vzájemně prožívat pocity i vzpomínky, trochu náramek , trochu tymián....

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: anonym - 31.03. 2010
Draco s Hermionou si toho spolu ešte asi veľa prežijú.

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: Ela - 31.03. 2010
Vysvětlovací kapitoly jsou taky potřeba. Jen nevím, jestli jsem to správně pochopila, ty pocity a vzpomínky bude cítit jenom Hermiona nebo i Draco zase ty její? Díky za překlad i obetování!
Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: Jimmi - 31.03. 2010
Mám taký dojem, že to platí na oboch, ale môžem sa mýliť, už je to viac než rok, čo som to čítala. Díky.
Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: Natalie - 31.03. 2010
:D platí! :* veď uvidíte v nasledujúcej :D

Re: 3. Efekt Iunctus Mens Od: iway - 31.03. 2010
jde vidět ž tato kapitola je jen pro vysvětlění.. děj je bohužel skoro nuový.. jsem zvědavá jak to bude dál probíhat.. dík za překad

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )17.06. 201123 Spojení
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201122. Šialenosť
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201121. Bezmocnosť
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201120. Nájdenie liečby
Philyra912: ( Jimmi )15.06. 201119. Únik z tieňov nočných morí
Philyra912: ( Jimmi )15.06. 201118. Neskoré nočné hodiny a nočné mory
Philyra912: ( Jimmi )14.06. 201117. Niečo sa zmenilo
Philyra912: ( Jimmi )13.06. 201116. Deti prekliatych
Philyra912: ( Jimmi )06.06. 201115. November skončil
Philyra912: ( Jimmi )02.06. 201114. Chalani budú vždy chalanmi
Philyra912: ( Jimmi )31.05. 201113. Nádherní nepriatelia
Philyra912: ( Jimmi )11.05. 201112. Denníky Delilah Jamesovej
Philyra912: ( Jimmi )29.01. 201111. Priatelia a nepriatelia
Philyra912: ( Natalie )03.01. 201110. Jej najtemnejšia noc
Philyra912: ( Natalie )27.10. 20109. To, čo robí z človeka diabla
Philyra912: ( Natalie )23.05. 20108. Reflexie
Philyra912: ( Natalie )13.05. 20107. Tragická a desivá krása
Philyra912: ( Natalie )22.04. 20106. Bolesti hlavy a odhalenia
Philyra912: ( Natalie )09.04. 20105. Noc padnutej učebnice
Philyra912: ( Natalie )03.04. 20104. Hermionina spomienka
Philyra912: ( Natalie )31.03. 20103. Efekt Iunctus Mens
Philyra912: ( Natalie )22.03. 20102 Nečakaný vedľajší efekt
Philyra912: ( Natalie )21.03. 20101. O partneroch a elixíroch
. Úvod k poviedkam: ( Natalie )14.03. 2010Úvod k poviedke