Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Linked

2 Nečakaný vedľajší efekt

Linked
Vložené: Jimmi - 22.03. 2010 Téma: Linked
Natalie nám napísal:

Linked

Preklad: Natalie

Beta-read: Jimmi

Napísala: Philyra912

Dramione  (Romantika)

Rating: PG-13

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánovi Medkovi, ktorý túto ságu preložil do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní
Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.    

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/2443403/2/Linked

Keď úloha z Elixírov má zvláštne a znepokojujúce vedľajšie účinky na Draca a Hermionu, dozvedia sa o sebe viac, než kedy chceli.

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended. Author of original story: Philyra912

Art credit: Pri tvorbe banneru použité obrázky:  Icons/manips/Avatar/Wallpaper © Dhesia

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 2 Nečakaný vedľajší efekt

O hodinu neskôr už Hermiona a Malfoy mali svoj elixír skoro dokončený. Napriek príležitostnej výmene urážok im ubiehal výrobný proces pomerne hladko. Malfoy prípravu elixíru poznal dokonale a prekvapivo dával pozor na každučký detail. Navzdory tomu si Hermiona uvedomila, že by svojho schopného, ale nepríjemného arogantného partnera s radosťou vymenila za niekoho síce hlúpeho, ale priateľskejšieho.

Ich elixír bol hotový skôr, ako ktorákoľvek iná skupina prejavovala čo i len známky dokončievania. Ustráchané otázky a vyšteknuté napomínania naplnili miestnosť, keď Hermiona odpratala všetky zvyšné prísady a usadila sa k Malfoyovi.

„Myslím, že by sme mali počkať, kým ostatní neskončia,“ povedala a nedočkavosťou takmer poskakovala na stoličke. „Och, dúfam, že sme to spravili správne. Potrebujem, aby to tak bolo.“ Malfoy si vyložil nohy na stôl (čo by si nik iný v Snapeovej triede nedovolil) a civel na strop s rukami za hlavou.

„Grangerová, tvoje elixíry sú vždy správne,“ povedal podráždene. „Prečo nás teda stále musíš k smrti otravovať tvojím sústavným skučaním?“

„Pekne povedané, pán Malfoy.“ Malfoy vzhliadol nahor a Hermiona sa rýchlo otočila ku Snapeovi, ktorý stál za ňou.

„Ak ste už ukončili leňošenie na mojej hodine, slečna Grangerová, určite budete chcieť vyskúšať váš elixír a získať tým šancu úspešne ukončiť ročník.“ Hermiona na neho zažmurkala s pootvorenými ústami, z ktorých však nevychádzal žiaden zvuk. Malfoy zložil svoje dlhé nohy z lavice a s malým úškrnom sa vystrel. Snape sa kyslo usmial a odkráčal preč.

„Takže Grangerová, počula si ho. Čo keby si zdvihla zadok a konečne niečo urobila?“ Postavil sa a začal plniť úzke skúmavky malými dávkami elixíru. Takisto sa postavila a už už sa mu chystala niečo odvrknúť, keď ju zastavil, strčil jej jednu zo skúmaviek do vystretej ruky a jemne si s ňou štrngol.

„Na zdravie, Grangerová. Ak sa otrávim, môj otec bude obviňovať len a len teba.“ Predtým ako mohla Hermiona odpovedať, Malfoy do seba s odporom hodil obsah nádobky. Tak isto teda urobila aj ona. Elixír chutil trpko a kovovo. Našťastie odolala potrebe vydať veľmi negustiózny zvuk.

Náhle pocítila nával niečoho zvláštneho. Celým jej telom pretekalo teplé tŕpnutie. Začínalo v jej bruchu a pomaly pohlcovalo aj jej končatiny. Za nie nepríjemným pocitom tepla prišla vlna divného vzrušenia, ktoré nedokázala zaradiť. Až po niekoľkých sekundách rozoznala opovrhnutie a po stotine sekundy rozoznala, že ten pocit s ňou nemal nič spoločné. Malfoyove pocity sa ňou preháňali ako premenlivé prúdy... Dvíhali sa a klesali. Najprv boli plné očakávania, potom zvedavosti, potom obozretnosti, čo jej napovedalo, že považoval to vzrušenie za rovnako znepokojujúce ako ona sama.

„To je...“ začal Malfoy s trochu zmäteným výrazom na tvári.

„Neskutočné,“ dokončila Hermiona. Uvedomila si, že presne to isté si myslel aj on. „Neviem, či sa mi to veľmi páči.“ Ron jej naprieč triedou poslal zúčastnený pohľad. Si v poriadku? naznačil jej ústami. Hermiona s úsmevom prikývla. Malfoy sa pozrel tým smerom a postavil sa medzi nich.

„Grangerová, tebe sa vážne páči!?“ opýtal sa jej s neúprimným úsmevom.

„Určite nie!“ zvolala, ale s istotou vedela, že jej neuveril. Cítila, že jej neuveril.

„Ale áno, páči!“ protirečil jej. Znovu sa na Rona pozrel. „Myslím, že mu to poviem.“ Zahlásil a pomaly sa začal dvíhať zo stoličky.

„Neopováž sa!“ vykríkla a zdrapila ho za zápästie pred tým, než sa mu podarilo vstať.

 Zrazu sa však svet okolo Hermiony roztočil. V pľúcach nemala skoro žiaden vzduch. Mala pocit, akoby sa nemohla nadýchnuť, ako keď vám vyrazí dych pri páde... Zažmurkala očami a uvedomila si, že sa nachádza v akomsi žalári. Taký však na Rokforte ešte nevidela. Steny miestnosti lemovali drahé tapisérie a na policiach boli poukladané hrôzostrašne vyzerajúce prístroje, z ktorých niektoré rozoznala ako nástroje Čiernej mágie. Najčudnejšie na tom všetkom bolo, že jedna časť z nej túto miestnosť poznala. Tá istá časť z nej bola zachvátená hrôzou. Zdvihla zrak a zrazu si uvedomila prečo.

„Povedal som ti, že sem nemáš chodiť, Draco!“ vyslovil Lucius Malfoy ľadovým hlasom. Draco? Hermiona za pozrela dole na svoje ruky a keby mohla, šokovane by vykríkla. Avšak, zdalo sa, že nemá žiadnu kontrolu nad svojím telom, teda ak to bolo jej telo. Pozerala na malé bacuľaté detské rúčky. Jej pokožka bola bledá ako duch a ešte k tomu nebola jej. Nevedela prečo, ale všetko nasvedčovalo tomu, že bola uväznená v Dracovi Malfoyovi. Z veľkosti jeho bielych rúčok a spôsobu, akým sa nad ním jeho otec týčil, usúdila, že nemohol mať viacej ako štyri alebo päť rokov. Asi to bola spomienka!

O chvíľu neskôr jej zvedavosť a údiv nad zázrakom, ktorý prežívala - prežitie niekoho spomienok prevýšila Dracova obrovská hrôza. Uvedomila si, že Lucius stojí priamo nad ňou.

„Oci, je mi to ľúto,“ začula sa vysloviť detským trasúcim sa hláskom. Lucius neodpovedal. Jeho oči boli chladné a ľahostajné.

„Toto bolo posledný raz, čo si ma nepočúvol, Draco. Mrzí ma, že to musím spraviť, ale nedávaš mi na výber.“ Lucius vytiahol z vrecka svojho drahého habitu prútik a zašepkal niečo, čomu Draco nerozumel.

Bolesť, ktorá zachvátila Hermionino telo bola ohromná, nepochopiteľná. Horšia akú kedykoľvek predtým cítila, horšia, akú si kedy predstavovala. Mala pocit, akoby jej krv v žilách vrela... akoby sa všetky jej kosti roztrieštili na tisícky malých ostrých kúskov, ktoré sa teraz zarezávali do jej svalov a mäsa ako črepiny. Letmo si uvedomila, že z jej hrdla vyletel výkrik. Výkrik, ktorý nepatril jej lež týranému dieťaťu. Táto myšlienka a nakoniec aj všetky ostatné odplávali z jej preťaženej mysle a boli nahradené pocitom agónie, tak silným, až sa začala báť, že ju samotný zabije.

Kúzlo bolo konečne odvolané, avšak tupá bolesť v jej kostiach a slzy na lícach ostali. Vzhliadla nahor zo svojej skrútenej pozície na zemi a sledovala Luciusa, ktorý sa k nej s pokojným krokom a znechuteným úškľabkom približoval.

„Hanbím sa za teba, Draco,“ prehovoril. Aj napriek zúrivosti, ktorá vrela v Hermioninej mysli, mohla cítiť ako sa v Dracovej mladej hrudi jeho srdce zlomilo. „Malfoyovci nikdy neplačú!“ pripomenul mu Lucius zlostne. Pristúpil k nemu a rozohnal sa nohou. Keď sa strieborná špička jeho lakovaných topánok dotkla jej spánku, Hermiona pocítila oslepujúcu bolesť, oslepujúce svetlo a potom už len slepotu.

Hermionine oči - jej skutočné oči, nie tie, ktoré patrili malému a vystrašenému Dracovi Malfoyovi - sa prudko otvorili. Bola späť na hodine Elixírov. Naokolo nej bol šum, nevšímaví študenti a oveľa starší a oveľa zúrivejší Draco Malfoy sedel oproti nej. Jeho oči, väčšinou studené a vzdialené boli rozpálené a tmavé, plné hnevu a hanby. Náhle si uvedomila, že ešte stále držala jeho zápästie. Pustila ho tak rýchlo, akoby ju jeho pokožka pálila. Po celý ten čas ho držala tak pevne, že odtlačky jej rúk boli jasne viditeľné na tých jeho. Najprv boli bez krvi, oveľa belšie ako jeho už tak bledá koža. Následne sa hnevom sfarbili do červena. Niekde za sebou hmlisto rozoznávala Snapeov hlas. Zdal sa jej však nejasný, akoby k nej doliehal z veľkej diaľky.

„Vo veľmi výnimočných prípadoch, keď sú zručnosti výrobcov výnimočné a ich mágia alebo osobné spojenie veľmi silné, môže mať elixír okrem bežného empatického prepojenia aj iný efekt. Je uchovaných niekoľko záznamov, kde sa spomína hlbšie a intímnejšie prepojenie vytvorené týmto elixírom, ktoré prenáša jedného z čarodejníkov do najsilnejších a najemotívnejších spomienok toho druhého. Ak sa to už stane, toto prepojenie funguje obojsmerne a súčasne, nik na svete nemá schopnosť vyvolať si takéto spojenie zámerne,“ pokračoval Snape sucho s pohŕdavým úškrnom obráteným na chrabromilčanov na perách. „V prípade, že niekto z vás vytvorí skutočne dokonalý elixír, vám doporučujem, aby ste sa vyhli akémukoľvek fyzickému kontaktu, kým sa účinok elixíru nevytratí. Hlbšie prepojenie, o ktorom som vám rozprával, je spúšťané dotykom a ak sa raz vytvorí, nie je možné zvrátiť ho . Medzi tými dvoma čarodejníkmi, ktorí ho vytvorili, bude existovať až do smrti.“

Hermiona civela na Malfoya s ústami pootvorenými v hrôze a šoku. Malfoy vyzeral viac nazúrený ako prekvapený. Avšak napriek tomu, že hľadela do jeho očí plných nenávisti , vo svojej mysli stále videla tvár niekoho iného, bledú, skrútenú toľkou zlosťou a krutosťou, akú ešte nikdy nevidela na tomto konkrétnom Malfoyovi pred sebou. Cítila jeho hnev, znechutenie, jeho dokonale potlačený strach, ale aj keď sama začínala zúriť, stála mala na pamäti jeho pocity, bolesť, hrôzu, jeho nevinné zmätenie... Rozhorčená zúrivosť a zvierajúca ľútosť zvádzali boj o prvenstvo v jej srdci.

„Grangerová, prestaň!“ precedil Malfoy pomedzi stisnuté zuby. Vrátila sa do reality.

„Prestaň s čím?“ opýtala sa skutočne zmätene.

„Prestaň ma ľutovať!“ vyštekol. „Nepotrebujem tvoj súcit.“

„Ja som ne...“ začala, avšak prerušil ju skôr, ako mohla čokoľvek dopovedať, vyskočil zo stoličky a zúrivo zavrčal. Jeho tvár bola len niekoľko centimetrov od Hermioninej. Čím bližšie ku nej bol, tým intenzívnejšie cítila vlny pocitov, ktoré sa na ňu valili z jeho vnútra.

„Grangerová, nesnaž sa mi klamať, “ pohrozil jej. „ Ja viem, čo cítiš!“ Hermiona si nejasne uvedomila pobúrené výkriky jej spolužiakov, ktorí zaregistrovali jej hádku s Malfoyom, až keď jeho stolička s buchotom dopadla na zem. Boli jej však ľahostajní. Celé jej vnímanie bolo totiž zamerané na jedinú vec, a to, že Malfoy vedel, čo cítila. Vnímala jeho istotu, to ako si ju plne uvedomuje...

Náhle sa cítila nahá, zneuctená... Vyskočila zo svojej stoličky, ktorá padla na zem vedľa Malfoyovej, odstúpila od neho ďalej a potriasla hlavou. Snažila sa z nej vypudiť Malfoyovu prítomnosť.

„Drž sa odo mňa, Malfoy!“ prikázala mu trasúcim sa hlasom. „Nepribližuj sa ku mne!“

„S potešením,“ odpovedal jej posmešne, otočil sa a s habitom víriacim okolo neho vypochodoval z miestnosti.

Prekvapivé, zmätené ticho zahalilo jeho existenciu, jeho hnev a neistotu. Milosrdne slabli do ozveny toho, čo bývali, až kým necítila len jeho samotnú vzdialenú prítomnosť preplnenú nepriateľskými pocitmi.

„Strhávam Chrabromilu desať bodov.“ prehovoril Snape do ticha. Hermiona prikývla a napravila obidve stoličky, tú jej aj Malfoyovu. Bola príliš zamyslená, zmätená a unavená na to, aby sa hádala.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 13.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: mami - 19.03. 2014
Hrozostrasne co len si to predstavit... Dozivotne vidiet vsetko na co mysli... Niekedy lepsie nevediet.

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: JSark - 17.06. 2011
Trochu to pripomína Náramok. Do konca života? 8o Píp (zašliapnuté kuriatko). No poteš košte.

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: Zuzana - 17.06. 2011
A Severusa, ktorý je arogantný a odporný milujem tiež Len ma prekvapil, že nechal skúšať elixír aj Draca Urobil to schválne? Napriek tomu, že ho protežuje, vie aký je to rozmaznaný blb a chcel mu dať príučku? Alebo Hermione, aby pochopila, že aj Malfoy môže mať city? Ale mohol im oznámiť aby sa vzájomne nedotýkali, však áno. Alebo chcel aby sa to stalo? Neverím, že by len tak zabudol. Iba ak by im neveril, že elixír bude dokonalý. Idem ďalej. Dúfam, že nevadí, keď nechám toľko komentárov, ale akosi mám potrebu vyjadriť svoje nadšenie.

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: myska111 - 06.06. 2011
Juj, toto vypadá na velmi zajímavou povídku.

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: Nade - 08.01. 2011
Taky jim Snape o těch vedlejších účincích s dotykem mohl říct dřív, než je vyzval, aby to vypili. Trvalé spojení! No nevím, kdo z těch dvou je z toho víc vykolejený. Díky, letím na další.

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: Rapidez - 08.04. 2010
* zasnění * Já nevím, že právě Snape může být tak... no! Jinak; ten nápad s "vedlejším efektem" se mi líbil - tímhle to tu povídku tak nějak ozvlášnilo a přineslo to do ní spoustu úsměvných momentů. Díky za kapču .)

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: SARA - 23.03. 2010
Zajímaví, pěkné. Díky moc za překlad

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: Natalie - 23.03. 2010
Som veľmi rada, že sa vám to páčilo... po prečítaní takých krásnych komentov vás sni nemôžem nechať dlho čakať (manipulátori! :D) posnažím sa dodať ďalšiu čo najskôr :* (a samozrejme, prenáramne ďakujem Jimmy za betareading a odkázanie (resp. presvedčenie k prekladu) tak dobrej poviedky :D)

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: denice - 23.03. 2010
Na zdravie, Grangerová. Ak sa otrávim, môj otec bude obviňovať len a len teba. - To byla dokonalá věta, ale líbí se mi celá kapitola. Jen se děsím, co ještě vyjde najevo o Dracově dětství. Díky.

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: doda357 - 23.03. 2010
Rýchlo ďalšiu kapitolu, je to zaujímavé. Super preklad

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: zuzka - 23.03. 2010
teda, já jsem si myslela,že to bude úžasné a zajímavé, ale teď už to vím. to bude něco neskutečného. :-) lucisus, co jiného čekat. "já vím co cítíš" to my budem vědět taky, draco ;-) skvělý výběr povídky a hezký překlad!!!

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: Eiblin - 23.03. 2010
fakt zaujímavé. veta: "Ja viem, čo cítiš." ma dostala, fakt dobrá poviedka, teším sa na vývin udalostí:-D

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: Sela - 23.03. 2010
No, začíná to opravdu zajímavě. Jsem napnutá na pokračování.

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: Ela - 22.03. 2010
Tak to je opravdu nečekaný vedlejší efekt. Povídka se mi moc líbí. :) Díky za překlad a obetování!

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: iway - 22.03. 2010
no toto.. takže nakonec budou nějak spojeni.. trošku mi to připomíná Náramek ale jak se to asi bude vyvíjet? dík za překlad

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: Lucka - 22.03. 2010
Okey, možno som v minulom komentári spomínala, že sa to začína podobne ako Once upon a thyme, ale beriem späť, toto bude zdá sa o inom.. i keď to vracanie sa do minulosti tam tiež tak trochu máme, len sa nevraciame dozadu o celé stáročia =D Vyzerá to zaujímavo, som zvedavá, ako sa to vyvinie, ďakujem za preklad.

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: anonym - 22.03. 2010
pekné

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: HOPE - 22.03. 2010
krásná zajímavá kapitolka, prostě perfektní Draco je jak ho popsat, prostě Draco krásný překlad, díky

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: Limetka - 22.03. 2010
Za překlad moc děkuji. Z první kapitoly jsem neměla moc dobrý pocit ( přesněji z děje ), bála jsem se, že se bude až moc podobat na jiné povídky, které začínaly podobně, ale jsem překvapená. Toto předčilo mé očekávání a moc se mi to líbí. Doufam, že i další kapitoly budou tak dobré jako tahle. :-).

Re: 2 Nečakaný vedľajší efekt Od: jane-anne - 22.03. 2010
teda .. zajimavé .. dost krutý ten Lucius :( .. jinak skvělý překlad !! :) ..

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )17.06. 201123 Spojení
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201122. Šialenosť
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201121. Bezmocnosť
Philyra912: ( Jimmi )16.06. 201120. Nájdenie liečby
Philyra912: ( Jimmi )15.06. 201119. Únik z tieňov nočných morí
Philyra912: ( Jimmi )15.06. 201118. Neskoré nočné hodiny a nočné mory
Philyra912: ( Jimmi )14.06. 201117. Niečo sa zmenilo
Philyra912: ( Jimmi )13.06. 201116. Deti prekliatych
Philyra912: ( Jimmi )06.06. 201115. November skončil
Philyra912: ( Jimmi )02.06. 201114. Chalani budú vždy chalanmi
Philyra912: ( Jimmi )31.05. 201113. Nádherní nepriatelia
Philyra912: ( Jimmi )11.05. 201112. Denníky Delilah Jamesovej
Philyra912: ( Jimmi )29.01. 201111. Priatelia a nepriatelia
Philyra912: ( Natalie )03.01. 201110. Jej najtemnejšia noc
Philyra912: ( Natalie )27.10. 20109. To, čo robí z človeka diabla
Philyra912: ( Natalie )23.05. 20108. Reflexie
Philyra912: ( Natalie )13.05. 20107. Tragická a desivá krása
Philyra912: ( Natalie )22.04. 20106. Bolesti hlavy a odhalenia
Philyra912: ( Natalie )09.04. 20105. Noc padnutej učebnice
Philyra912: ( Natalie )03.04. 20104. Hermionina spomienka
Philyra912: ( Natalie )31.03. 20103. Efekt Iunctus Mens
Philyra912: ( Natalie )22.03. 20102 Nečakaný vedľajší efekt
Philyra912: ( Natalie )21.03. 20101. O partneroch a elixíroch
. Úvod k poviedkam: ( Natalie )14.03. 2010Úvod k poviedke